اخبار اخبار تکنولوژی

سازنده تایوانی منکر تولید پیجرهای انفجاری شد

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، پس از اینکه مشخص شد هزاران پیجر انفجاری در یک عملیات تروریستی در لبنان با استفاده از علامت تجاری یک شرکت تایوانی تولید شده اند، صنعت فناوری تایوان به طور ناخواسته به سیاست خاورمیانه کشیده شده است.

روز چهارشنبه، شرکت تایوانی Gold Apollo تولید پیجر IR 924 را تکذیب کرد که تعداد زیادی از آن به طور همزمان در لبنان منفجر شد. این شرکت ادعا کرد که این پیجرها توسط یک شرکت اروپایی به نام BAC بر اساس قرارداد مجوز تولید شده است و گلد آپولو تنها مجوز این برند را صادر کرده و هیچ دخالتی در تولید این محصول نداشته است.

وزارت اقتصاد تایوان نیز اعلام کرد که هیچ سندی دال بر صادرات مستقیم این دستگاه به لبنان وجود ندارد و این تماس ها پس از تولید دستکاری شده است.

نیویورک تایمز و رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش دادند که مقامات اسرائیلی از مقدار کمی مواد منفجره در این پیجرها استفاده کرده اند.

تحلیلگران در تایوان ابراز تردید کرده اند که دولت تایوان یا گلد آپولو عمدا در حمله آشکاری که منجر به کشته شدن چندین نفر و زخمی شدن بیش از 2700 نفر شد، دست داشته است. با این حال، این حادثه توجه ناخواسته ای را به تایوان و صنعت فناوری آن جلب کرده است که سهم عمده ای در تولید نیمه هادی های جهان دارد.

به گزارش الجزیره، تایوان از آغاز جنگ غزه تاکنون در مورد تعداد شهدای فلسطینی سکوت کرده است، اما یورش به الاقصی را محکوم کرده است. تایوان روابط دیپلماتیک خود را با رژیم صهیونیستی حفظ نمی کند زیرا این رژیم تایپه را به رسمیت نمی شناسد. با این حال، هر دو رابطه نزدیکی با آمریکا دارند.

تبلیغات بنری