اخبار اخبار ورزشی

رده‌بندی بودجه‌ای تیم‌های لیگ یکی

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، در روزهای گذشته کمیته حمل و نقل و کارگروه نظارت بر قراردادها سقف بودجه تیم های لیگ یک را تعیین کردند. بر اساس مفاد الحاقی این دستورالعمل به تیم های دارای مجوز حرفه ای 9 میلیارد تومان و تیم های دارای مجوز ملی 4.5 میلیارد تومان به بودجه پایه خود اضافه می شود.

بر اساس اعلام کمیته بدوی صدور مجوز حرفه ای هیچ یک از تیم های لیگ دسته یک جواز حرفه ای کسب نکردند و به همین دلیل عملا 9 میلیارد تومان به هیچ باشگاهی تعلق نمی گیرد. طبیعتاً سه باشگاه پکان، سایپا و آریو موفق به کسب مجوز ملی شدند تا بودجه خود را 4.5 میلیارد افزایش دهند.

علاوه بر این، دو شرط دیگر برای افزایش سقف بودجه اعلام شد که در اولی، کلیه درآمدهای حاصل از نقل و انتقالات بازیکنان داخلی و خارجی در پنجره نقل و انتقالات زمستانی فصل قبل (به شرط عدم استفاده از این مزایا در فصل قبل) مشخص شد. . فصل) و پنجره نقل و انتقالات تابستانی برای فصل جدید را می توان به حداکثر مقدار بودجه پایه اضافه کرد.

شرط دوم به طور کلی با بقیه شرایط متفاوت است و مربوط به تیم های پکان و صنعت نفت آبادان است که از لیگ برتر به دسته اول سقوط کردند. آنها با توجه به قراردادها و تعهدات قبلی خود می توانند تا 16 میلیارد تومان به بودجه خود اضافه کنند.

اما با توجه به اینکه پکان به تازگی به لیگ سقوط کرده و دارای مجوز ملی به مبلغ 65.5 میلیارد تومان است، بدون احتساب درآمد حاصل از نقل و انتقال بازیکنان در لیگ اول بیشترین بودجه را خواهد داشت. پس از آن سایپا و آریو 49.5 میلیارد تومان دارند و بقیه تیم های لیگ یک محدودیت بودجه 45 میلیاردی خواهند داشت.

نکته مهم این است که پکان سال گذشته بودجه 60 میلیارد تومانی را برای برگزاری لیگ اعلام کرد تا در فصل گذشته با مشکل خاصی در خصوص انجام تعهدات خود مواجه نشود.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال