اخبار اخبار تکنولوژی

دزدگیر رایگان برای گوشی‌های همراه عرضه شد

تبلیغات بنری


زنگ هشدار رایگان برای تلفن های همراه صادر شده است

به گزارش مجله توژال؛ وی به میزان تاثیرگذاری این سامانه برای ردیابی گوشی های مسروقه در سراسر کشور پی برد و گفت: این سامانه یک سامانه دانش بنیان و کارآمد در زمینه ردیابی گوشی های تلفن همراه است.

وی افزود: در بررسی ها و بررسی هایی که انجام داده ایم، بعد از ایام اربعین، تعداد تلفن های همراه سرقتی و مفقودی زائران در عراق رو به افزایش است تا جایی که تعداد زیادی از افراد وارد سایت ما شده و محل را گزارش می کنند. گوشی های گم شده آنها در عراق.” عراق و شهرهای آن اعلام شده است.

بلوکی تصریح کرد: با استخراج اطلاعاتی که از کاربران انجام دادیم متوجه شدیم که گوشی این افراد به روش های معمول مفقود یا به سرقت رفته است که شامل سرقت همزمان با شارژ گوشی و یا افتادن گوشی از کیف یا کوله پشتی می شود یا اشاره کرد. که گوشی از جیبش افتاد.

این فناوری دزدی را یکی از پنج اتفاق بد زندگی عنوان کرد و ادامه داد: سامانه ای را برای جلوگیری از مفقود شدن یا سرقت گوشی های تلفن همراه در ایام زیارت اربعین راه اندازی کرده ایم.

وی با اشاره به جزئیات این سامانه، خاطرنشان کرد: از آنجایی که این سامانه با حمایت عامل پیشگیری از وقوع جرم در مقام قضایی فعال شد، برنامه هیمیار 24 دارای سه سرویس در زمینه «قطع شارژ گوشی» است. آنها “تلفن جیبی” و “تغییر مکان” را توسعه دادند. هر یک از این سه حالت، یعنی شارژ گوشی تمام می شود، گوشی از جیب خارج می شود و مکان گوشی تغییر می کند و گوشی به عنوان هشدار شروع به بوق زدن می کند.

مسئول توسعه این سیستم درباره اهمیت این برنامه توضیح داد: زمانی که فردی در خواب است در صورت تعویض گوشی تلفن خود را ترک می کند و در صورت جابجایی کوله پشتی یا کیف فرد با ارسال هشدار متوجه سرقت می شود. که خواهد بود

وی افزود: در صورتی که فرد گوشی را به شارژر متصل کند، با قطع سیم شارژر از گوشی، اخطار به فرد داده می شود.

به گفته وی، اگر گوشی در حالت بلوتوث باشد، صدای آژیر از طریق هدست برای فرد ارسال می شود و در این صورت فرد متوجه شارژ یا دزدیده شدن گوشی می شود.

بلوکی اتصال به ساعت های هوشمند را از دیگر ویژگی های این سامانه برشمرد و اظهار داشت: سرویس «از جیب» این سامانه نیز نحوه قرار دادن گوشی خود در موقعیت «از جیب» و به هر دلیلی است. گوشی از جیب می افتد یا می افتد، زنگ هشدار به صدا در می آید.

این محقق استفاده از این سامانه را محدود به ایام زیارت اربعین ندانست و گفت: این سامانه در مترو، تاکسی و زندگی روزمره مردم نیز کاربرد دارد و خدمات آن رایگان است.

بلوکی با اشاره به وجود نمونه خارجی از این سامانه گفت: یکی از مشکلات سیستم های خارجی تبلیغات آزاردهنده آنهاست در حالی که سیستم های خارجی نیاز به دسترسی به اینترنت دارند. چالش دیگری که سیستم‌های ردیابی تلفن شخص ثالث با آن مواجه هستند، دسترسی غیرقانونی به اطلاعات تلفن است.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از بخش های این سامانه ثبت کالاهای کشف شده است. بسیاری از زائران و موکب ها گوشی های تلفن همراه زیادی را در راه پیدا می کنند و می توانند گوشی های پیدا شده را در قسمت کالاهای پیدا شده ثبت کنند و به آنها توصیه می کنیم گوشی های خود را در سامانه هیمیار ثبت کنند و از این طریق گوشی های گم شده را شناسایی کنیم.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال