اخبار اخبار تکنولوژی

در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی باید با عقلانیت پیش رفت

تبلیغات بنری


به گزارش خبرنگار گروه علوم و معارف اقتصاد ایرانحجت الاسلام عبدالحسین خسروبنا امروز (دوشنبه) در نشست روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور محمد علی ذو الفجول وزیر علوم سازمان تحقیقات علمی و صنعتی ایران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت و آیت الله رئیسی از رئیس جمهور شهید به عنوان یک انسان کامل نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: هوشمندی یکی از بالاترین امتیازاتی است که در کشور.” آموزه های دینی صادقانه بگویم، وزیر علوم و تیم همراهش جهادگر و عملیاتی بودند و صادقانه و جدی با شورای عالی انقلاب فرهنگی همکاری داشتند.

وی صداقت را بهترین خصلت وزیر علوم عنوان کرد و گفت: وزیر علوم در دولت سیزدهم تمام آموزش های عالی را متعلق به خود می دانست و در مدیریت وی در وزارت علوم هیچ گونه جناحی وجود نداشت، حتی اگر خشن ترین باشد. انتقاد بود. آن را از اعضای هیئت علمی دریافت کرد، با دید باز پذیرفت.

ادامه مطلب

در دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی باید عقلانی عمل کرد

ضرورت انجام تحقیقات تجربی برای فعالیت های سه ساله وزارت علوم

خسروبنا از روسای دانشگاه ها خواست تا تجربه تلاش های 3 ساله وزارت علوم را بررسی کنند و ادامه داد: فعالیت های بزرگی در حوزه فناوری و شرکت های دانش بنیان انجام شده است و از وزیر علوم می خواهم کتاب های زیادی بنویسد و قطعا نظریه آموزش عالی باید از کار میدانی و سبک مدیریت استخراج شود.» شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این زمینه حمایت ویژه خواهد کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بار دیگر خطاب به روسای دانشگاه‌ها گفت: در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی باید عقلانی عمل کرد و با تغییر دولت مثبت نگر بود نه منفی. «اگر مسئولیت دفاع از ارزش‌های انقلاب را نداشتید، گاهی منتقدانی بودند که در مورد دکتر ذوالفجول اظهار نظر غیراخلاقی می‌کردند و این از روی ناآگاهی بود.

وی به وزیر علوم و سایر مدیران این وزارتخانه توصیه کرد که به روسای جمهور جدید کمک کنند تا مسیر علمی کشور حفظ شود و آسیبی نبیند.

حجت الاسلام خسروبنا به پیگیری های وزیر علوم در اجرای سند دانشگاه اسلامی اشاره کرد و تاکید کرد: دکتر ذوالفجول در اجرای این سند بسیار جدی بود اما از روسای دانشگاه ها می خواهم که همین کار تشکیلاتی را هم تلاش کنند تا اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه ها

قرار بود اجلاس روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور از دوم تا چهارم خردادماه در دانشگاه تهران برگزار شود که پس از شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی لغو و به تعویق افتاد. امروز. 1 مرداد به میزبانی سازمان تحقیقات علمی و صنعتی ایران.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال