اخبار اخبار تکنولوژی

دفاع دولت آمریکا از قانون ممنوعیت تیک‌تاک

تبلیغات بنری


به گزارش وب سایت «توژال»، وزارت دادگستری اواخر روز جمعه در بیانیه ای در برابر دادگاه اعلام کرد: ممکن است اپلیکیشن محبوب شبکه اجتماعی مجبور شود اطلاعات کاربران را با چین به اشتراک بگذارد که منجر به سانسور یا نفوذ آن در محتوا شود. که آمریکایی ها تماشا می کنند.

وزارت دادگستری در توضیحات خود نوشت: “TikTok حجم زیادی از داده های حساس را از 170 میلیون کاربر خود جمع آوری می کند.” این مجموعه شامل داده هایی درباره مکان دقیق کاربران، عادات مشاهده و پیام های خصوصی است.

این بیانیه در دادگاه استیناف ناحیه کلمبیا اولین پاسخ وزارت دادگستری ایالات متحده به شکایت حقوقی تولیدکنندگان محتوای TikTok و TikTok پس از امضای فروش اجباری TikTok توسط جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و Byte Dance است. آخرین مهلت ارسال این پلتفرم 19 ژانویه است.

پس از اینکه قانونگذاران آمریکایی در اوایل سال جاری و پس از جلسات توجیهی طبقه بندی شده در مورد خطرات امنیتی، به سرعت این قانون را تصویب کردند، TikTok با استخدام وکلا، لابیست ها و تولیدکنندگان محتوا پاسخ داد. آنها استدلال می کنند که ممنوعیت TikTok آزادی بیان را نقض می کند و مشاغل آمریکایی را در معرض خطر قرار می دهد.

TikTok اعلام کرده است که در مورد خود مطمئن است. این شرکت در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی «ایکس» در واکنش به توضیحات وزارت دادگستری نوشت: «هیچ چیز در این بیانیه‌ها این واقعیت را که قانون اساسی طرف ماست تغییر نمی‌دهد». ممنوعیت TikTok 170 میلیون آمریکایی را ساکت می کند و متمم اول را نقض می کند. همانطور که قبلاً گفتیم، دولت هرگز ادعاهای خود را ثابت نکرد، از جمله زمانی که کنگره این قانون غیرقانونی را تصویب کرد.

این شرکت قبلاً اعلام کرده بود که مقامات چینی به داده های کاربران آمریکایی دسترسی ندارند و از شیوه های جمع آوری داده های خود دفاع کرد. این اپلیکیشن ماهانه بیش از 170 میلیون کاربر در آمریکا دارد.

وزارت دادگستری آمریکا در توضیحات خود از قانونی بودن این قانون دفاع کرد و گفت که جمع آوری داده ها و دستکاری الگوریتم ها توسط یک قدرت خارجی تحت حمایت آزادی بیان برای مخاطبان جهانی محافظت نمی شود. در این شفاف‌سازی‌ها، پیشنهادات محدود TikTok رد شد و استدلال شد که نمی‌توانند نگرانی‌های مطرح شده در مورد امنیت ملی را برطرف کنند.

TikTok تلاش کرده است تا با همکاری با Oracle برای محافظت از اطلاعات کاربران، نگرانی‌ها را کاهش دهد. اما این اقدام بر قانونگذاران تأثیری نداشت. مارک وارنر، رئیس کمیته اطلاعات سنا و یک سناتور دموکرات از ویرجینیا که از واگذاری TikTok حمایت می کند، گفت: الگوریتم، کد منبع و پشتیبانی نهایی TikTok در چین است.

دولت آمریکا اعلام کرد که هدف از این قانون حمایت از آمریکایی ها است نه ساکت کردن آنها.

دولت آمریکا در توضیح خود نوشت: «این قانون منعکس‌کننده قضاوت‌های کنگره و رئیس‌جمهور است که چیزی جز قطع روابط بین TikTok و چین نمی‌تواند برای کاهش تهدیدات امنیت ملی ناشی از این برنامه کافی باشد».

به گفته بلومبرگ، TikTok و سازندگان آن تا 15 آگوست فرصت دارند تا پاسخ دهند و انتظار می‌رود که در ماه سپتامبر بحث شفاهی برگزار کنند. دادگاه استیناف ناحیه کلمبیا پس از درخواست TikTok برای تصمیم گیری در مورد این پرونده تا 6 دسامبر، یک جدول زمانی تسریع شده را تعیین کرد تا در صورت لزوم زمان کافی برای درخواست تجدیدنظر به دادگاه عالی ایالات متحده داده شود.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال