اخبار اخبار فرهنگی

«ساختن بهشت در جهنم» و «نوشتن زندگی»

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، کتاب ساختن بهشت ​​در جهنم اثر ربکا سولنیت با ترجمه زهرا زارعی در 448 صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت 440 هزار تومان است.

در نوشته پشت جلد کتاب می خوانیم: این کتاب به بررسی عمیق پنج فاجعه از زلزله 1906 سانفرانسیسکو تا طوفان و سیل در نیواورلئان در نود سال بعد می پردازد. سولنیت در کتاب به سراغ تراژدی های مختلفی رفت که از آنها می توان نمونه های خاصی را استخراج کرد. از جمله بمب‌گذاری‌های فاجعه‌بار لندن، زلزله در چین و آرژانتین، فاجعه هسته‌ای چرنوبیل، موج گرمای شدید در شیکاگو در سال 1995، زلزله ماناگوا در نیکاراگوئه که به سرنگونی رژیم کمک کرد، یک اپیدمی آبله در نیویورک، و یک فوران آتشفشانی در نیکاراگوئه ایسلند و غیره همه این بلاها و فجایع طبیعی – به نقل از عبارت دیوید هاروی که “هیچ چیز طبیعی در هیچ بلای طبیعی وجود ندارد” – حاوی قدرت رهایی بخش و حیات آفرین مردمی است که قدرت و ثروت را ساخته و به جهنم سوق داده اند و سعی در نجات دارند. آنها روح و زندگی بسیاری را به ارمغان آوردند. این کتاب در مورد امید در تاریکی است، در مورد لزوم بازگشت به قدرت مردم و درک این موضوع که اگر این افراد در بلایای بزرگی که بهشت ​​در جهنم ظاهر شد، کاری کردند، به این دلیل بود که قانون و نظم و نظم به حالت تعلیق درآمد. اگر اکثر سیستم‌ها شکست بخورند، ما آزاد هستیم که متفاوت زندگی کنیم و عمل کنیم، روایت غالب رسانه‌ها و صاحبان قدرت و سرمایه را عقب برانیم و روایت واقعی و دقیق خود را ارائه کنیم. چگونه بهشت ​​را در جهنم بسازیم.

همچنین کتاب «نوشتن زندگی» نوشته آنی دیلارد با ترجمه زهرا زارع در 94 صفحه، شمارگان 1000 نسخه و به قیمت 90000 تومان منتشر شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: این کتاب حول محور زندگی نویسنده و مواجهه او با مشکل نویسندگی می چرخد. نویسنده در این مقاله با سبک شخصی و سادگی منحصر به فرد خود، نوشتن را شکنجه ای بزرگ می داند که آرزو می کند متوقف شود! اما او دست از نوشتن برنداشت و تقابل زندگی و نوشتن را در مقام نویسنده روایت کرد. دیلار در تمام آثار خود برخورد نویسنده و طبیعت را با حساسیت خاصی توسعه داد و مشکلات، تلخی ها، اشتباهات، سوء تفاهم ها و توهمات نویسنده در نحوه نگارش را آشکار کرد: «وقتی در کتابی گیر می کنید، زمانی است که زمان زیادی از شروع کار می گذرد و می دانید چه باید بنویسید اما نمی توانید ادامه دهید، وقتی یک هفته یا یک ماه هر روز صبح به آن اتاق سر می زنید و به مرور زمان هر روز به آن پشت می کنید، مشکل اینجاست. معمولاً یکی از این دو مشکل: یا ساختار از هم جدا شده است و روایت یک خط شاعرانه پیدا کرده است که ممکن است به زودی آن را به دو نیم کند، یا شما به اشتباهی مهلک نزدیک می شوید که در ذهن خود برنامه ریزی کرده اید. «اگر به راهی که اکنون در آن هستید ادامه دهید، کتاب از بین می‌رود یا آسیب می‌بیند، و شما هنوز آن را کاملاً نمی‌دانید، دیلارد به تنهایی و غرق شدن نویسنده در نوشتن و پرداختن به آن اشاره می‌کند». ارتباط و گسست بین نویسنده، نویسندگی و زندگی معلمی که در 24 سالگی برنده جایزه پولیتزر شد و اکنون در دهه هشتم زندگی خود است، درس های زیادی برای هر کسی که عاشق نوشتن، خواندن و زندگی است دارد!

تبلیغات بنری