اخبار اخبار عمومی

دلار تا پایان سال چگونه خواهد بود

تبلیغات بنری


قیمت دلار تا پایان سال چقدر خواهد بود؟

به گزارش مجله توژال؛ قیمت دلار در اواسط جنگ لبنان محدودیت خود را شکست و دوباره به کریدور ششم بازگشت. با افزایش تنش ها، این رشد قیمت ادامه یافت و قیمت دلار به کانال سوم کریدور ششم پیش رفت. اما بازارساز تمام تلاش خود را می کند تا قیمت زیر کانال دوم کریدور ششم را کنترل کند. اما آیا در صورت کاهش تنش، دلار سقوط خواهد کرد؟

برزو حقچانس، اقتصاددان گفت: بخش مهم کانال دوم کریدور ششم همواره مورد توجه بازارساز قرار می‌گرفت، دلار تحت تأثیر ریسک‌های سیستماتیک شروع به افزایش کرد و باند بالایی کانال را شکست و این وضعیت را تثبیت کرد. هفته

وی افزود: به نوعی می توان گفت که دلار مسیری را طی کرده است، درست است که تحت تاثیر ریسک های سیستماتیک فزاینده قرار گرفته است، اما به هر حال هشدار می دهیم که اگر دلار کمتر از ارزش واقعی خود باقی بماند. با دور شدن از آن، و همچنین ایجاد حباب شرایط منفی، تحت تأثیر عوامل کوچکتر رشد کرده و به سمت ارزش ذاتی آنها حرکت خواهد کرد.

حقچانس ادامه داد: از نظر فنی دلار یک سطح بسیار مهم را شکست و بالاتر از آن قرار گرفت. به نظر می رسد که دلار در حال عبور از یک مرحله شکست موقت است. همچنین بدون توجه به مسائل کلان اقتصادی، به نظر می رسد گام اصلاحی همچنان در قالب اصلاح به موقع در پیش باشد.

احتمال افزایش قیمت دلار در هفته آینده وجود دارد

این کارشناس اقتصادی درباره مسیر قیمت دلار در هفته آینده گفت: هفته آینده احتمال رسیدن دلار به نصف کریدور ششم وجود دارد به نحوی که می توان گفت سقف قبلی در همان محدوده هفتم قرار دارد وی افزود: اگرچه دلار در گذشته شاهد کریدور ششم بود، اما نمی‌توانیم آن را سقف بدانیم.

سقف اصلی دلار کانال هشتم لاین ششم است

حقشانا افزود: منطقه قیمتی که بیشترین معاملات خرید و فروش در آن انجام می شود را می توان به عنوان سقف اصلی دلار در نظر گرفت ما این قیمت را در طول هفته آینده یا هفته بعد از آن، زمانی که روند ایجاد شده فنی تحت تاثیر قرار گیرد، خواهیم دید.

او افزود: «ماهیت این است که اگر ریسک‌های سیستمی افزایش یابد، دلار ممکن است حباب مثبتی پیدا کند. با این حال، ما بحث ریسک‌های سیستمی را از هم جدا می‌کنیم.»

حق‌چان‌ها به سیاست‌های حاکم بر بازار اشاره کرد و گفت: متاسفانه همانطور که از ابتدای سال تاکنون بارها گفته‌ام، مسائل کلان اقتصادی ما به نفع افزایش قیمت دلار است و شدیدترین آن را شاهد هستیم. انقباض سیاست ممکن در چهار دهه گذشته است که بر بازارها حاکم است، با این حال، “اگرچه دولت و بانک مرکزی اسماً در کنترل رشد نقدینگی و تورم موفق بوده اند، شواهد نشان می دهد که اینها موقتی هستند.”

حق‌شناس تاکید کرد: تورم را نمی‌توان به سادگی با تکیه بر افزایش نرخ بهره و تشدید سیاست‌های انقباضی مهار کرد مگر اینکه به علت اصلی آن رسیدگی کنیم. نکته این است که این مسائل به کندی خود را نشان می دهد».

این کارشناس اقتصادی درباره تاثیر فروش نفت بر بازارها توضیح داد: دو ماه متوالی است که فروش نفت کشور به چین کاهش یافته و قیمت آن به محدوده ای رسیده است که اگر در ماه آینده مقداری کاهش فروش داشته باشیم و بهار کنونی، اگر به همین شکل باقی بماند، برای ما در تامین منابع ارزی/روی کشتی با چالش مواجه خواهد شد

تبلیغات بنری