اخبار اخبار فرهنگی

دعوت به همکاری «موکب کتاب اربعین»

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، مهدی عباس نژاد مسئول موکب کتاب اربعین گفت: موکب کتاب اربعین با هدف ترویج فرهنگ و معارف اربعین حسینی و تشویق نویسندگان و اندیشمندان به تولید مکتوب راه اندازی شد. در حوزه اربعین فعالیت می کند. کارهای خوبی در این راستا انجام شده است.

وی افزود: برای حرکت جهادی موکب کتاب اربعین وظایف مختلفی از جمله «جمع آوری ادبیات منتشر شده در حوزه اربعین» و «حمایت از تولید، چاپ و نشر کتاب های اربعین» مشخص شده است. بر اساس استانداردهای اعلام شده از سوی کمیته اربعین». «شورای علمی»، «برگزاری جلسات نقد و بررسی»، «کتاب‌ها و مقالات مؤلفان»، «طراحی و ارائه سخنرانی‌های ویژه برای معرفی آثار مکتوب در حوزه الاربعین و بحث در جلسات نقد کتاب»، «الاربع» در نمایشگاه های کتاب»، «تهیه و تهیه کتاب های صوتی الاربعین». “، “مسابقه کتابخوانی اربعین”، “جذب مشارکت مردمی در انتشار کتاب های اربعین”، “برگزاری مراسم رژه کتاب های اربعین در مراسم اربعین، رسانه ها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی”، “راه اندازی موکب مجازی کتاب های اربعین”. “، “انتخاب کتاب سال چهلم”، “برگزاری آیین‌های تجلیل از نویسندگان کتاب و نویسندگان مقاله‌های چهلم.”

وی ادامه داد: در همین راستا از سال قبل (1402) و به منظور گسترش فرهنگ و معارف حسینی و حمایت از آثار مکتوب نهضت عظیم اربعین، فراخوان اولین جایزه سالانه کتاب اربعین را در تاریخ دستور کار ، به طوری که آثاری که با مشورت صاحب نظران مورد بررسی قرار می گیرند، طبقه بندی و بر اساس موضوع گروه بندی می شوند، این فرصت همچنان باقی است و علاقه مندان می توانند آثار خود را در شش حوزه ارسال کنند: 1. کتاب های شعر، نثر و ادبیات داستانی، 2. 3. – کتاب های علمی، پژوهشی و پایان نامه های علمی. 4- کتاب های تبلیغاتی، تبلیغاتی و آموزشی. فیلمنامه، نمایشنامه، نقد ادبی 5. داستان، سفرنامه و 6. کتاب کودک و نوجوان باید از سال 1400 شمسی به دبیرخانه این رویداد ارسال شود.

عباس نژاد همچنین افزود: یکی از کمپین های طراحی شده توسط کمپین عمود، رژه کتاب خاطرات آمود است که موضوع آن ثبت خاطرات در قالب داستان های هزار کلمه ای است که در آن همه زائران به ویژه نوجوانان می توانند تجربیات و خاطرات خود را از این موضوع ثبت کنند. معنویت برای شرکت در قرعه کشی انگشتر و سنگ امام حسین علیه السلام به ما پیام دهید. طبیعتاً آثار آنها نیز باید در یکی از بخشهای کتاب چهل سال گنجانده شود.

وی همچنین بیان کرد: امسال شاهد رونمایی از چندین کتاب مرتبط با اربعین بودیم که طی مراسمی با حضور حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی در ستاد اربعین کشور رونمایی شد. وی «قطره ای در موج»، سفرنامه عزام البروجردی، مجموعه «جرقه های عشق و تشنگی»، «راه علما» را نوشته که داستان ۴۰ نفر از علما است که ۳۰۰ سال در راهپیمایی اربعین شرکت کردند. پیش از این و همچنین مجموعه پنج جلدی «التقویر و الشعیر الحسینیه» که از سخنرانی های دانشگاهیان جهان می توان نام برد.

عباس نژاد بر بهره برداری از توانمندی های بزرگ اربعین تاکید کرد و گفت: خب طبیعی است که بسیاری از زائران کتاب های اربعین را نمی شناسند، بنابراین موکب کتاب اربعین با ارائه بیش از 20 عنوان کتاب تولید رسانه ای را انجام داد. موضوع اربعین چهلم در قالب تولیدات کوتاه و معرفی کتاب است که در فضای مجازی و شبکه های مختلف تلویزیون پخش می شود. یکی از کتاب هایی که برای اولین بار رونمایی می شود، «ماه» است که شعری عبادی است. این کتاب به صورت تصویری تولید و توسط برخی از شاعران برجسته آئینی ضبط شده و در مراحل پایانی آماده سازی برای رونمایی می باشد. برخی از این تولیدات در قالب ویدئوهای کوتاه امسال از شبکه های مختلف تلویزیونی پخش می شود. معتقدیم اربعین فرصت مغتنمی برای همه زائران علاقمند به نویسندگی است. این خود یک ابزار رسانه ای بیانگر در مقابل همه هجمه های دشمن است و سکوت رسانه ای نشان دهنده این حماسه و حرکت جهانی اربعین است در واقع هر زائری راوی این پدیده جهانی «رفیع الاربعین» است.

وی در پایان گفت: در پایان از کلیه علاقمندان و آماده همکاری و خادم افتخاری موکب کتاب اربعین دعوت به عمل می آید تا به جمع مروجان فرهنگ اربعین بپیوندند و ایده ها و پیشنهادات خود را برای ارتقای فعالیت ها به اشتراک بگذارند. از راهپیمایی. بدین منظور وب سایت alarbaeen.ir و کلیه برنامه های پیام رسان دسته دار @alarbaeen در دسترس علاقه مندان می باشد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال