اخبار اخبار سیاسی

رگبار و رعد و برق و تگرگ در نقاط مختلف کشور

تبلیغات بنری


صادق زیان در گفت و گو با مجله توژال گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هوای سه شنبه (امروز) و چهارشنبه (فردا) در برخی مناطق اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، استان های قزوین، البرز و در تهران و سمنان بارش باران و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، در برخی نقاط گرد و خاک و در برخی نقاط تگرگ پیش بینی می شود.

وی افزود: در روزهای پنجشنبه (18 تیر) و جمعه (17 تیر) در استان‌های سواحل خزر، برخی مناطق کردستان، زنجان، قزوین، خراسان شمالی و ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و سمنان بارش باران خواهد بود.

زیان ادامه داد: از بعدازظهر چهارشنبه و پنجشنبه در استان های ساحلی قزوین و اردبیل شدت بارش و کاهش محسوس دما رخ می دهد. روز شنبه در ارتفاعات شمال غرب و البرز مرکزی بارش پراکنده پیش بینی می شود. تا روز جمعه طی ساعاتی در شمال شرق، شرق، بخش هایی از مرکز و استان های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی افزود: همچنین روز سه شنبه پدیده وزش باد و گرد و خاک در استان خوزستان دور از انتظار نیست.

وی گفت: خلیج فارس و دریای خزر از اواخر روز چهارشنبه و پنجشنبه متلاطم بوده است.

رئیس مرکز پیش بینی خطرات جوی کشور و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی دو روز آینده تهران گفت: آسمان تهران فردا (15 تیرماه) نیمه ابری تا نیمه ابری در برخی مناطق پیش بینی می شود. ساعاتی ابری گاهی همراه با بارش باران و رعد و برق و وزش باد شدید با احتمال ایجاد گرد و غبار با حداقل و حداکثر دمای پس فردا (17 تیرماه) نیمه ابری تا نیمه ابری وزش باد ابری و گاهی افزایشی و رگبار باران با حداقل و حداکثر دمای 28 تا 38 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود

زایان در پایان گفت: پیش بینی می شود شهرکرد و اردبیل با حداقل دمای 13 و 11 درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای 48 و 49 درجه سانتیگراد سردترین و گرمترین مرکز استان باشند. فردا و پس فردا

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال