اخبار اخبار سیاسی

سازماندهی ۱۲هزار معلم در نظام دوری برای سال تحصیلی جدید

تبلیغات بنری


حمید طرفی در گفتگو با مجله توژال. وی با بیان اینکه ویژگی های سیستم فاصله گذاری بر اساس شرایط موجود در فرمانداری ها و با توجه به نیروی انسانی در نظر گرفته شد تا معلمان واجد شرایط طرح سامانه از راه دور در پایه اول ابتدایی ساماندهی شوند. وی گفت: بر اساس و حول و حوش نیازها و ویژگی های نیروی انسانی به فرمانداری ها اختیار داد که حدود 30 درصد از معلمانی که امسال در کلاس اول بودند با دانش آموزان خود در پایه دوم ساماندهی می شوند و علاوه بر آن برای توانمندسازی معلمان پایه دوم و توانمندسازی و آموزش خانواده ها در تابستان امسال و در طول سال تحصیلی کار انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه معلمان مقطع ابتدایی دانشگاه فرهنگیان آمادگی تدریس هر شش پایه را دارند، تصریح کرد: در مدارس روستایی و چندپایه معلمان توانایی تدریس چند پایه را به صورت همزمان در یک کلاس را دارند. معلمان دبستان با آموزش هایی که در طول تحصیل می بینند، توانایی تدریس در تمام سطوح آموزشی را به دست می آورند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان منتخب برای نظام نوبتی معلمانی هستند که با برگزاری دوره های آموزشی توانمندسازی از طریق آزمون های استخدامی منصوب می شوند، ادامه داد: پیش از این اعلام شده بود که استفاده از معلمان واجد شرایط برای سال اول ضروری است . مرحله ابتدایی زیرا کیفیت سیستم آموزش ابتدایی از دوره اول شروع می شود.

الطریفی با بیان اینکه معلمانی که در آستانه بازنشستگی، بازنشستگی یا حق تدریس هستند در دوره اول ابتدایی حضور نمی یابند، گفت: این معلمان در دوره دوم ثبت نام می کنند و معلمان در دوره اول به ویژه شرکت می کنند. در دوره های آموزشی توانمندسازی و ضمن خدمت، تابستانی و بلند مدت باید آموزش های لازم را در طول سال ببینند.

وی با بیان اینکه بهترین معلمان ما در کلاس اول هستند، تصریح کرد: والدین تمایل دارند که معلمان پایه اول را در کلاس دوم همراهی کنند، بنابراین دو یا سه سال فرصت وجود دارد که معلمان ویژگی های دقیقی را به دست آورند. توانایی ها و مهارت های دانش آموز را به ارمغان می آورد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سامانه از راه دور راهی برای ساماندهی معلمان است، گفت: معلم با جمعی از دانش آموزان خود و حتی دانش آموزی که قبلاً به دلیل مشکل یک نمره مجبور به تکرار نمره شده بود، پیش می رود. نمره، اما در این صورت طرح تکرار قانون ندارد و با معلم به پایه A بالاتر می رود و چون معلم دانش دقیق و بهتری دارد می تواند به صورت فردی و دقیق تر با دانش آموز کار کند.

الطریفی با اشاره به اینکه حدود 300 هزار معلم ابتدایی در مدارس دولتی وجود دارد، گفت: قرار است مهرماه آینده حدود 12 هزار معلم در قالب سامانه آموزش از راه دور ساماندهی شوند، بنابراین درصد کمی از معلمان را شامل می شود. ”

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال