اخبار اخبار فرهنگی

دسترس‌پذیری دانش حقوق برای جامعه

تبلیغات بنری


در تاریخ علم، فرهنگ و تمدن بشری، دایره المعارف ها از دیرباز مهم ترین ابزار ثبت اطلاعات به شمار می رفته اند. مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی در سال 1362 بدون تردید با این هدف با تدوین دایره المعارف بزرگ اسلامی فعالیت خود را آغاز کرد و به تدریج با تخصصی شدن دانشنامه ها این امر مهم را گسترش داد. این مرکز که شامل دایره المعارف حقوق ایران است بی شک در این زمینه بی نظیر بود. وی نزدیک به 10 سال پیش نگارش مقالات تخصصی حقوقی را با همکاری نویسندگان و صاحب نظران صاحب نام زیر نظر اساتید برجسته حقوق آغاز کرد. ماموریت ما در گروه حقوق، انتخاب عناوین کاربردی و مهم حقوقی مرتبط با ایران و جمع آوری و طبقه بندی اطلاعات موجود با هدف تقویت و تولید منابع مرجع در قالب دانشنامه و نگارش مقاله با توجه به مسیر تاریخی هر عنوان است. ، با تاکید بر برجسته کردن اولین منابع در این علم برای دسترسی به دانش قانون برای همه اقشار جامعه. از طرفی مرجعی برای منابع درجه یک برای علاقه مندان به ویژه دانشجویان جوان این رشته می باشد.

دسترسی به دانش حقوقی برای جامعه
الهام افسریان، مدیر اجرایی دایره المعارف حقوق ایران و دستیار گروه حقوق مرکز دایره المعارف اسلامی

در نظر گرفتن استانداردهای علمی برای نگارش دانشنامه و کمک گرفتن از بهترین اساتید و دانش پژوهان کشور در زمینه حقوق در تولید مقالات و داوری از جمله موضوعات اصلی ما بود و سعی در ارتقای کیفیت در تولید داشتیم. مقالات دایره المعارفی با ایجاد هم افزایی.

با همکاری دوشادوش اساتید و نویسندگان این دایره المعارف طی سالیان متمادی می توانم با اطمینان بگویم که به اهداف زیر دست یافته ایم: انتشار مقالات تخصصی در زمینه مباحث حقوقی، معرفی دستاوردهای جدید پژوهشی و ایجاد دسته بندی برای موضوعات حقوقی. تبادل نظر بین محققین حقوقی و حقوقی کشور، اشاعه موضوعات مهم و کاربردی در حوزه حقوق، گسترش مرزهای دانش در این زمینه، توسعه روحیه و انگیزه های پژوهشی و کمک به برقراری ارتباط مراکز علمی آموزشی با پژوهشگران. . متخصصان به منظور انتقال و تبادل دانش، نتایج و منابع جدید و دسته اول این علم، تلاش برای یافتن و حل مسائل علمی و فنی مرتبط با مسائل حقوقی بدون در نظر گرفتن تعصبات و نظرات شخصی دارند.

البته از آنجایی که این دایره المعارف در ایران بدون سابقه نوشته شده است، دور از ایراد نیست و امیدواریم با همکاری اساتید، نویسندگان و همه همکاران خود در مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی بتوانیم انجام دهید. به زودی شاهد انتشار مجلدات بعدی این اثر بزرگ خواهیم بود.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال