اخبار اخبار تکنولوژی

ربات انسان‌نمای تسلا می‌تواند پرستار بچه و معلم باشد

تبلیغات بنری



به گزارش مجله توژال؛ ایلان ماسک در مورد ربات تسلا اپتیموس شبیه انسان گفت که این ربات نه تنها به عنوان یک ربات خدماتی کار می کند، بلکه یک همراه و حتی یک پرستار بچه نیز خواهد بود.

ربات Optimus Gen 2 Tesla

به گفته هوش مصنوعی، آخرین مدل Optimus با نام Gen 2 ارتقا یافته از آخرین نسخه است که شامل بازوهایی با 22 درجه آزادی است که به ربات اجازه می دهد تا انواع اعمال ماهرانه را انجام دهد.

یک همراه ربات دوستانه

می بینیم که Optimus یک نوع عملکرد مدل زبان بزرگ (LLM) مانند JPT Chat دارد که به او اجازه می دهد با صاحبش صحبت کند. این با دیدگاه کلی ماسک برای دسترسی بیشتر به فناوری های علمی تخیلی مطابقت دارد. با این حال، این ایده که ربات Optimus می تواند در آینده نزدیک هر کسی را همراهی کند، اغراق آمیز به نظر می رسد.

ماسک این ادعا را در جلسه سالانه سهامداران تسلا در سال 2024 در آستین، تگزاس مطرح کرد. و در آن جلسه اشاره کرد که این ربات با شماست، می تواند در خانه شما باشد، می تواند از فرزندان شما مراقبت کند. او می تواند معلم باشد و می تواند کار کارخانه ای انجام دهد.

ادعاهای جنجالی ماسک

ماسک به خاطر اظهارات صریح و جنجالی خود در پلتفرم شبکه اجتماعی X خود شناخته شده است. او آشکارا در مورد کاهش نرخ زاد و ولد صحبت کرده و آن را بزرگترین تهدیدی که تمدن با آن مواجه است خوانده است.

در حالی که به سختی می توان فهمید که مدیرعامل تسلا به چه چیزی فکر می کرد، ارتباط بین این چیزها و Optimus را نمی توان نادیده گرفت. اگر تسلا بخواهد اولین ربات مراقبت از کودکان را در بازار داشته باشد، به بچه های زیادی نیاز دارد تا به شرکت کمک کنند تا به ارزش 25 تریلیون دلاری پیش بینی شده ماسک برسد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال