اخبار اخبار تکنولوژی

رکورددار بستن اینترنت در جهان کدام کشور است؟

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، Restofworld اعلام کرد که بر اساس داده‌های ناظر حقوق دیجیتال Access Now، هند رکورددار خاموشی اینترنت برای یک دهه است. نظرسنجی Internet Society Pulse نشان می دهد که اقتصاد این کشور به دلیل قطع شدن اینترنت در ده سال گذشته حدود 216 میلیارد دلار ضرر کرده است.

در 10 سپتامبر، زمانی که ایالت مانیپور در شمال شرقی هند در واکنش به اعتراضات دانشجویان، اینترنت را به مدت 5 روز قطع کرد، شهروندان عصبانی بودند اما تعجب نکردند. کشورهای دیگری مانند چین، کره شمالی و روسیه اینترنت را سانسور، استراق سمع یا محدود می کنند، اما شهروندان هندی از دسترسی نسبتاً رایگان برخوردارند، اما هند نمونه منحصر به فردی در میان کشورهای دموکراتیک است که به طور منظم محدودیت های اینترنت را اعمال می کند. طبق داده های Access Now، بین سال های 2016 تا 2023، هند 771 قطعی اینترنت را تجربه کرده است.

طبق داده‌های مرکز حقوقی آزادی نرم‌افزار در مورد قطع اینترنت، دلایل قطع اینترنت در هند شامل تلاش‌های دولت برای کنترل حرکات پیرامون قانون اصلاح شهروندی، سرکوب اعتراضات کشاورزان و جلوگیری از تقلب در طول امتحانات است.

از نظر تاریخی، بیشتر قطع شدن اینترنت در هند در جامو و کشمیر رخ داده است که کانون درگیری چند دهه‌ای بین هند، پاکستان و چین است. در آگوست 2019، این منطقه 552 روز متوالی قطع اینترنت را تجربه کرد که طولانی ترین قطعی اینترنت جهان در تاریخ است.

قطع اینترنت بر آموزش، مشاغل و خدمات اجتماعی تأثیر منفی می گذارد و از دسترسی به غذا و مراقبت های پزشکی جلوگیری می کند.

تبلیغات بنری