اخبار اخبار تکنولوژی

رونق کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها ضروری است

تبلیغات بنری


به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش در اقتصاد ایران از وزارت علوم، حجت الاسلام مهدی فاطمی پور وی امروز (یکشنبه) در سومین جشنواره ملی البرهان با تجلیل از حماسه حضور مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و تبریک به رئیس جمهور جدید گفت: همه باید به رای مردم احترام بگذاریم و به منتخبان ملت در خدمت به مردم کمک کنیم. . .

ادامه مطلب

وی در این مراسم که در دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، به اهتمام و اهتمام مقام معظم رهبری به موضوع آزاد اندیشی اشاره کرد و گفت: راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها حاکی از عقلانیت و درایت و عقلانیت است. دانشگاه.

فر هنجی نایب رئیس سازمان سیاسی نمایندگی رهبری در دانشگاه ها ادامه داد: بیان نظرات و دیدگاه های خود در چارچوب اخلاق و قانون و شنیدن انتقادات و نظرات برای هر فردی صرف نظر از جهت گیری بسیار مهم است. . می تواند بهترین سکو باشد، زیرا مرکز جمع آوری نظر و فضیلت است.

ایجاد کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها ضروری است

وی تصریح کرد: دانشگاهیان باید با بهره گیری از توانمندی ها و تلاش های خود زمینه شکوفایی هر چه بیشتر کرسی های آزاد اندیشی را فراهم کنند و در این راستا جشنواره ملی برهان می تواند موثر باشد.

به گزارش توژال، سومین جشنواره ملی برهان (ویژه کرسی های آزاد اندیشی) از ۲۴ تا ۲۷ تیرماه ۱۳۰۳ به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد. این جشنواره در سال های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۷ در قالب کرسی های آزاد اندیشی توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار شد. دور سوم و جدید آن با بررسی جدی استایل شیت آغاز شد. جشنواره البرهان مختص دانشگاه های وزارت علوم است که در سال های اخیر در فضای کرسی های آزاد اندیشی فعال بوده اند.

در سال 1401 هجری قمری 602 کرسی پر شد در حالی که در سال 1402 میلادی 1889 کرسی به اشکال مختلف داشتیم که نشان از افزایش 200 درصدی تعداد کرسی های اشغال شده دارد.

از این تعداد، اتحادیه های علمی دانشجویی 57 کرسی در سال 1401 هجری قمری و 712 کرسی برای آزاداندیشی در سال 1402 به دست آوردند. فرهنگسراها نیز در سال 1401 34 کرسی و در سال 1402 368 کرسی را به خود اختصاص دادند. تشکل های اسلامی در سال 1401 117 کرسی و در سال 1402 به 322 کرسی دست یافتند. بسیج دانشجویی 167 کرسی در سال 1401، 45، 20 کرسی به خود اختصاص داد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال