اخبار اخبار تکنولوژی

ساخت رباتی که مفصل زانو را تعویض می‌کند!

تبلیغات بنری


ربات جایگزین مفصل زانو!

به گزارش مجله توژال؛ یک شرکت رباتیک هندی از یک ربات پزشکی رونمایی کرده است که هدف آن ساده سازی جراحی های ارتوپدی است.

این ربات که Misso نام دارد، از طریق برنامه ریزی از پیش سفارشی و برش های دقیق به جراحان در جراحی های تعویض مفصل کمک می کند.

این ربات جراحی که توسط شرکت هندی Meril Life Sciences ساخته شده است، به طور ویژه برای کمک به جراحان در عملیات تعویض مفصل طراحی شده است.

دستگاه Miso مجهز به یک سنسور ردیابی نوری، یک بازوی رباتیک مفصلی شش محوره و چندین ویژگی ایمنی پیشرفته است که آن را قادر می‌سازد تا بررسی‌های فاصله را در زمان واقعی انجام دهد و طرح جراحی را در طول عمل تنظیم کند.

به گفته سازنده، چابکی ربات متخصصان پزشکی را قادر می‌سازد تا با مشکلات یا تغییرات غیرمنتظره در آناتومی بیمار سازگار شوند و از بهترین تراز و تناسب اجزای مفصل مصنوعی اطمینان حاصل کنند.

ربات جایگزین مفصل زانو!

تعویض مفصل پیشرفته

تعویض کامل زانو (TKR) یک روش جراحی است که شامل تعویض مفصل زانو آسیب دیده یا فرسوده با مفصل مصنوعی ساخته شده از فلز و پلی اتیلن است. این جراحی برای بیماران مبتلا به آرتریت شدید ضروری است.

در هند، 22 تا 39 درصد از جمعیت این کشور از این بیماری رنج می برند و تقریباً 550000 نفر سالانه تحت عمل تعویض کامل زانو قرار می گیرند که در حال حاضر 2.5 برابر بیشتر از 5 سال پیش است.

به گفته شرکت سازنده میسو، با وجود افزایش اعمال جراحی، نیاز سالانه به تعویض مفصل زانو 7 تا 8 برابر بیشتر از میزان فعلی است.

هدف این سیستم رباتیک، پیشبرد عملیات تعویض کامل زانو با افزایش دقت، ایمنی و رویکرد شخصی سازی شده در این زمینه است.

راه حل رباتیک ارائه شده توسط این شرکت از یک پایه چهار چرخ، یک بازوی رباتیک و یک برنامه ریز تشکیل شده است. به عنوان یک هسته محاسباتی قدرتمند با صفحه نمایش لمسی 27 اینچی درجه پزشکی و سیستم ردیابی نوری NDI Polaris عمل می کند.

نسل بعدی بازوی رباتیک MISO حسگرهای هوشمند را برای عملکرد تطبیقی ​​یکپارچه می کند. این بازوی شش محوره زیبا به آرامی و بی صدا عمل می کند و قابلیت مانور پیشرفته را در جهات مختلف فراهم می کند.

به گفته مریل، miso ردیابی دقیق و کارآمد جراحی را تضمین می‌کند و آن را برای طیف وسیعی از کارهایی که نیاز به جابجایی دقیق و دقیق دارند، مناسب می‌سازد.

سیستم برنامه ریزی میسو با استفاده از هوش مصنوعی، دقت بیشتر و برنامه ریزی جراحی بی عیب و نقصی را ارائه می دهد. این سیستم توانایی تشخیص خودکار اندازه ایمپلنت را دارد و می تواند برجستگی و برش ایمپلنت را تعیین کند و از نتایج بهینه جراحی اطمینان حاصل کند.

ربات جایگزین مفصل زانو!

دقت جراحی شخصی

مریل ادعا می‌کند که Mesocut دقت زیر میلی‌متری را ارائه می‌کند، و از طریق ناوبری پیشرفته به کمک کامپیوتر، از هم‌ترازی دقیق و جایگزینی مفصل زانو اطمینان می‌دهد.

این سطح دقت بالا برای قرار دادن ایمپلنت بهینه و عملکرد مفصل پروتز حیاتی است. به گفته توسعه دهندگان آن، ایمنی از اهمیت بالایی برخوردار است و این سیستم شامل ویژگی های پیشرفته ای است که در صورت افزایش حرکت استخوان از 4 میلی متر، جراحی را متوقف می کند و به طور قابل توجهی خطر عوارض را کاهش می دهد.

میزان استقلال میسو نیاز به دخالت انسان را کاهش می دهد و در نتیجه خطر ابتلا را کاهش می دهد.

مریل می‌گوید سفارشی‌سازی یکی دیگر از مزایای مهم Meso است، زیرا از سی‌تی اسکن سه بعدی برای ایجاد طرح‌های جراحی متناسب با آناتومی منحصر به فرد هر بیمار استفاده می‌کند. این سفارشی سازی بهترین تراز و تناسب ایمپلنت ها را تضمین می کند و نتایج بیمار را بهبود می بخشد.

علاوه بر این، مریل ادعا می کند که میسو یک سیستم تعویض زانو رباتیک است که کمترین فضای اتاق عمل را اشغال می کند و آن را برای استفاده حتی در اتاق های کوچک ایده آل می کند.

استفاده از هوش مصنوعی همچنین شخصی سازی رویه را افزایش می دهد و زمان برنامه ریزی قبل از عمل را تقریباً 83 درصد کاهش می دهد.

بیمارستان‌های هند اکنون به فناوری رباتیک وارداتی برای تعویض مفصل زانو متکی هستند که گران است. مریل ادعا می کند که با Miso این هزینه را تقریباً 66٪ کاهش داده است و دسترسی و مقرون به صرفه بودن این جراحی ها را بهبود می بخشد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال