اخبار اخبار فرهنگی

دوبلوری که نقش خودش را بازی کرد

تبلیغات بنری


حسین عرفانی پس از پنج دهه فعالیت در عرصه دوبله، در سال های پایانی کار خود به عنوان مدیر دوبلاژ در سریال استاندارد بایمار ایفای نقش کرد. وی با بیان اینکه فرصت فعالیت در عرصه بازیگری به دلیل تمرکزش روی دوبله برایش کمتر بوده است، اما دو بار به عنوان دوبلور جلوی دوربین رفته است.

مسعود الردایی تهیه کننده سریال های «علی جناب» و «بیمار معمولی» به مناسبت ششمین سالگرد درگذشت این هنرمند از حضور خود در این سریال به کارگردانی سعید آقاخانی یاد کرد.

الردایی گفت: در سریال «بیمار معمولی» با آقای حسین عرفانی همکاری داشتیم و ایشان نقش آقای ثابتی مدیر یک استودیو هنری را بازی کردند. مهارت آنها در صدا و دوبله بر توانایی های خاص بازیگری آنها می افزاید. سعید آقاخانی کارگردان این سریال گفت که آقای حسین عرفانی برای نقش مورد نیاز بسیار مناسب است.

حسین العرفانی در «الجناب» نقش رقیب انتخاباتی را بازی می کند.

وی همچنین به همکاری خود با حسین عرفانی در سریال «الجناب» به کارگردانی سام هاروکان در سال 1395 اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ارتباط و همکاری در سریال «بیمار عادی» منجر به ساخت سریال «الجناب» به کارگردانی سام هاروکان شد. بازیگری و صداپیشگی. آقای حسین عرفانی در سریال علیجناب در نقش مهندس عباس صفریان رقیب انتخاباتی دکتر مالک (با بازی حسین پاکدیل) که به نمایش خانگی درآمد.

این تهیه کننده درباره همکاری با حسین العرفانی گفت: شیوه مودبانه وی که نشان از دانش و تجربه خاص وی در حرفه صداگذاری و بازیگری دارد، مورد استقبال همه هنرمندان و گروه سازنده سریال قرار گرفت و جای تاسف دارد. که این هنرمند عزیز دیگر در جمع ما نیست و در حالی که ما از علم و حرفه او پر شده بودیم رفت.

6 سال از درگذشت حسین العرفانی می گذردزنده یاد حسین عرفانی و سام هوروکان در سریال الجناب

سریال بیمار معمولی در نوروز عید 1394 از شبکه یک سیما پخش شد و زنده عرفانی درباره نقش خود در این سریال گفت: من در این سریال نقش یک مدیر دوبلاژ را بازی کردم و قهرمانی به نام بهنام به سراغ او رفت. و می خواستم برای اجرا تست بزنم او فارغ التحصیل بازیگری است و می خواست … شانس خود را در این زمینه هم امتحان کند مهمترین چیز در مورد نقش من این است که در حال انجام حرفه خودم هستم. با این نقش، حرفه دوبله تا حدودی به جوانان معرفی شده است.»

حسین عرفانی بازیگر پیشکسوت تلویزیون و سینما، 30 شهریور 1396 در سن 76 سالگی بر اثر سرطان ریه درگذشت.

عرفانی با نام کامل حسین عرفانی پارسایی در سال 1321 در تهران به دنیا آمد و یکی از بزرگترین بازیگران و گویندگان آواز ایران بود.

وی با بیش از پنج دهه فعالیت در فیلم سفر جادویی، اکبر عبدی، کاظم اورندانیا، جمشید هاشم پور، محمد پارسوزیان و محمد مطیعی به ایفای نقش پرداخت.

صداپیشگی به جای همفری بوگارت یکی از مهم ترین فعالیت های عرفانی در عرصه دوبله و در فیلم هایی چون «در طول شب»، «داشتن و نداشتن»، «گذرگاه تاریک»، «چپ دست» است. از پادشاه”. «خدا»، «کی لارگو»، «گنجینه های سیرا مادره» این بازیگر مطرح هالیوود صحبت کردند.

حسین عرفانی همچنین صداپیشگی شان کانری در فیلم های هایلندر، عقدادل (قلب اژدها)، صخره، یافتن فارستر، عبور از مارسی و سخت تر که هستی، سقوط می کنی را بر عهده داشته است.

همچنین به عنوان دوبل آرنولد شوارتزنگر شناخته می شود و در فیلم های فقط انتقام، روز ششم، داغ داغ، ترمیناتور (1، 2، 3، 5)، نقشه فرار، خرابکاری، آخرین ایستگاه، زباله ها (1، 2، 3)، رفتگر , دزد , جراحات جانبی , احضار نهایی , آخرین حرکت قهرمان , تکاور به جای او صحبت می کند.

عرفانی صداپیشه اصلی فیلم های دی دی است که سال هاست از تلویزیون ایران پخش می شود.

او همچنین صداپیشگی جولی در سریال لوک خوش شانس را بر عهده داشته است.

گووینداگی به جای همفری بوگارت در کازابلانکا شاهین مالت و کلارک گیبل در باداباردا نمونه هایی از آثار شاخص و به یاد ماندنی او هستند.

حسین عرفانی، شهلا نظیریان و نسلی که از آنها نام می بریم اسطوره های عرصه دوبله بودند که هر کدام صدا و تیپ و شخصیت خاص خود را داشتند و تا به حال هیچکس نتوانسته جای آنها را بگیرد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال