اخبار اخبار فرهنگی

درنظر گرفتن بودجه ۵۰۰ میلیارد تومانی برای تولید بازی

تبلیغات بنری


به گفته محمدمهدی اسماعیلی اقتصاددان ایرانی امروز یکشنبه 10 تیرماه در جلسه هیات امنای بنیاد ملی بازی های رایانه ای ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام. . (علیه السلام): یاد و خاطره شهید رئیسی را گرامی می داریم.

وی با بیان اینکه بنیاد بازی های رایانه ای نقش تشکیلاتی دارد و کار به صورت متمرکز پیگیری می شود، افزود: با دوستانمان تفاهم مشترکی داشتیم که تولید بازی یکی از حوزه های اصلی و استراتژیک است.

یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با آمار 34 میلیون بازیکن مواجه هستیم که حدود پنج میلیون بازیکن حرفه ای هستند یعنی بیش از 21 ساعت در هفته بازی می کنند.

اسماعیلی بیان کرد: در ابتدا می توان میزان استقبال از بازی ها را تهدید تلقی کرد اما باید توجه داشت که بر مبانی مترقی و پویای فقه شیعه تکیه داریم که امکان زندگی مشترک و داشتن مفاهیم جدید را به ما می دهد. . ما به نوآوری های انسانی به عنوان یک فرصت نگاه می کنیم تا منفی.

وی افزود: انقلاب اسلامی و اصل سوم قانون اساسی ما را موظف کرده است که از دستاوردهای نوین انسانی در مسیر درست استفاده کنیم و با سینما، تلویزیون و رسانه با همین نگاه برخورد می کنیم. بنابراین ما به این موضوع توجه داریم که باید به این حوزه به عنوان یک فرصت نگاه کنیم.

اسماعیلی با بیان اینکه عده ای سال هاست تعارض علم و دین را مطرح می کنند، ادامه داد: ما در جمهوری اسلامی نظریه پردازان بزرگی داریم که این موضوع را حل کرده اند، بنابراین موضوع از بعد نظری برای ما روشن است.

وی با بیان اینکه در حکومت دینی که می خواهد نظام را بسازد باید به همه این مسائل توجه شود، تصریح کرد: انشاءالله این مسیری که آغاز شده خللی وارد نمی شود؛ این مسیری که در این مسیر آغاز شده است، به زودی به هم می خورد. در این مدت سعی کرده ایم بسترهای رشد این حوزه را فراهم کنیم. یکی از اقدامات انجام شده در این راستا توجه به مسائل بودجه بود. در سال اولی که شروع کردیم نگرانی زیادی در مورد بودجه وجود داشت اما امروز تنها بر اساس یک ماده قانونی 500 میلیارد تومان برای تولید بازی مطالعه کرده ایم.

الاسماعیلی با تاکید بر اینکه بیشترین بخش از شهر بین المللی نوآوری، فناوری های نرم و صنایع فرهنگی و خلاقانه در کشور را می توان به توسعه بازی ها اختصاص داد، گفت: تلاش کردیم با شتاب بخشیدن به کارهای باقی مانده در زمین به پایان برسانیم چیزهایی، به عنوان مثال، سند ملی هنر. ضمناً یک مقاله برای تأسیس چاپخانه ایران به شورای عالی انقلاب فرهنگی فرستادیم.

وزیر فرهنگ گفت: هر آنچه را که برای گسترش حکمرانی فرهنگی لازم است در دستور کار قرار داده ایم و از سوی دیگر به گونه ای لحن زده ایم که با تغییر دولت ها حداقل شاهد تغییر باشیم. به عنوان مثال ما نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی را به عنوان نهاد سیاستگذاری برای اجرای راهبردها و مدیریت فرهنگی تقویت کرده ایم.

یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نباید در حوزه فرهنگی بین دولت و حاکمیت دوگانگی وجود داشته باشد. این تفکر خطرناکی است که در این چهار دهه ضربات زیادی به جمهوری اسلامی ایران وارد کرده است.

اسماعیلی بیان کرد: فرهنگ یکی از عرصه های مستقیم نظام امامت و ملت است زیرا نگاه ما فرهنگی است. بر این اساس مسائل فرهنگی باید بر اساس سیاست های کلی و رهبری امام جامعه ساماندهی شود نه اینکه مایه تفرقه باشد. دولت ها در حوزه اجرایی تغییراتی ایجاد می کنند اما مسئولیت رهبری فرهنگی بر عهده آنها نیست.

وی افزود: طبق اعلام روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: بسیاری از آیین نامه هایی که باید به تصویب دولت می رسید به دلیل نگرانی از تغییر دولت ها و نوع آن به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید. سیاست‌هایی که در همان شورا و بر اساس سیاست‌های اصلی قابل تغییر باشند، «و نباید تحت تأثیر سلیقه‌ها و دیدگاه‌های فصلی قرار گیرد، زیرا فرهنگ زبانه‌ها دستخوش چنین تغییرات عمده‌ای نیست.

اسماعیلی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: برخی می گویند دولت باید فرهنگی باشد نه اینکه فرهنگ باید دولتی باشد این یک مغالطه است زیرا فرهنگ اساساً در تفکر لیبرالی یک متغیر مستقل نیست و در ذیل آن تعریف می شود به همین دلیل، این دیدگاه اساساً معنایی ندارد.

وزیر فرهنگ در پایان بر لزوم برخورداری حکومت دینی از ابزارهای نظارتی تاکید کرد و توضیح داد: در انقلاب اسلامی از منظر دینی فرهنگ به عنوان یک مولفه ضروری تلقی می شود.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال