اخبار اخبار فرهنگی

زیان ۲۰۰ میلیون دلاری یک شکست سینمایی

تبلیغات بنری


به گزارش سایت «توژال»، پس از موفقیت بزرگ فیلم «جوکر» ساخته تاد فیلیپس در سال 2019، انتظار می رفت قسمت دوم این فیلم اثری جذاب و پیچیده در دنیای تجارت کمیک بوک باشد. اما «جوکر: جنون مشترک» که بودجه ای 200 میلیون دلاری و هزینه تبلیغاتی 100 میلیون دلاری در راه اکران جهانی داشت، تاکنون عملکرد فاجعه باری داشته است.

این فیلم پس از دو هفته اکران 51.5 میلیون دلار در بازار داخلی و 165 میلیون دلار در سراسر جهان فروخته است. در مقام مقایسه، قسمت اول فیلم «جوکر» پس از سه روز 96.2 میلیون دلار در داخل و 248.4 میلیون دلار در سراسر جهان فروخت، اما قسمت جدید تا پایان اکران خود که انتظار می‌رود «جوکر: جنون معمولی» به فروش برسد، درآمد چندانی نخواهد داشت. پایان “. با 65 میلیون دلار در باکس آفیس آمریکا و 210 تا 215 میلیون دلار در سراسر جهان.

این یک مشکل بزرگ است زیرا Joker 2 برای تولید 200 میلیون دلار و نزدیک به 100 میلیون دلار برای بازاریابی و توزیع هزینه داشت. با این نرخ، فیلم به 450 میلیون دلاری که برای جبران هزینه‌های اکرانش نیاز است نخواهد رسید (بلیت فروشی بین استودیوها و صاحبان سالن‌ها تقسیم می‌شود). منابعی در برادران وارنر می گویند این فیلم تنها با فروش 375 میلیون دلاری هزینه های تولید خود را تامین خواهد کرد.

به گزارش ورایتی، منتقدان و مخاطبان از این فیلم استقبال خوبی نکردند و امتیاز 33 درصدی سایت منتقدان راتن تومیتوز و امتیاز کمیاب «D» تماشاگران سینما این نکته را تایید می‌کند و همین برای تبدیل شدن «جوکر 2» کافی است. یکی از بزرگترین شکست های امسال در سینما.

بر اساس برآوردهای تحلیلگران باکس آفیس، این فیلم در پایان اکران خود حداقل 150 تا 200 میلیون دلار ضرر خواهد کرد، در حالی که برخی منابع دیگر این ضرر را 125 میلیون دلار تخمین زده اند.

یکی از سخنگویان برادران وارنر گفت: در بیانیه‌ای آمده است: «هر گونه تخمین‌هایی که توسط خودی‌های شرکت یا رقبای ناشناس پیشنهاد می‌شود به شدت نادرست است و به روند شایعات که به عنوان واقعیت گزارش می‌شوند ادامه می‌دهد.» این فیلم در سینماها ادامه دارد و این هفته در چین اکران می شود و در طول اکران داخلی و اسپین آف خود به درآمدزایی ادامه خواهد داد.

برادران وارنر با توانایی بازگرداندن حداقل بخشی از سرمایه خود پس از انتشار «جوکر: جنون مشترک» در 29 اکتبر بر روی پلتفرم های سرگرمی خانگی.

با بودجه تقریبی 65 میلیون دلار، اولین «جوکر» یکی از پردرآمدترین اقتباس‌های کمیک بوک تمام دوران بود و این فیلم علاوه بر موفقیت منتقدان، برنده دو جایزه اسکار نیز شد. بیشتر هزینه تولید جوکر 2 به دستمزدهای هنگفت کارگردان تاد فیلیپس و بازیگر نقش اول واکین فینیکس مربوط می شود که 20 میلیون دلار از ابتدا دریافت کردند و همچنین لیدی گاگا 12 میلیون دلار برای بازی در نقش نیوش هارلین دریافت کرد.

تحلیلگران باکس آفیس بر این باورند که تاد فیلیپس با آوردن یک عنصر موسیقایی به دنباله، طرفداران کتاب های مصور را بیگانه کرد و نتیجه آن تفاوت قابل توجهی در فروش بین فیلم اول و دوم جوکر بود. در حالی که نسخه اصلی یک درام تاریک و ترسناک بود که از فیلم‌شناسی مارتین اسکورسیزی از راننده تاکسی و پادشاه کمدی الهام گرفته شده بود، فصل بعد به عنوان یک موزیکال فانتزی منتشر شد.

«جوکر» در زمان مناسبی برای فرنچایزهای کتاب های مصور به نمایش درآمد و این ژانر در دوران پس از همه گیری کمتر انعطاف پذیر بود، زیرا هم «آکوامن و پادشاهی گمشده» و هم «مارول 2023» عملکرد ضعیفی داشتند. این سه فیلم دنباله‌ای بر بلاک‌باسترهای چند میلیارد دلاری بودند که ضررهای بزرگی در گیشه داشتند. دنباله Aquaman (2018) 439 میلیون دلار در سراسر جهان فروخت، در حالی که دنباله کاپیتان مارول (2019) تنها با 206 میلیون دلار در سراسر جهان به پایان رسید. این اشتباهات ثابت کرد که مخاطبان دیگر از لوگوی «دی سی» یا «مارول» در تیتراژ ابتدایی فیلم راضی نیستند.

آنتن پیام

تبلیغات بنری