اخبار اخبار جهان

دانلود عکس/ گلابدره تهران؛ تکه‌ای از بهشت روی زمین

تبلیغات بنری


دانلود عکس/ گلابدره تهران;  تکه ای از بهشت ​​روی زمین

به گزارش مجله توژال؛ گلابدره بین امامزاده قاسم و منطقه دربند واقع شده است. وجود درختان خوش بو و گل رز و سیب این مکان را به قطعه ای از بهشت ​​روی زمین تبدیل کرده است.

این منطقه کوهستانی در جنوب رشته کوه های البرز و شمال بزرگراه شهید چمران قرار دارد و یکی از مکان های گردشگری تهران است. با عبور از هتل آزادی، بزرگراه مدرس و پل آیت الله صدر و حرکت به سمت اراضی رودخانه درکی به محله گلابدار می رسید.

مسیر کوهستانی این منطقه در کنار دره عمیق خود هر هفته میزبان کوهنوردان است. اگر در بلندترین نقطه کوهستانی گلابدر هستید، می توانید از منظره پانوراما شهر تهران لذت ببرید.

گلابدار، تهران

پارک گلابدر که به پارک گلابدر نیز معروف است در زمینی به مساحت 22 هکتار در دامنه‌های رشته کوه البرز ساخته شده است و در تمام طول سال بسیار زیبا است.

از دهه 40 به بعد ساخت و ساز در این منطقه رونق گرفت و هم اکنون یکی از مناطق شمالی تهران محسوب می شود.

از زیبایی های این منطقه می توان به رودخانه پر آب، دو کانال (سنگ دوقلوی و ابک) و قله اسپیلت اشاره کرد که باعث رونق کشاورزی و باغداری در این منطقه شده است. کانال سنگی دوقلو در شمال بخش گلابدر و کانال آب نزدیک به امامزاده قاسم قرار دارد.

در قسمت مسکونی این منطقه که «محله گلابدره» نام دارد، رودخانه، درختان بلند، پل و ساختمان ها در کنار هم قرار گرفته اند. بنابراین آنها سایت های عکاسی زیبایی ایجاد کردند.

منطقه گلابدر تهران از غرب به منطقه دربند، از جنوب به بزرگراه شهید چمران، از غرب به رودخانه درگاه و از شرق به انتهای بزرگراه ارتش متصل می شود.

اگر با ماشین شخصی به این منطقه می روید باید ابتدا به میدان تجریش بروید و سپس از آنجا به خیابان دربند بروید. پس از رسیدن به میدان اورشلیم، به سمت خیابان الشکیبایی بروید. از خیابان شکیبایی به سمت خیابان اسدالهی حرکت کنید. ماشین را در آنجا پارک کنید و پیاده ادامه دهید که حدود 15 دقیقه طول می کشد.

جاده گلابدره

فاصله تجریش تا گلابدره تهران چقدر است؟

اگر می خواهید با تاکسی به این منطقه بروید، بهتر است ابتدا با مترو یا اتوبوس به میدان تجریش بروید و با ماشین های خط تجریش-اپک آنجا بروید. تاکسی شما را در ابتدای پارک گلابدره پیدا می کند.

فاصله تجریش تا گلابدره

یکی دیگر از راه‌های رسیدن به گلابدرای تهران، استفاده از خط تجریش – باغ فیض است که شما را در ورودی پارک گلابدره رها می‌کند. اما بقیه راه را باید پیاده طی کنید.

علت نامگذاری جلابدره در تهران

این منطقه شامل یک پارک، یک آبشار و یک بخش کوه است. در قسمتی از پارک درختان سیب گلاب خودرو دیده می شود که به همین دلیل به آن (دره گلابها) می گویند. البته بسیاری از درختان آن در سیل سال 66 از بین رفتند و درختان فعلی در سال های اخیر رشد کرده اند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال