اخبار اخبار فرهنگی

درگذشت حسین خانی بیک

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، انجمن بازیگران سینما تئاتر این خبر را تایید کرد.

این بازیگر در سال های اخیر به دلیل بیماری آلزایمر خانه نشین شده بود.

وی در 27 مرداد 1320 به دنیا آمد و چند روز پس از تولد در سن 83 سالگی درگذشت.

حسین خانی‌بک بازیگر سریال‌های «مختارنامه»، «شباب 10» و «رزکار جیوانی» پس از ابتلا به کرونا، چند سالی بود که به بیماری آلزایمر مبتلا شده بود و به تدریج قدرت تکلم و شناخت دیگران را از دست داد.

این هنرمند به دلیل علاقه وافری که به تئاتر داشت به عنوان کلید فرانسوی مدیریت تئاتر نیز شناخته می شد. از آثار او می توان به فیلم های «غریبانا» و «دیپلمات» و مجموعه های تلویزیونی «پلیس جوان»، «همه بچه های من»، «باهوش تر از سکوت» و بسیاری سریال های دیگر اشاره کرد.
کوروش سلیمانی چندی پیش پس از دیدار با حسین خانی بک به نمایندگی از انجمن بازیگران خانه سینما ضمن اعلام اینکه این بازیگر پیشکسوت به بیماری آلزایمر مبتلا شده بود، نوشت: امروز افتخار مهمان خانه عشق را داشتیم. آقای حسین خانی بک و از طرف سندیکای بازیگران سینما به همراه عزیزم فریبا کوثری، پژمان بازغی و قمبز درباز با کمال محبت از ما پذیرایی کردند و پس از جویا شدن حال ایشان. او از مراحل بیماری خود که بعد از سریال مختارنما در سال 1391 شروع شد، گفت.
به سوده خانم گفتند: نمی دانم حسین که سالم زندگی می کرد، کوهنورد و ورزشکار بود، کتاب و اشعار شاعران زیادی را می خواند و مدام غزل و اشعار مردمی را برای حضار می خواند، متاثر می شود. . “با این بیماری.”

تاریخ و مکان دفن این هنرمند هنوز مشخص نشده است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال