اخبار اخبار فرهنگی

رونمایی از سایت بنیاد سادات

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری – دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی – در سومین اجلاس سراسری همفکری روسای جمهور و دبیران بنیاد سادات اظهار داشت: وی تعیین تکلیف شد. مسئولیت توسعه شبکه سادات در بخش های بین المللی. امروز باید فعالیت شبکه خود را با استفاده از شبکه آی محسن گسترش دهیم تا در حوزه سادات موفق تر باشیم.

وی در ادامه به روایت عالم ابوالفتح محمد بن علی بن عثمان کراجکی و ماجرای حجاج بن یوسف پرداخت و گفت: باید به این نکته توجه داشت که اولاد پیامبر (ص) هستند. نه تنها کسانی که از طرف پدر استاد هستند، بلکه از طرف مادر هم می توانند در این دسته افراد قرار گیرند و قانون فقه نیز همین را می گوید.

شهریاری تصریح کرد: حضرت موسی (علیه السلام) می فرماید که همه اولاد پیامبر در میان ما هستند و مورد احترام هستند.

دبیر کل آکادمی الکرام به روایت دیگری از شیخ صدوق در کتاب الامالی ص 294 اشاره کرد و گفت: هرکس به خاندان پیامبر (ص) جفا کند، پیامبر شفاعت نمی کند. .

شهریاری افزود: در سفری که به لاهور پاکستان داشتیم، قبر سید محمد عثمان چلبی هجویری را زیارت کردیم و یکی از دلایل گرویدن مردم شبه قاره هند به اسلام بود. این فرد. . این شخص صوفی قرن پنجم بوده و اولین کتاب به زبان فارسی در زمینه تصوف را نوشته است. کتاب کشف المحجوب از کتب موفق این صوفیه بود.

وی ادامه داد: این کتاب وسعت عالم اهل سنت را به ما نشان می دهد، زیرا آنها سادات و همچنین صوفیان هستند. وقتی نسب خود را می شمارند، سرانجام به علی بن ابی طالب (علیه السلام) و امام حسن (علیه السلام) و امام حسین (علیه السلام) می رسند.

در ادامه این جلسه محمد ناظمی اردکانی – دبیرکل انجمن اسلامی مدیران – وی گفت: در مورد جایگاه سادات باید در اسلام و متون اسلامی بررسی شود و آیات و روایات زیادی در مورد فضیلت اهل بیت علیهم السلام وارد شده است.

وی افزود: همانطور که می دانید در تاریخ اسلام و نهضت های بزرگ اسلامی، سادات نقش برجسته ای داشتند. به عنوان مثال مقاومتی که در سوریه انجام شد و ایستادگی در برابر داعش. مقاومت مردم یمن در آب های آزاد چیزی است که امروز رژیم صهیونیستی را ناتوان کرده است.

الاردکانی تصریح کرد: همچنین امروز می بینیم که سادات در نماز جمعه مراکش در صف اول هستند و در اندونزی که برای آنها شناسنامه صادر می شود نسب سادات در آن ذکر شده است. سادات در سودان، ترکیه، هند و جاهای دیگر نقش ارزنده ای داشت.

دبیرکل انجمن مدیران اسلامی خاطرنشان کرد: آقای مرتضی کشمیری یکی از شخصیت‌های بزرگ و برجسته کشمیری است و مورد احترام مردم هندوستان است برجسته ترین علما و همه مسلمانان برای او احترام خاصی قائل هستند. در جمهوری اسلامی ایران بیش از 6 میلیون سادات ثبت شده است.

سرتیپ پاسدار دیاء الدین حزنی – دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه – وی در ادامه این نشست گفت: ما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرارگاهی را به عنوان قرارگاه محرومیت زدایی ایجاد کرده ایم و اولویت ما در مناطق مرزی و حساس کشور رسیدگی به کار روحانیون اهل سنت در سراسر کشور است. ” و محرومیت با آن برطرف می شود.»

وی در پایان گفت: اولین درخواست ما از سادات این است که آمار سادات مظلوم را در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم به آنها کمک کنیم.

در پایان این مراسم از سایت بنیاد سادات رونمایی شد.

راه اندازی سایت بنیاد سادات

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال