اخبار اخبار اقتصادی

دلار افزایش پیدا می کند، نفت عقب نشینی می کند، مگر جنگ است!

تبلیغات بنری


دلار در حال افزایش و نفت در حال کاهش است آیا این یک جنگ است؟

به گزارش سایت «توژال» به نقل از «استثمار»، قیمت نفت روز دوشنبه کاهش یافت. قیمت آتی نفت برنت پس از افت 0.6 درصدی در روز جمعه، پنج سنت کاهش یافت و به 85.19 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با هفت سنت کاهش به 80.66 دلار در هر بشکه رسید.

لازم به ذکر است که این کاهش قیمت با افزایش نگرانی ها در مورد افزایش نرخ سود همراه شد که منجر به افزایش ارزش دلار شد و در نتیجه حمایتی که بازارهای نفت از عوامل ژئوپلیتیک دریافت می کنند خنثی شد. تنش ها و کاهش عرضه اوپک پلاس

با وجود نشانه هایی از افزایش تقاضا برای فرآورده های نفتی در ایالات متحده، بزرگترین مصرف کننده جهان، و کاهش عرضه اوپک پلاس، قراردادهای نفت خام هفته گذشته حدود سه درصد افزایش یافت.

تونی سیکاموریک تحلیلگر بازار IG مستقر در سیدنی افزایش ارزش دلار را به داده های روز جمعه PMI آمریکا و نگرانی های سیاسی پیش از انتخابات فرانسه نسبت داد. بدیهی است که دلار قوی تر باعث می شود که کالاهای دلاری برای دارندگان ارزهای دیگر جذابیت کمتری داشته باشند.

شاخص دلار که ارزش واحد پول آمریکا را در برابر شش ارز اصلی اندازه‌گیری می‌کند، روز جمعه پس از انتشار داده‌های شاخص مدیران خرید که نشان می‌دهد فعالیت تجاری آمریکا در ژوئن به بالاترین حد در 26 ماه گذشته رسیده است، در روز دوشنبه افزایش یافت.

برای گزارش دادن بیکر هیوزتعداد دکل های نفتی فعال در ایالات متحده هفته گذشته با سه دکل کاهش یافت و به 485 دکل رسید که پایین ترین میزان از ژانویه 2022 است.

تحلیلگران ANZ در یادداشتی با اشاره به کاهش ذخایر نفت خام آمریکا، از افزایش تقاضای بنزین برای هفتمین هفته متوالی خبر دادند. علاوه بر این، به گفته این تحلیلگران، مصرف سوخت جت به سطح سال 2019 بازگشته است.

تحلیلگران در یادداشتی بر حمایت از بازار نفت با کسری در سه ماهه سوم به منظور تقویت تراز نفت تاکید کردند.

جدای از عوامل فوق، خطرات ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، از جمله بحران غزه و افزایش حملات پهپادهای اوکراینی به پالایشگاه های روسیه نیز می تواند از قیمت نفت حمایت کند.

منبع: شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال