اخبار اخبار اقتصادی

دیدگاه مشاورین اقتصادی جلیلی و پزشکیان درباره بورس مبهم است

تبلیغات بنری


فردین آقابزرگی در گفت وگو با مجله توژال درباره دیدگاه مسعود مازیکیان و سعید جلیلی درباره بازار سرمایه و بورس اظهار کرد: این دو کاندیدای ریاست جمهوری دیدگاه های مناسبی را برای احیای وضعیت اقتصادی و بازار سرمایه مطرح کردند.
وی با بیان اینکه قطعاً هیچکس نمی آید و نمی گوید من مخالف بهبود وضعیت معیشتی، اقتصاد یا بازار سرمایه هستم، ادامه داد: اما نکته مهم در اینجا حضور برنامه های عملیاتی و جمعی از مشاوران و افرادی است که دارند. تجربه و تخصص در این زمینه به عنوان مشاور، دستیار و یا شاید اعضای شورای دارایی با احتمال زیاد در کابینه نامزد مورد نظر استخدام می شوند.

تحلیل اقتصادی تیم پزشکی و جلیلی از دیدگاه بازار سرمایه

این کارشناس بورس تصریح کرد: در این راستا به نظر می رسد که مشاوران و مجموعه معاونان اقتصادی در بازار سرمایه آقای مزکیان از تجربه و تجربه بیشتری برخوردارند، اما با توجه به اینکه در صورت شروع به کار دولت آقای مزکیان، روند با جلب اعتماد به وزرای پیشنهادی و در هماهنگی درجه بعدی با اصولگرایان مجلس و نوع حاکمیتی که در گذشته وجود داشت، این تناقض ظاهری قابل انتظار است و در نتیجه اصطکاک بزرگی به وجود می آید و این موضوع ممکن است یک موضوع اساسی باشد. چالش برای این گروه نخبه
آقا بزرگی افزود: گروه آقای جلیلی و افرادی که ارائه کردند تجربه کمتری در این زمینه دارند و حتی ممکن است دیدگاه های ایشان به خصوص در حوزه سیاست خارجی تا حدودی سایه های منفی بیشتری بر بازار سرمایه داشته باشد اما رایزنی های انجام شده . گروه دکتر نیا و سایرین در این زمینه حرفی برای گفتن دارند، اما چالشی که آقای بزکیان با آن مواجه است قطعا بیشتر از چالشی است که بر سر راه آقای جلیلی قرار خواهد گرفت.
وی بیان کرد: آقای طیب نیا یکی از محبوب ترین وزرای دولت آقای روحانی بود که پس از مدتی از سمت خود برکنار شد، به ویژه دیدگاه ایشان در مورد عدم کاهش دولت و عدم رعایت اصل 44 قانون اساسی بود. یکی از این دلایل از نکات و دغدغه‌هایی که او کاملاً مدنظر داشت، اما کاملاً آگاه نبود که در دولت جدید سر کار بیاید و بتواند این مسائل را اجرا کند، اما این موضوع با چالش‌هایی مواجه خواهد شد. دولت برای اهداف مختلف نیاز به تامین کسری بودجه دارد و امور اقتصادی همچنان به درستی مدیریت خواهد شد و این یکی از معایب و معایب سیاست های اقتصادی و توسعه ای کشور است.

دلایل سقوط بورس چیست؟ / مشکلات بورس در کوتاه مدت قابل حل نیست

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: سه عاملی که در شرایط نامطلوب بورس تاثیر داشتند عبارت بودند از: نرخ سود بالا، انتشار بیش از حد اوراق برای پوشش کسری بودجه دولت و قیمت گذاری دستوری و ساختار اقتصاد در صورتی که اکنون مردم مدعی هستند آنها این مسائل را در کوتاه مدت حل می کنند، یا اشتباه می کنند یا گمراه می شوند و این در کوتاه مدت ممکن نیست. مطلوب است که مدیریت یکپارچه اقتصادی به ضرورت اجرای این تعهدات پی ببرد، به این نکته اکتفا کنیم که فرد یا افرادی از نخبگان بر سر کار بیایند و بتوانند با یک بدنه با این چالش ها مقابله کنند و با بحران های اقتصادی مقابله کنند. حل مشکلات که اغراق آمیز و خوش بینانه است.
آقا بزرگی گفت، اما تفاوت بین چالش‌های پیش روی گروه آقای مدزیگیان یا مشاوران کم‌تجربه در گروه آقای جلیلی، یکی از تردیدهایی است که واقعاً همه رای دهندگان دارند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال