اخبار اخبار عمومی

در پی مناظره ارزهای آسیایی حسابی قد کشیدند

تبلیغات بنری


پس از بحث، ارزهای آسیایی سود قابل توجهی کسب کردند

به گزارش سایت «توژال» به نقل از «اینوستینگ»، در پی بحث داغ ریاست جمهوری آمریکا و همزمان با کاهش ارزش دلار، اکثر ارزهای آسیایی روز چهارشنبه افزایش یافتند.

در حال حاضر، تمرکز بر روی داده های تورم کل آینده است که اواخر امروز منتشر می شود.

در میان این ارزها، ین ژاپن یکی از بزرگترین ذینفعان این تجارت بود، زیرا رشد تقاضای پناهگاه امن، ارز را به قوی ترین سطح خود از اوایل ژانویه رساند. در غیر این صورت، ین از اظهارات تا حدودی جنگ طلبانه مقامات بانک مرکزی ژاپن سود برد.

با این حال، ارزهای آسیایی گسترده تر در روز چهارشنبه با کاهش ارزش دلار افزایش یافت. اما بازارهای منطقه در هفته گذشته در بحبوحه کاهش خطرات شاهد زیان های سنگینی بودند.

ارزش دلار پس از مناظره ریاست جمهوری کاهش می یابد

پس از مناظره پر سر و صدا ریاست جمهوری بین کامالا هریس و دونالد ترامپشاخص دلار و معاملات آتی شاخص دلار در معاملات آسیایی حدود 0.2 درصد کاهش یافت.

این بحث انتظارات را در مورد رقابت داغ ریاست جمهوری 2024 افزایش داد، که با توجه به دیدگاه های مخالف در مورد سیاست مورد استفاده هر دو نامزد، می تواند کانون اصلی عدم اطمینان برای بازارها باشد. هریس و ترامپ تداوم حملات شخصی علیه یکدیگر، دوری کامل از موضوعات ارائه شده.

با توجه به چشم‌انداز گزارش‌دهی سرفصل، داده‌های تورم شاخص بهای مصرف‌کننده در اواخر امروز منتشر خواهد شد که انتظار می‌رود شواهد بیشتری در مورد نرخ بهره ارائه کند.

این اعداد تنها یک هفته قبل از نشست فدرال رزرو آمده است، جایی که سرمایه گذاران انتظار دارند بانک مرکزی نرخ بهره را حداقل 25 واحد پایه کاهش دهد.

در حوزه جفت ارز چه گذشت؟

ین ژاپن بهترین عملکرد را در آسیا داشت و USD/JPY با 0.8 درصد کاهش به 141.38 ین رسید که پایین ترین سطح از اوایل ژانویه است.

با این حال، با افزایش ابهامات در مورد انتخابات ایالات متحده پس از مناظره روز سه شنبه، این ارز از برخی جریانات مطمئن سود برد.

اما عامل اصلی حمایت از ین، نظرات صعودی است جونکو ناکاگاوایکی از اعضای بانک مرکزی ژاپن بود که اعلام کرد اگر نرخ تورم مطابق با انتظارات بانک مرکزی حرکت کند، بانک مرکزی به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد.

البته، اظهارات ناکاگاوا در پی سیگنال های شاهین از سوی بانک مرکزی ژاپن بود و تنها یک هفته قبل از نشست بانک مرکزی ژاپن بیان شد. سرمایه گذاران نسبت به افزایش مجدد نرخ بهره توسط بانک مرکزی پس از افزایش 15 واحدی در اواخر جولای چندان مطمئن نیستند.

اما از آنجایی که تمرکز بر معاملات آتی CPI ایالات متحده است، ارزهای آسیایی گسترده تر اندکی پیشرفت کردند.

USD/INR نزدیک به 84 روپیه ثابت ماند.

USD/CNY 0.1 درصد کاهش یافت، اما یوان به دلیل چندین محدودیت تجاری پیشنهاد شده توسط سیاستگذاران ایالات متحده علیه پکن ضعیف باقی ماند.

جفت AUD/USD پس از سقوط از بالاترین سطح 9 ماهه هفته گذشته ثابت بود.

در نهایت، دلار آمریکا/وون کره جنوبی (USD/KRW) و دلار آمریکا/ دلار سنگاپور (USD/SGD) به ترتیب 0.3% و 0.2% کاهش یافتند. شبکه طلا و ارز

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال