رهاورد دانشبنیانی جهادیها برای صنایع نرم و خلاق
به گزارش خبرنگار علمی اکونومیست ایران، در این دوره سه روزه نمایشگاهی، دستاوردها و توانمندی های شرکت های خلاق و علمی پارک علم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی با هدف ارائه خدمات ارائه می شود. محصولات و فرصت های شرکت ها و استارتاپ ها در این زمینه، برقراری روابط مالی و سرمایه گذاری با شرکت های خلاق و دانش بنیان، ارتباط و انتقال تجربیات بین فعالان اکوسیستم فناورانه و آشنایی عموم مردم با فناوری های نرم و حوزه های فرهنگی بودند. مورد بحث قرار گرفت.
یکی از برنامه های این نمایشگاه که در طبقه هفتم دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، علاوه بر ارائه محصولات و خدمات شرکت های فناور، نشست ها و کارگاه های آموزشی ویژه در بخش های مختلف از جمله تولید محتوای ویروسی است. هوش مصنوعی و مدیریت مالی در شرکت های فناور و آزادسازی مالیات با حضور کارشناسان در راهروی منتهی به نمایشگاه مستقر شد و امکان بررسی مشکلات و پیشنهاد راه حل های عملیاتی در حوزه صنایع فرهنگی و فناوری های نرم فراهم شد. . این نمایشگاه شامل حضور همزمان شرکت های خلاق در پایگاه های فرهنگی، هنری، آموزشی و دانش در بخش های مختلف بود.
برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی هوش مصنوعی در جزیره کیش
نمایشگاهی که گفت قاسم براتی مدیر شرکت های پارک ملی علمی و فنی شارهای فرهنگی در این مدت و به دلیل محدودیت فضا، در مجموع 40 شرکت منتخب در 6 حوزه فناوری، اطلاعات و ارتباطات، آموزش، سرگرمی، بازی های رومیزی و رایانه ای، گردشگری صنایع دستی، هوش مصنوعی، سینما و رسانه و همچنین گردشگری و … شرکت کردند. مجتمع های اقامتی .
از او درباره مزایا و معایب این دوره از نمایشگاه جویا شدیم که با توجه به نوع کارکردی که پارک علم و فناوری به عنوان پارک تخصصی در حوزه فناوری های نرم و صنعت فرهنگی دارد، مجموعه فعلی ترکیبی از فناوری اطلاعات در حوزه فرهنگ است و این پارک در آن سعی دارد نشان دهد که فرهنگ می تواند منبع ثروت، اشتغال و ارزآوری کشور نیز باشد.
براتی این دوره از نمایشگاه را از نظر شکل، تعداد شرکت ها و تنوع متفاوت با دوره های قبل دانست و گفت: برای اولین بار 6 موسسه مالی و شرکت سرمایه گذاری با در نظر گرفتن نیاز شرکت ها از نظر تأمین مالی و تلاش برای سازماندهی سمینارها و جلسات ویژه باید با موضوعاتی طراحی شود که به توسعه شرکت های فناورانه کمک کند.
مدیر پارک ملی علم و فناوری شرکتهای تغییر فرهنگی افزود: امسال با توجه به اهمیت و نقشی که هوش مصنوعی در توجه به فناوری و تأثیر آن دارد، امسال تعداد شرکتهای فعال در زمینه هوش مصنوعی افزایش یافته است. در مورد زندگی مردم، سعی کردیم با هم مطابقت داشته باشیم.
براتی همچنین گزارش داد؛ نشستی در حوزه هوش مصنوعی در سینما پیش بینی می شود که تا پایان سال برگزار می شود.
دومین خبر مدیر شرکت های پارک ملی تکامل فرهنگی به خبرنگار اکونومیست ایران، برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی هوش مصنوعی در جزیره کیش است که به همت بخش خصوصی برگزار می شود. بخش بخش در مه 1404.
یک شرکت خلاق که هیچ رقیبی در دنیا ندارد
پس از گفتگو با براتی به سراغ یکی از بنگاه های خلاق صنایع دستی رفتیم که با دستان خود فرش های زیبایی از چرم و مخلوط فرش و چرم می بافند. لنز دوربین گوشی و عکاسی به گفته مدیرعامل این شرکت دانش را حتی به کشورهای منطقه و اروپا صادر می کند.
مریم دیانتی اولین تولید کننده فرش چرمی در کشور وی دارای دکترای حقوق بین الملل است و علاوه بر تدریس و مقاله نویسی در رشته تحصیلی خود به هنر نیز می پردازد. وی در خصوص محصولات این شرکت به اکونومیست ایران گفت: این محصول از چندین پوست طبیعی حیوانات تهیه می شود و با اینکه فرش ایرانی همان فرش اصیل است و اکنون که طرح های فرش ایرانی تا حدودی در دنیا یکنواخت شده است. سعی کردم یک فرش ایرانی را به شکلی متفاوت اما با همان کارایی ارائه کنم.
وی توضیح می دهد که این محصول مخلوطی از چرم و چرم، چرم و فرش، چرم و چرم است که در حال حاضر به کشورهایی مانند عمان، ترکیه، آلمان و ایتالیا صادر می کنیم.
دیانتی درباره مزیت های محصولات این شرکت گفت: اولین ویژگی آن این است که در دنیا مشابه نیست و رقیبی ندارد. دوم اینکه قابلیت درمان و پیشگیری از واریس و مفاصل را دارد و سوم اینکه کیفیت بالا و قیمت مناسب دارد.
این شرکت تولیدی که از سال 90 شروع به کار کرد، گردش مالی خود را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مشکل اصلی این است که همه این محصول را نمی شناسند و این نمایشگاه می تواند فرصتی برای آشنایی با آن باشد.
ردپای هوش مصنوعی در دستور غذا
آناهیتا امرا مدیر مالی و اداری یک شرکت فناوری اطلاعات یک شرکت دانش بنیان است در حوزه سلامت و سلامت دیجیتال است. وی درباره دستاورد این شرکت جدید گفت: یکی از محصولات این شرکت نرم افزار سلامت ویژه بیماران و پزشکیان در حین درمان است. در واقع مهمترین ویژگی این نرم افزار این است که مدیر کل این شرکت یک پزشک حاذق است و روش سخت نسخه نویسی در بیمارستان ها، کلینیک ها و مطب ها او را بر آن داشت تا این نرم افزار را بسازد که از هوش مصنوعی نیز در این نرم افزار استفاده شده است. .
Amera توضیحات مفصلی در مورد این نرم افزار و استفاده از هوش مصنوعی دارد، فرض کنید مریض هستید و می خواهید برای خود قرار ملاقات بگذارید. به گونه ای ساخته شده اند که می توانید از این اپلیکیشن برای ویزیت و نوبت چه به صورت حضوری و چه آنلاین استفاده کنید و در صورت مراجعه توسط پزشک پرونده سلامت ایجاد می شود و در هر جای ایران اگر اتفاقی برای شما افتاد. و در هر زمان از طریق پزشکیان ریالی با پزشک مشورت کنید و پرونده پزشکی شما را در این نرم افزار ثبت کنید تا روند درمان به درستی تشخیص داده شود.
وی افزود: این نرم افزار نوشتن نسخه را بسیار روان کرده و از طرفی به دلیل استفاده از هوش مصنوعی از اشتباه پزشک جلوگیری می کند. یعنی در این قسمت از نسخه نویسی از هوش مصنوعی استفاده کردیم تا خطای پزشک را به صفر برسانیم.
مدیر مالی و اداری شرکت فناوری اطلاعات یک شرکت آگاه با بیان اینکه فعالیت این شرکت از سال 90 آغاز شده است، گفت: در سال 1369 فعالیت این شرکت آغاز شد. اما پروسه برنامه نویسی زمان زیادی را برد و اکنون در مرحله اتصال کلینیک ها و بیمارستان ها به مطب از طریق این نرم افزار هستیم. این امر باعث آرامش مطب ها برای ویزیت شده و پزشک می تواند از طریق این برنامه نوبت خود را ادامه دهد و از طرفی در صورتی که بیمار حتی بخشی از ویزیت را از طریق برنامه پرداخت کرده باشد اما به دلایلی نتواند مراجعه کند، مبلغ دریافتی به طور کامل خواهد بود. بازپرداخت شد.
