اخبار اخبار تکنولوژی

دفع روزانه صدها حمله سایبری توسط شرکت ارتباطات زیرساخت

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، هرگونه تلاش مخرب برای دسترسی غیرمجاز به رایانه، سیستم رایانه ای یا شبکه رایانه ای با هدف ایجاد آسیب، حمله سایبری نامیده می شود و هدف آن غیرفعال کردن، غیرفعال کردن، تخریب، کنترل، تغییر، یا سیستم های کامپیوتری را مسدود کنید. حذف، دستکاری یا سرقت داده ها در این سیستم ها.

مجرمان سایبری که حملات سایبری را انجام می دهند اغلب به عنوان بازیگران بد، بازیگران تهدید و هکرها شناخته می شوند. آنها شامل افرادی هستند که به تنهایی کار می کنند و از مهارت های محاسباتی خود برای طراحی و اجرای حملات مخرب استفاده می کنند. این گروه ها با دیگر بازیگران تهدید کار می کنند تا آسیب پذیری ها یا آسیب پذیری هایی را در سیستم های رایانه ای پیدا کنند که می توانند از آنها برای سود بهره برداری کنند.

وقتی زیرساخت های مهم یک کشور در معرض حمله سایبری قرار می گیرد به این معنی است که نوع جدیدی از جنگ در حوزه سایبری شکل گرفته است و مدیران و مسئولان سازمان ها باید حداقل اطلاعات امنیت سایبری را داشته باشند. در سال های گذشته تمرکز بر امنیت سایبری در این زمینه ناکافی و شاید بسیار کم بوده است و مشکل اینجاست که امنیت در حوزه فناوری اطلاعات بیشتر با فرآیندها و روش ها اجرا می شود تا تجهیزات.

بر اساس بررسی ها و اعلام مسئولان، حجم حملات به زیرساخت ها افزایش چشمگیری داشته است و بیشتر این حملات برای ایجاد اختلال در یک سرویس است و این امر با افزایش درخواست ها برای این سرویس ها انجام می شود که به آن حملات انکار سرویس می گویند. که گاهی اوقات از مکان های مختلف انجام می شود و فرض بر این است که حملات انکار سرویس توزیع شده است.

در همین راستا محمد جعفرپور – رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت – از استفاده از سامانه بومی برای مقابله با حملات DDoS علاوه بر مقابله با حجم وسیعی از حملات با استفاده از دانش نخبگان جوانان ایرانی و جلوگیری از جریان خارج از کشور خبر داد. . ارز و شفافیت در شبکه که بسیار ارزشمند است.

موضوعی که عیسی زربور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – در پستی در یکی از شبکه های اجتماعی داخلی به آن اشاره کرد: خداوند به همکاران زحمتکش در شرکت ارتباطات زیرساخت که ضمن تامین پهنای باند بین المللی پایدار مورد نیاز کشور و “تاریخی” افزایش” و 2 فوت برابر با ظرفیت شبکه اصلی مخابراتی کشور، روزانه صدها حمله انکار سرویس توزیع شده (DDoS) نیز دفع می شود تا وقفه ای در دسترسی شهروندان ما به خدمات خصوصی و دولتی محلی ایجاد نشود.

در اواسط ماه گذشته در همین رابطه اعلام شد که در فروردین 1400 هجری شمسی کمتر از 100 حمله انکار سرویس توزیع شده در ماه داشتیم و این حملات در سال 1403 با افزایش چشمگیری به بیش از 100 هزار حمله در ماه رسید. در دو ماه اول سال جاری، این حملات به بیش از 235 هزار نفر رسید که همگی شناسایی و دفع شدند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال