درخواست تولیدکنندگان محتوا در تیکتاک برای کوچ به اینستاگرام و یوتیوب
به گزارش سایت توژال، این اقدام پس از آن صورت گرفت که تیک تاک در دادگاه استیناف فدرال نتوانست قانون فروش اجباری این پلتفرم در آمریکا را لغو کند. اگر TikTok تا 19 ژانویه به یک شرکت غیر چینی فروخته نشود، در ایالات متحده با ممنوعیت مواجه خواهد شد. این شبکه اجتماعی با 170 میلیون کاربر آمریکایی، تبلیغکنندگانی را از برخی از بزرگترین رقبای آمریکایی خود جذب کرده و یک پلتفرم تجاری به نام TikTok Shop را اضافه کرده است که به بازاری برای مشاغل کوچک تبدیل شده است.
به دلیل نگرانی در مورد جمع آوری اطلاعات کاربران آمریکایی توسط صاحبان چینی TikTok، کنگره ایالات متحده قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن شرکت چینی Byte Dance موظف است تیک تاک را در ایالات متحده بفروشد در غیر این صورت با ممنوعیت مواجه خواهد شد. TikTok اعلام کرد که هرگز دادههای کاربران آمریکایی را به اشتراک نمیگذارد و نخواهد کرد و در شکایت خود قانونگذاران آمریکایی را به ایجاد ترسهای فرضی متهم کرد.
اما یک دادگاه استیناف فدرال روز جمعه این قانون را تایید کرد. این قانون، TikTok را برای دانلود در فروشگاههای اپلیکیشن، از جمله فروشگاههای اپل و گوگل، ممنوع میکند، و خدمات میزبانی وب را از پشتیبانی از TikTok منع میکند، مگر اینکه ByteDance تا 19 ژانویه TikTok را متوقف کند.
برای سال ها، سیاستمداران و دیگران TikTok را تهدید کرده اند. از این رو، برخی از کاربران آخرین تهدیدات را نادیده می گیرند. اما به نظر می رسید که وضعیت در روز جمعه تغییر کرد و احتمال ممنوعیت TikTok در عرض 6 هفته قوی تر شد.
کریس موری، اینفلوئنسر با 470000 فالوور در TikTok به رویترز گفت: «برای اولین بار، متوجه شدم که بسیاری از کارهایی که انجام دادم ممکن است ناپدید شوند. فکر نمیکنم در مورد اینکه این ممنوعیت چقدر به کسبوکارهای کوچک و تولیدکنندگان محتوا آسیب میزند، گفته نشده است.
بر اساس گزارش رویترز، کاربران و تولیدکنندگان محتوا TikTok ابراز نگرانی و سردرگمی کردند و بسیاری از آنها گفتند که به بقای این پلتفرم شک دارند و برای بدترین شرایط آماده میشوند.