اخبار اخبار تکنولوژی

رقیب هندی توییتر به آخر خط رسید

تبلیغات بنری


به گزارش وب سایت توژال، اگرچه کو بیش از 60 میلیون دلار از سرمایه گذاران برجسته ای مانند تایگر گلوبال و اکسل جذب کرد، اما در عرض دو سال با چالش های بزرگی در گسترش پایگاه کاربری خود و کسب درآمد مواجه شد. گذشته روبه رو بود.

وب سایت فناوری TechCrunch در ماه فوریه گزارش داد که کو در حال مذاکره برای فروش با استارتاپ رسانه آنلاین Daily Hunt است که ارزش آن 5 میلیارد دلار است. اما بنیانگذاران «کو» روز چهارشنبه اعلام کردند که مذاکرات مذکور به نتیجه نرسیده است.

آپرامیا راداکریشنا و مایانک بیداواتکا، یکی از بنیانگذاران، در یک پست لینکدین نوشتند: «ما مشارکت با شرکت‌های بزرگ اینترنتی، سازمان‌های بزرگ و خانه‌های رسانه‌ای را بررسی کردیم، اما هیچ یک از این گفتگوها به نتایجی که می‌خواستیم نرسید. اکثر آنها نمی خواستند با یک شرکت شبکه اجتماعی که محتوای آن توسط کاربران تولید شده بود تجارت کنند.

کو تلاش کرد تا با ارائه گزینه ای برای ارسال پیام به چند زبان بومی در یک محیط X مانند، کاربران را در هند جذب کند. این اختلاف پس از آن شروع شد که توییتر از پاسخ به درخواست های دولت هند برای حذف محتوا خودداری کرد.

جک دورسی، یکی از بنیانگذاران توییتر، سال گذشته مدعی شد که دولت هند تهدید کرده است که این شبکه اجتماعی را مسدود می کند و به خانه های کارکنان آن یورش برده است. اما دولت هند ادعاهای دورسی را کاملا رد کرد.

کو از این موقعیت استفاده کرد و سعی کرد گزینه قابل قبول تری باشد و متعهد شد که مقررات محلی را رعایت کند. این رویکرد بسیاری از سیاستمداران برجسته را به برنامه جذب کرد، اما تقریباً هیچ یک از آنها از حزب مخالف دولت نبودند. این استارتاپ پلتفرم همنام خود را به برزیل نیز گسترش داده است.

به گفته بنیانگذاران، ما زمستان طولانی تامین مالی را شکست داده ایم که بسیاری از استارتاپ ها را در سطح جهانی مجبور به بهبود بودجه و درآمد خود کرد.

به گفته TechCrunch، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران هندی سال‌ها در تلاش هستند تا جایگزین‌های خانگی برای پلتفرم‌های محبوبی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، واتس‌اپ، توییتر و یوتیوب بسازند. اما به نظر می رسد این شرکت های آمریکایی توانایی بهتری در ارائه خدمات به بخش های مختلف بازار هند دارند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال