اخبار اخبار سیاسی

رایزنی‌ فشرده گروه‌های فلسطینی برای تشکیل دولت توافق ملی

تبلیغات بنری


به گزارش سایت «توژال»، این منبع خصوصی به پایگاه خبری «المیادین» گفت: در صورت عدم تشکیل دولت آشتی ملی، کمیته ویژه ای برای مدیریت نوار غزه در چارچوب این دولت تشکیل می شود.

در ماه ژوئیه، در پایان نشست گفتگوی ملی که در پکن برگزار شد، جناح های فلسطینی “اعلامیه پکن” را برای پایان دادن به تقسیم، تشکیل یک دولت اجماع ملی و تقویت وحدت ملی فلسطین امضا کردند.

این بیانیه که با حضور 14 فراکسیون فلسطینی صادر شد، بر ضرورت دستیابی به وحدت ملی همه جانبه شامل همه جناح ها در چارچوب سازمان آزادیبخش فلسطین و تشکیل دولت اجماع ملی موقت تاکید دارد.

این گروه‌های امضاکننده اعلامیه پکن اعلام کردند که در این نشست در پکن با متعهد شدن به تشکیل کشور مستقل فلسطین با پایتختی بیت‌المقدس و تضمین حق بازگشت موافقت کردند.

این بیانیه بر ضرورت تشکیل دولت آشتی ملی موقت با تایید جناح های فلسطینی برای اعمال اختیارات خود در سراسر فلسطین تاکید می کند که بر اتحاد کرانه باختری، بیت المقدس و نوار غزه و ادغام تمامی نهادهای فلسطینی تاکید دارد. برای بازسازی نوار غزه، باید هر چه سریعتر و بر اساس قانون انتخابات، انتخابات سراسری را زیر نظر کمیسیون مرکزی انتخابات برگزار کنیم.

اخیراً جنبش حماس در بیانیه ای اعلام کرد که اداره غزه یک موضوع داخلی فلسطین است که بر اساس دیدگاه فلسطینی مورد توافق قرار خواهد گرفت.

در این بیانیه آمده است که حماس از گفت‌وگوی ملی فراگیر با همه جناح‌های فلسطینی برای توافق بر سر دیدگاه ملی برای مقابله با پیامدهای مرحله بعدی و وحدت بخشیدن به عرصه ملی استقبال می‌کند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال