اخبار اخبار فرهنگی

زمان ثبت‌نام عمره اعلام می‌شود

تبلیغات بنری


غلامرضا رضایی در گفت وگو با توژال درباره طرح عمره ایران که پیش از این گفته بود بعد از حج ادامه خواهد داشت، گفت: در حال پیگیری هستیم. باید برای همکاری با عربستان سعودی آماده شد از سوی دیگر تیم های اجرایی با شرکت های سعودی هماهنگ می شوند.

وی افزود: برنامه ای برای انجام ماموریت های عمره تهیه شده که بلافاصله پس از انجام هماهنگی های لازم با طرف سعودی و شرکت هواپیمایی ایرانی، اعلام و ثبت زمان عمره پس از ماه محرم الحرام آغاز می شود.

نماینده حج و عمره در سازمان حج و عتبات گفت: هنوز تعداد آن مشخص نشده است، اما علاقمندیم متقاضیان بیشتری را برای عمره اعزام کنیم.

وی در پاسخ به برخی اظهارات مبنی بر اعزام روزانه 50 هزار نفر به عمره طی 8 ماهه تاکید کرد: تعیین تعداد زائران منوط به موافقت عربستان، انتقال حواله بانکی و تامین اعتبار مورد نیاز است که اگر به ایران بروید پروازها انجام شده است. موافقت شد و تلاش می کنیم زائران بیشتری اعزام کنیم.

رضایی در خصوص تعداد روزهای عمره گفت: در خصوص تعداد روزهای عمره برنامه ریزی هایی در دستور کار است. باید هماهنگی کنیم که مدت عمره 10 روزه یا 12 روزه و بعد از انجام این کار به شما اطلاع خواهیم داد.

ایران که از سال 2014 عمره را به حالت تعلیق درآورده بود، در ژانویه 1402 قصد داشت روابط دیپلماتیک خود را با عربستان سعودی از سر بگیرد، اما به دلیل مشکلات فنی پیش آمده در اداره هوانوردی و مجوزهایی که عربستان به ایران داده بود، این امر محقق نشد. برای صدور پروازها، اعزام ایرانیان به عمره تا اردیبهشت 1403 هجری شمسی به تعویق افتاد به این ترتیب ایران پس از 9 سال وقفه، اعزام کاروان های عمره را از سوم اردیبهشت 1403 میلادی از سر گرفت که تا صبح روز 24 اردیبهشت ادامه داشت. در این مدت که حدود 20 روز به طول انجامید، نزدیک به پنج هزار نفر از ایران برای شرکت در عمره به عربستان سعودی اعزام شدند. مدت سفر این زائران 10 روز، پنج روز در مدینه و پنج روز در مکه بود.

سازمان حج و عمره اعلام کرد که حدود شش میلیون نفر در انتظار عمره هستند و حدود 70 هزار نفر برای سال 1402 ثبت نام کرده اند که به دلیل تاخیر در صدور مجوز سفرهای عمره، وجه آنها برگشت داده شد و کمتر از پنج هزار نفر آنها توانستند این سفر را انجام دهند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال