اخبار اخبار فرهنگی

درگذشت یک بازیگر در خانه‌اش

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، این بازیگر که از چهره های مهم موج سینمای فرانسه به شمار می رود، در آثار کارگردانان مطرحی چون «فدریکو فلینی»، «ژاک دمی»، «سیدنی لومت» به ایفای نقش پرداخت. و ژاک دمی و سیدنی لومت. برناردو برتولوچی و کلود للوش در سن 92 سالگی در خانه خود در پاریس درگذشت.

انوک ایمه بیشتر برای بازی در مقابل ژان لوئی در فیلم Man et Femme (1966) اثر کلود للوش شناخته می شود که برای آن نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر زن و برنده گلدن گلوب شد.

وی همچنین سابقه حضور در آثار برجسته سینمایی هنری مانند «زندگی شیرین» و «هشت و نیم» ساخته فدریکو فلینی، «لولا» ساخته ژاک دمی، «مونپارناس» ساخته ژاک بکر کارگردان و «تراژدی» را در کارنامه دارد. “مسخره” اثر برناردو برتولوچی ظاهر شد.

او فعالیت حرفه ای خود را در عرصه سینما از اواخر دهه 40 آغاز کرد و تا پایان راه و فیلم «بهترین سالها» کارگردان کلود للوش در سال 2019 ادامه داد.

امی که سابقه بازی در بیش از 80 فیلم سینمایی را دارد، در سال 1994 در فیلم های آماده پوشیدن ساخته رابرت آلتمن و مرسله درخت توس به کارگردانی مارسلین لوردان ایوینز (2003) بازی کرد. در آن او نقش یک بازمانده از هولوکاست را بازی می کند که 60 سال پس از جنگ به آشویتس بازمی گردد.

انوک ایمه در 27 آوریل 1932 در پاریس به دنیا آمد.

یک بازیگر در خانه اش فوت کرد

در طول جنگ جهانی دوم، او از نام مادرش برای جلوگیری از آزار و اذیت نازی‌ها استفاده کرد و بین پاریس و جنوب فرانسه نقل مکان کرد، جایی که در یک مدرسه شبانه‌روزی در کوه‌های آلپ تحصیل کرد و در آنجا با راجر وادیم آشنا شد و بعداً فیلم And God Created Women را کارگردانی کرد. .

هنگامی که او 14 ساله بود توسط کارگردانی به نام “هنری کالف” کشف شد و برای بازی در نقش شخصیت انوک در درام عاشقانه “خانه زیر دریا” در سال 1947 انتخاب شد و پس از آن عنوان “امی” را انتخاب کرد. (که در زبان فرانسوی به معنای “زیبا” است).

در شانزده سالگی در فیلم عاشقان ورونا (1949) بازی کرد که اقتباسی سینمایی از رمان رومئو و ژولیت آندره کیت بود.

در طول دو دهه بعد، انوک ایمه در بیش از 40 فیلم بازی کرد و نام خود را در فیلم‌های فرانسوی مانند درام «ارتباطات بد» الکساندر آستروک (1955) که الهام‌بخش عکاسان موج نو فرانسوی بود و مونتپارناس ژاک به ثبت رساند. بیکر درباره آمادئو مودیلیانی، نقاش ایتالیایی اوایل قرن بیستم.

در سال 1960 فدریکو فلینی او را برای بازی در شاهکارش «زندگی شیرین» در کنار «مارچلو ماسترویانی» و «آنوک آیمه» سه سال بعد دوباره در فیلم کلاسیک «هشت و نیم» با همکاری این کارگردان بزرگ ایتالیایی انتخاب کرد.

او همچنین در فیلم هیجانی سیدنی لومت The Randezvous (1969) بازی کرد که در آن نقش زنی را بازی کرد که شوهرش (عمر شریف) به او شک دارد.

اما بازی در فیلم «مرد و زن» کلود للوش در سال 1996 در مقابل ژان لوئی ترینتینان برای «امی» شهرت جهانی به ارمغان آورد و این فیلم برنده نخل طلای بهترین فیلم جشنواره کین شد و در چندین رشته نامزد اسکار شد. جوایز.

این فیلم که در مدت سه هفته با بودجه اندک فیلمبرداری شد، 14 میلیون دلار در ایالات متحده و بیش از 50 میلیون دلار در سرتاسر جهان فروخت و انوک امی اولین بازیگر زنی بود که برای یک نقش فرانسوی زبان نامزد دریافت جایزه اسکار شد، اگرچه در مقابل آن کوتاهی کرد. الیزابت تیلور. درباره “چه کسی از ویرجینیا وولف می ترسد؟”

در سال 2002، انوک آما با دریافت جایزه افتخاری آکادمی سینمای فرانسه (سزار) مفتخر شد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال