اخبار اخبار سیاسی

دولت، وفاق ملی را از سطح حاکمیت به مردم سرایت دهد

تبلیغات بنری


سعید نورمحمدی در گفت و گو با مجله توژال با بیان اینکه دولت چهاردهم باید دو موضوع را در اولویت قرار دهد، گفت: اول اینکه تلاش کند وفاق ملی موجود بین قوای سه گانه و نهادهای حاکمیتی در سطح مردم را احیا کند. به گونه ای که همه مردم حکومت و سایر ارکان نظام را از آن خود بدانند. این تنها با دستیابی به برخی خواسته های کوتاه مدت، مانند حل مشکل فیلترینگ و مشکل تناوب مسیریابی امکان پذیر است.

وی ادامه داد: واقعیت این است که این موضوع مطالبه یک جریان سیاسی و برخی خانواده های ارزشی و اصولی علیه انحلال شبکه های اجتماعی و گشت ارشاد نیست. آنها ادامه این روش ها را ناکارآمد می دانند و بر روش های فرهنگی تاکید می کنند. تحقق این مطالبات که خواسته اکثریت جامعه ایران است، بدون توجه به روندهای سیاسی، می تواند گام بزرگی در ایجاد وفاق ملی بین شهروندان و شهروندان و دولت باشد.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: زمانی که گام اول را در ایجاد وفاق ملی در سطح جامعه برداشتیم، اولویت دوم حل مسائل بیرونی کشور بود. هیچ اقتصاددان توانمندی را نمی توانید پیدا کنید که راه حل مشکلات اقتصادی را با حل مشکلات خارجی کشور نداند. دولت با اتکا به حمایت رهبر انقلاب و وحدت ملی داخلی باید برای حل مسائل بیرونی وارد مذاکره شود. آقای عراقچی و تیمشان در این زمینه متخصص هستند. اگر بتواند این مشکل را در پروسه میان مدت حل کند، راه حل مشکلات اقتصادی باز می شود و مردم طعم شیرین وحدت ملی را خواهند چشید.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال