اخبار اخبار جهان

سازمان جهانی بهداشت/ مقابله با ویروس آبله میمونی اضطراری می شود

تبلیغات بنری


WHO/کنترل ویروس آبله میمون به یک وضعیت اضطراری تبدیل می شود

به گزارش مجله توژال؛ سازمان جهانی بهداشت امروز (دوشنبه) یک برنامه شش ماهه را برای کمک به جلوگیری از شیوع ویروس آبله میمون ارائه کرد که شامل افزایش تعداد کارکنان در کشورهای آسیب دیده و تقویت راهبردهای نظارت، پیشگیری و واکنش است.

سازمان بهداشت جهانی هزینه اجرای این طرح را 135 میلیون دلار برآورد کرده و هدف از این برنامه را افزایش دسترسی کشورهای فقیر آفریقایی به واکسن های لازم عنوان کرده است.

تدروس آدهانوم گبریسوس مدیرکل سازمان بهداشت جهانی در این بیانیه گفت: شیوع آبله میمون در کنگو و کشورهای همسایه آن از طریق این برنامه ها قابل کنترل است.

در اواسط ماه جاری، سازمان بهداشت جهانی در رابطه با شیوع ویروس آبله میمون وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

آلمان همچنین روز دوشنبه اعلام کرد که 100000 دوز واکسن آبله میمون را از ذخایر ارتش خود در اختیار کشورهای آسیب دیده قرار خواهد داد.

هفته گذشته هانس کلوگه مدیر بخش اروپایی سازمان جهانی بهداشت تأیید کرد که آبله میمون صرف نظر از نوع جدید یا قدیمی بودن آن، مانند بیماری کرونا نیست زیرا مسئولان می دانند چگونه آن را کنترل کنند.

وی در نشست رسانه ای با سازمان جهانی بهداشت در این خصوص افزود: مبارزه با آبله میمون امکان پذیر است و می توانیم آن را کنترل کنیم.

این مقام سازمان جهانی بهداشت خاطرنشان کرد: کنترل و مبارزه با آبله میمون ها منوط به واکنش مسئولان در شرایط فعلی و سال های آینده خواهد بود.

آبله میمون یک عفونت ویروسی است که باعث ایجاد ضایعات چرکی و علائمی شبیه آنفولانزا می شود و می تواند انسان را بکشد. گسترش سویه clade 1b این بیماری که به نظر می رسد از طریق تماس فیزیکی منتقل می شود، نگرانی های جهانی را برانگیخته است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال