اخبار اخبار تکنولوژی

زوایای پیدا و پنهان سند تبلیغات تجاری در فضای مجازی

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، این روزها بخش بزرگی از فضای مجازی به فضایی تجاری تبدیل شده است و حوزه تبلیغات در شبکه های اجتماعی یکی از مهم ترین عوامل اقناع عمومی محسوب می شود. اما این تنها بخشی از ماجراست و بخش دیگر و مهم آن بر عهده نهادهای نظارتی است که با توجه به گسترش فضای مجازی کار سختی است و اگر این نظارت به درستی انجام نشود به ارمغان خواهد آورد. بسیاری از پیامدهای فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی.

به گفته کارشناسان، تا زمانی که شبکه های اجتماعی شناسایی نشوند، سیستم مدیریت سایبری نمی تواند پایگاهی برای آنها تعیین کند و از این رو ضرورت نظارت بر تبلیغات در فضای مجازی و رسانه ها بیش از پیش احساس می شود.

در همین راستا هفته گذشته پیش نویس سند تبلیغات تجاری در فضای مجازی از مجموعه اسناد «سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی» با هدف تنظیم و نظارت بر تبلیغات تجاری در فضای مجازی تهیه شد. جهت بررسی و تایید به مرکز ملی فضای مجازی ارسال شد.

این سند که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه شده است، به دنبال تنظیم و تنظیم تبلیغات تجاری در فضای مجازی به منظور افزایش اعتماد و احترام به ارزش‌های اسلامی و ایرانی و از همه مهم‌تر حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و مردم است. تنظیم تبلیغات در فضای مجازی منجر به تطهیر و شفاف سازی رویه ها شده است و این اقدام به دلیل ایجاد فضای امن و قانونی انگیزه فعالیت شرکت ها در پیام رسان ها و بسترهای داخلی را افزایش می دهد.

بر اساس اعلام مرکز ملی فضای مجازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سازمان صدا و سیما، وزارت حریم خصوصی، ثبت و تنظیم املاک کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی، مرتبط صنایع، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دادستانی کل کشور و… پیش نویس سند آگهی بازرگانی در فضای مجازی را تهیه می کند.

یافتن و اختفای گوشه و کنار اسناد تبلیغاتی تجاری در فضای مجازی

کیوان آگارکار کارشناس حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت و گو با مجله توژال در خصوص این پیش نویس گفت: چند سالی است که به دلیل جدی بودن بحث مالیاتی به ویژه روش های فناورانه در حوزه مالیات، توجه شده است. پرداخت شده و نسبت به این موضوع افزایش یافته است. بخشی از این مشکل این است که تبلیغات در فضای مجازی و افرادی که در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی کار می‌کنند، درآمد مشخصی دارند و مالیات‌شان بر اساس آن تعیین می‌شود.

وی افزود: معتقدم روندی که در حال حاضر در مرکز ملی فضای مجازی در حال بررسی است، تنظیم منبع، میزان و نحوه درآمدها است که در نهایت به تصویب قوانین مالیاتی منجر می شود. نکته دیگر محتوای داستان است; اما زمانی که تبلیغات در رسانه های رسمی مانند رادیو و روزنامه ها انجام می شود، چارچوب ها از نظر محتوایی مشخص است، اما در فضای مجازی این گونه نیست.

این کارشناس حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیح داد: سومین نکته برای ساماندهی بحث تبلیغات در فضای مجازی، گروه ها یا متولیان حوزه تبلیغات هستند نحوه کار آنها به خوبی شناخته شده نیست و این یکی از نکات دیگری است که به نظر می رسد در این مقاله و توسط عزیزان موجود در آن مورد توجه قرار گرفته است. مرکز ملی فضای مجازی

آکارکار در پایان با بیان اینکه به نظر می رسد این عوامل متعدد باعث پیشنهاد این پروژه شده است، گفت: به نظر شخصی من، اولین مورد یعنی وضع مالیات و نظارت بر درآمدزایی همچنان رویکرد اصلی در تصمیم گیری است. -ساختن علاوه بر موارد فوق، حفظ حقوق کاربران می تواند اولین موضوعی باشد که به این جلسات مربوط می شود و نمی توان این حق را نادیده گرفت، زیرا تبلیغات زیادی در سایت ها نمایش داده می شود که مصرف کننده شبکه مجازی را واقعا آزاردهنده می کند. فضا و کاربری و اگر واقعاً تخصیص این عناصر مشخص باشد، می توان گفت که بخشی از حقوق کاربران در نظر گرفته شده است.

تبلیغات بنری