مسئولیت اجتماعی از سنین پایین با بازی بوت
عطیه دهنچی مدیرعامل و موسس شرکت خلاق در زمینه کسب و کار اجتماعی و محیط زیست است. وی در گفتگو با ایرانیان اکونومیست درباره دستاورد این شرکت گفت: این شرکت کار خود را با نرم افزار تلفن همراه آغاز کرد که هدف آن ارتقای مسئولیت اجتماعی از طریق بازی یا دانلود بازی است که به معنای راهکاری جالب برای انگیزه بیشتر در یادگیری است. و کار است در یک سیستم یادگیری مجازی شبیه بازی است و به معنای استفاده از عناصر و ایده های بازی مانند در مناطقی است که ماهیت بازی مانند ندارند.
وی بیان کرد: به دنبال استفاده از بازی بوت و این روش های جدید برای آموزش پیام های اجتماعی و زیست محیطی مورد نظر هستیم. از 2 سال گذشته باز هم با همان منطق بازی لودینگ یک سری کارگاه برای کودکان طراحی کرده ایم. یعنی کارگاه هایی که کاملاً بر روی بازی متمرکز است، اما در واقع مفاهیم مرتبط با حوزه محیطی و همچنین بحث های مربوط به مهارت های اجتماعی مانند گفتگو، همدلی، پذیرش، پرسش و موضوعاتی که از سنین پایین به کودکان آموزش داده می شود. . سن، اما با روش های موثر بازی.
مدیرعامل و موسس این شرکت خلاق گفت: در سالی که گذشت در کنار فعالیت های کودکان، راه جدیدی برای آموزش و انتقال پیام پیدا کردیم که بازی های پازل و اتاق های فرار است که برای سنین 12 سال به بالا قابل استفاده است. . در واقع این یک بازی است که پیامی اجتماعی در دل خود دارد و به طور خاص درباره فرهنگ تنوع و پذیرش معلولان در سطح جامعه است.
مراقبت از سالمندان و سرقت لحظه ای با ساخت یک سیستم حسگر از طریق هوش مصنوعی
مرضیه مقربی عضو هیئت مدیره شرکت متخصص در زمینه هوش مصنوعی و ارائه راه حل برای مشکلات مبتنی بر هوش مصنوعی، با هدف ایجاد سیستم ایرانی مراقبت از سالمندان با هدف جلوگیری از ورود سالمندان به مراکز درمانی و محیط های خطرناک توسط محققان پارک ملی علم و فناوری های نرم. و صنایع فرهنگی به اقتصاددانان ایرانی گفت: این سامانه پاسخگوی اکثر نیازهای سالمندان خواهد بود. هدف این است که مردم به طور مستقل در خانه های خود بدون نیاز به دیگران زندگی کنند.
وی بیان کرد: در این سامانه از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می شود تا سالمندان به صورت مستقل در منازل خود نگهداری شوند، این سامانه برای رفع مشکل این قشر و پیشگیری از حوادث به مردم هشدار می دهد.
مقربی به استفاده از سنسور در این سیستم پرداخت و گفت: این سرویس مراقبت هوشمند از سنسور استفاده می کند و کاملا شخصی سازی شده است. زیرا هر خانه اندازه و مساحت خاصی دارد و سنسورها با توجه به نوع معماری و ساخت خانه ها قرار می گیرند. این سیستم برای کودکان و معلولینی که نیاز به امنیت و مراقبت بیشتری دارند نیز استفاده می شود و هر فردی را که نیاز به توجه بیشتری دارد تحت پوشش قرار می دهد.
وی افزود: این سیستم هم اکنون در بخش های کوچک مانند طلافروشی ها استفاده می شود و قبل از وقوع حادثه از طریق سنسورها صاحب مغازه را مطلع می کند. یعنی اگر فردی از رابطه جنسی سوء استفاده کرد و دزدی کرد در همان لحظه از طریق این سنسورها اطلاع رسانی می شود.