اخبار اخبار سیاسی

درخواست بهزیستی از سازمان برنامه و بودجه برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال. افروز صفری فرد با اشاره به مشکلات نابینایان و کم بینایان گفت: قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت که در سال 1395 تصویب شد بسیار جامع و کامل است. قوانین پس از تصویب باید تامین مالی شوند، اما تمام بودجه مورد نیاز برای این قانون تامین نشده است.

وی افزود: دبیرخانه ای برای نظارت بر اجرای قوانین در سازمان بهزیستی اجتماعی وجود دارد که پیگیری های لازم را برای تصویب بودجه انجام داد اما این مصوبه به طور کامل تامین نشد و این در حالی است که اعتبار سنجی موسسه تامین شد. قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت پاسخگوی بسیاری از خواسته های این قشر است.

سفری‌فرد در گفت‌وگوی رادیویی با بیان اینکه موجودی لازم برای اجرای این قانون بسیار زیاد است و بیش از چندین برابر کل نهاد بهزیستی است، خاطرنشان کرد: حتی اجرای یکی از مفاد این قانون نیازمند اعتبار چند برابری است از این رو سازمان برنامه و بودجه باید اعتبار کاملی را در اختیار سازمان بهزیستی کشور قرار دهد تا هم سازمان بهزیستی و هم سایر سازمان های مذکور در قانون بتوانند این قانون را اجرا کنند. پیگیری در این زمینه کافی نیست.

مدیرکل پیشگیری از معلولیت‌های جسمی و شمول اجتماعی سازمان مراقبت‌های کشور با اشاره به اعتبارنامه‌های خوبی که در سال گذشته به سازمان مراقبت‌ها اعطا شد، گفت: سازمان مراقبت به امور معلولان رسیدگی می‌کند، اما همه ارگان‌ها و سازمان‌ها همه را رعایت می‌کنند. نیازهای این افراد بنابراین خدمات سازمان بهزیستی و سایر سازمان ها باید از نظر کمی و کیفی ارتقا یابد.

وی درباره رویکرد جدید سازمان بهزیستی اجتماعی نیز گفت: در این رویکرد می توان از سازمان های مردم نهاد برای رسیدن به اهداف معلولان کمک گرفت و خدمات باید از نظر کمی و کیفی ارتقا یابد. مهم ترین هدف آن اخذ مصوبه لازم از سازمان برنامه و بودجه و اجرای صحیح قانون حمایت از افراد دارای معلولیت برای جامعه هدف است.

صفری فرد با اشاره به مراکز توانبخشی آموزشی روزانه تصریح کرد: این مراکز توسط بخش غیردولتی راه اندازی شده است و با حمایت بنیاد رفاه اجتماعی مردم می توانند با هزینه های مناسب از خدمات آنها بهره مند شوند. تلاش می شود تعداد این مراکز افزایش یابد. مراکز دولتی نیز باید وارد بخش غیردولتی شوند و گسترش پیدا کنند.

تبلیغات بنری