اخبار اخبار سیاسی

زائران توضیح می‌دهند؛ چرا از مرز باشماق به اربعین برویم؟

تبلیغات بنری


به گزارش توژال از کردستان، امسال برای سومین سال است که مرز باشماق به عنوان مسیر تردد زائران حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام)، شیعیان و اهل سنت و عاشقان این شهرستان انتخاب شده است. . اهل بیت (علیهم السلام) در این کشور موفق شدند میزبان زائران اربعین امام حسین (علیه السلام) در کردستان باشند.

از سنندج تا مریوان 117 کیلومتر و از خروجی شهر مریوان تا مرز باشماق 17 کیلومتر است. این جاده را طی کردیم و با وجود حضور زائران از سراسر کشور در استان و این گذرگاه مرزی، همچنان شاهد سکوت جاده و سهولت تردد خودروها و زائران اربعین از مرز سنندج – مریوان – باشماق بودیم. .

ماجرای محبت اهل بیت علیهم السلام در پایتخت و سرزمین وحدت اسلامی ایران از چندین سال پیش رنگ و بوی تازه ای به خود گرفت و در کنار آن همه نهادها و نهادهای کردستان زیر پای امام هستند حسین (علیه السلام) نیز در کنار هم برای خدمت به زائران اربعین ایستاده است.

افتخار میزبانی از زائران اربعین حسینیه چند سالی است که نصیب مردم شیعه و سنی کردستان شده است و همه تلاش می کنند به نوعی در این رویداد بزرگ جهانی نقش خود را ایفا کنند و ذره ای در این رویداد بزرگ جهانی باشند. دریای بیکران اربعین

مشاهدات مستقیم خبرنگار از مرز باشماق حاکی از آن است که در این ایام همه به زائران خدماتی ارائه می کنند که یکی با پخت و پز و اطعام زائران و دیگری با ارائه نوشیدنی های خنک، آب معدنی و … علاوه بر ایزوله شدن زائران. جاده، سردی هوا و وجود عناصر جذاب طبیعی و گردشگری باعث ابراز رضایت زائران می شود که در ادامه می بینیم:

امسال حدود 70 موکب در اقلیم کردستان برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی تشکیل شد که 26 موکب در مرزهای مریوان و بیشماق از جمله آنهاست.

0 ثانیه از 4 دقیقه و 54 ثانیهسایز 90%

او زندگی می کند

00:00

00:00

04:54

481/

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال