اخبار اخبار تکنولوژی

رسیدگی ۹۶ درصدی به درخواست‌های مردم برای توسعه ارتباطات روستایی

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، از دی ماه ۱۳۹۸ تا شهریور ماه ۱۳۶۲، ۱۳۶ کمپین در فضای اینترنت روستایی با بیش از ۴۰ هزار امضا از سوی مردم و فعالان محلی ثبت شد که ۴ سال قبل از آن بی پاسخ مانده بود.

یکی از اولویت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت چهاردهم، توسعه ارتباطات روستایی به منظور رفع شکاف دیجیتالی و ایجاد عدالت ارتباطات در سراسر کشور است و مدونی ارتقای فناوری یا ساخت مکان های جدید روستایی را در دستور کار قرار داده است. .

در همان زمان، مطالبات مردم در روستاهای مختلف در یک بازه زمانی مشخص در قالب درخواست هایی با امضای کاربران و ثبت عمومی در چارچوب کمپین ها در وب سایت کمپین شکل گرفت.

در این میان مدیر طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات در دوره جدید فعالیت با برگزاری جلساتی با مدیران سایت کمپین میزبان ثبت مطالبات در این حوزه، اقدامات لازم را انجام داد تا ابتدا بررسی مطالبات ثبت شده سپس پس از مشخص شدن آخرین وضعیت آن، طرح جداگانه ای برای ایجاد پوشش یا به روز رسانی فناوری ارتباطی آن تدوین و برای اجرا به اپراتورهای تلفن همراه ارسال شد.

بر اساس اطلاعیه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بررسی های انجام شده از سوی مجری طرح توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی، مشخص شد که از بین این درخواست های ثبت شده در مدت حدود 4 سال، 101 مورد معادل 101 مورد ثبت شده است. موارد 74 درصد روستاهای ثبت شده به شبکه ملی اطلاعات ارسال و به اینترنت پرسرعت متصل شدند. 30 مورد دیگر معادل 22 درصد از سوی اپراتورها در مرحله اجراست که با اعلام وزارت ارتباطات مشکل ارتباطی آنها به زودی برطرف می شود.

این اقدام که از سوی وزارت ارتباطات در راستای رعایت حقوق شهروندان و پاسخگویی شفاف و دقیق به مطالبات آنان انجام شده است، موجب افزایش سطح دسترسی به اینترنت و ارتقای کیفیت زندگی روستاییان خواهد شد که می تواند اقتصادی و مثبتی داشته باشد. تأثیرات اجتماعی، به ویژه در زمینه افزایش رونق کسب و کارهای دیجیتالی کوچک و توانمندسازی روستاییان.

تبلیغات بنری