اخبار اخبار جهان

دانلود عکس/ ساختمان هایی که معماری را به چالش کشیدند

تبلیغات بنری


به گزارش ایمنا، بسیاری از معماران مشهور جهان سازه های بی شماری در مقیاس بزرگ خلق کرده اند که نه تنها بازدیدکنندگان را شگفت زده می کند، بلکه از محدودیت های طبیعت نیز فراتر می رود. در این ساختمان‌ها ویژگی‌هایی مانند نماهای غیرعادی و سبک‌های مختلف معماری، جنبه عجیب طراحی آن‌ها را نشان می‌دهد و ثابت می‌کند که قرار نیست یک ایده ثابت در مورد ساخت یک ساختمان وجود داشته باشد.

بسیاری از این سازه‌ها در پس ظاهر غیرمعمول خود، تاریخچه و پیشینه‌ای غیرمنتظره دارند که جذابیت آن‌ها را بیشتر می‌کند. در اینجا چند نمونه از عجیب ترین ساختمان های جهان را مشاهده می کنید.

ساختمان اداری Cyberstructure Egg، هند

ساختمان تخم مرغی شکل Cybertecture از یک کشتی الهام گرفته شده است، بر اساس این خیال که جهان یک کشتی خودکفا است متشکل از یک اکوسیستم که امکان زندگی، رشد و تکامل را فراهم می کند. این ساختمان دارای یک اکوسیستم پایدار است که با استفاده از هوش در معماری (به نام Cybertecture) توسعه یافته است و یک رابط کاربری پویا در دنیای فیزیکی فراهم می کند.

تمام انرژی مورد نیاز این ساختمان 13 طبقه توسط توربین های بادی و پنل های خورشیدی تامین می شود. این شگفت‌انگیز معماری با طراحی محیطی، سیستم‌های کنترل برتر و مهندسی تکاملی، منحصربه‌فردترین ساختمان را برای شهر بمبئی خلق کرده است.

ساختمان هایی که معماری را به چالش کشیدند (+عکس)

ساختمان رن، چین

ساختمان رن یک ساختمان با طراحی جذاب در شانگهای است که به عنوان یک هتل، مرکز ورزشی و مرکز کنفرانس برای نمایشگاه جهانی 2010 “شهر بهتر، زندگی بهتر” طراحی شده است. طراحی آن دو ساختمان است که در یک سازه ترکیب شده اند، ساختمان اول مراکز ورزشی و مرکز فرهنگ آبزیان را در خود جای داده است و ساختمان دیگر یک مرکز کنفرانس مدرن و مجهز است.

این دو ساختمان در یک هتل هزار اتاقه به هم می رسند و کلمه چینی “مردم” را تشکیل می دهند که به نقطه عطف نمایشگاه جهانی در چین تبدیل شده است.

ساختمان هایی که معماری را به چالش کشیدند (+عکس)

موزه ملی Zed Wings، امارات متحده عربی

این موزه که در جزیره سعدیات در ابوظبی، امارات متحده عربی واقع شده است، اولین موزه در این جزیره است که تاریخ، فرهنگ و تحولات اجتماعی و اقتصادی کشور را به نمایش می گذارد. ساختمان موزه ملی زاد شامل پنج برج بال شکل است که از یک تپه مصنوعی بیرون آمده و محل گالری های موزه است.

این موزه دارای فضاهای اجرایی متفاوتی است. سالن بزرگ آن شامل مجموعه ای فراموش نشدنی از نمایش ها و فیلم ها است. آتریوم ساختمان در کنار سایر فضاها فضای بسیار خوبی برای اجرای نمایش های سنتی از جمله شعرخوانی، موسیقی و رقص ایجاد کرده است.

ساختمان هایی که معماری را به چالش کشیدند (+عکس)

ساختمان سبد، ایالات متحده آمریکا

ساختمان سبد که به شکل یک سبد غول پیکر ساخته شده است، یک سازه زیبا و یک درمان بصری برای کسانی است که به دنبال لذت بردن از مکان های منحصر به فرد جهان هستند. یکی از عجیب ترین سازه های جهان، این ساختمان در اوهایو دفتر مرکزی شرکت سبد خرید Longaberger را در خود جای داده است.

با مرگ موسس این شرکت، این ساختمان خالی ماند و پس از چندین سال خالی ماندن، در سال 2020 به عنوان یک هتل مجلل بازگشایی شد که به دلیل شکل منحصر به فرد خود به یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر تبدیل شد. .

ساختمان هایی که معماری را به چالش کشیدند (+عکس)

خانه های زمین، سوئیس

برخلاف خانه‌های معمولی که بر روی زمین ساخته می‌شوند، خانه‌های خاکی سوئیس سوراخ‌هایی در زمین هستند که در دامنه‌های تپه‌ها ساخته می‌شوند و زمین در بالای ساختمان‌ها قرار می‌گیرد. این شگفتی معماری از زمین برای طراحی و ساخت دیوار خانه ها استفاده می کرد.

خانه های زمینی مفهوم معماری آگاهانه، محیطی و مترقی را نشان می دهد که حداکثر فضا را با حداقل مساحت کف و حداقل انرژی مورد نیاز برای گرمایش را در خود جای داده است. تنوع فضایی آنها می تواند بر یکنواختی طرح های رایج غلبه کند.

ساختمان هایی که معماری را به چالش کشیدند (+عکس)

خانه عجیب و غریب در سوپوت، لهستان

اگرچه ممکن است این ساختمان تجاری به خودی خود در حال ذوب شدن یا فروریختن به نظر برسد، اما از نظر معماری سالم است. این ساختمان که در سال 2004 با الهام از تصاویر کتاب کودکان ژان سانسر ساخته شده است، در داخل نیز به همین ترتیب نامنظم است. این ساختمان 4000 فوت مربعی که به عنوان مرکز خرید طراحی و اجرا شده است، دارای فروشگاه، فضای اداری و رستوران است و یکی از جاذبه های برجسته شهر برای گردشگران و عکاسان است.

ساختمان هایی که معماری را به چالش کشیدند (+عکس)

WonderWorks در اورلاندو، فلوریدا

ساختمان WonderWorks یک پارک موضوعی شگفت انگیز با شعار: “تخیل خود را آزاد کنید” است، و این دقیقاً همان کاری است که معماران هنگام ایجاد این ساختمان در اورلاندو انجام دادند. این ساختمان با مساحتی بیش از 28000 فوت مربع، شامل بیش از 100 نمایشگاه عملی و تعاملی با استفاده از آخرین فناوری های گرافیکی و صوتی پیشرفته است که بازدیدکنندگان در هر سنی می توانند از آن لذت ببرند.

ساختمان باغ سه طبقه با طراحی کلاسیک به صورت وارونه بر روی یک انبار آجری دهه 1930 ساخته شده است. طراحی ساختمان بر اساس یک داستان قدیمی است که یک طوفان از داخل آزمایشگاه پروفسور واندر سرچشمه گرفته و از جزیره ای دورافتاده در مثلث برمودا به اینجا فرود آمده است.

ساختمان هایی که معماری را به چالش کشیدند (+عکس)

هتل سمینول هارد راک در هالیوود، ایالات متحده آمریکا

هتل Seminole Hard Rock در فلوریدا اولین هتل به شکل گیتار در جهان است. این ساختمان 36 طبقه، 137 متر بالاتر از سطح زمین، پوشیده از شیشه و میلیون ها منبع نور است.

در طول روز، شیشه انعکاس روشنی از شهر ایجاد می کند و در شب نمایش های نوری تولید شده توسط 2.3 میلیون LED و لیزر را نمایش می دهد. باله‌های عمودی بالای خط مرکزی برج شبیه سیم‌های گیتار هستند و نوارهای افقی مانند فرها عمل می‌کنند.

این هتل که در سال 2019 افتتاح شد، شامل 638 اتاق و سوئیت، علاوه بر اسپا به مساحت 41000 فوت مربع، چندین رستوران و یک مکان تفریحی با هفت هزار اتاق است.

ساختمان هایی که معماری را به چالش کشیدند (+عکس)

دفتر مرکزی CSAV، شیلی

CSAV در حال حاضر قدیمی‌ترین خط کشتیرانی در آمریکای لاتین و یکی از اولین شرکت‌های تجاری عمومی در شیلی است که هنوز وجود دارد. مقر CSAV از یک تکنیک معماری جالب به نام ساخت و ساز نما استفاده کرد که در آن یک ساختمان مدرن بر روی یک نمای قدیمی حفظ شده ساخته شده است.

ستون های سنگی این نمای کلاسیک، شکوه معماری اطراف میدان سوتومایور را منعکس می کند و به یک ساختمان مرتفع مدرن با نمای شیشه ای آبی متصل می شود. هر دو بخش ساختار بخشی از مقر CSAV هستند.

ساختمان هایی که معماری را به چالش کشیدند (+عکس)

هیئت ملی توسعه شیلات، هند

ساختمان توسعه ملی شیلات در حیدرآباد ساختمانی به شکل حیوانات است که هیئت توسعه ملی شیلات هند را در خود جای داده است. این بنای آبی شکل که به آن «ساختمان ماهی» می گویند، در روز و شب جلوه های زیبایی دارد. نورافکن‌های آبی در شب بر روی ساختمان می‌درخشند و تصویر ماهی در حال شنا در شهر را ایجاد می‌کنند.

ساختمان هایی که معماری را به چالش کشیدند (+عکس)

خانه قوری، چین

ساختمان قوری شکل در Wuxi یکی از عجیب ترین سازه های غول پیکر به شکل شی است که میزبان نمایشگاه های فرهنگی در استان جیانگ سو چین است. طراحی این ساختمان 10 طبقه که در سال 2014 تکمیل شد، بر اساس قوری های سفالی قرمز است که در قرن 15 محبوبیت داشتند. این قوری 38.8 متر ارتفاع و حدود 50 متر قطر دارد که با استفاده از ورقه های آلومینیومی، لعاب و شیشه های رنگی ساخته شده است و قابلیت چرخش 360 درجه را دارد.

ساختمان هایی که معماری را به چالش کشیدند (+عکس)

ساختمان اتمیوم، بلژیک

این سازه از اتم الهام گرفته شده است و برای نمایشگاه جهانی بروکسل در سال 1958 ساخته شده است. این سازه که برای به تصویر کشیدن هیجان عصر اتمی انتخاب شده است، شامل 9 توپ فولادی متصل است که 6 عدد از آنها برای عموم قابل دسترسی است. این ساختمان شامل یک شاهکار مهندسی، سریع ترین آسانسور با سرعت پنج متر بر ثانیه است و در حال حاضر این ساختمان به عنوان موزه عمل می کند.

ساختمان هایی که معماری را به چالش کشیدند (+عکس)

معبد استقلال، ایالات متحده آمریکا

معبد استقلال یکی از غیرمعمول ترین سازه های جهان است که با موضوع صلح طراحی و اجرا شده است. این معبد که در سال 1994 در ایالت میسوری ساخته شده است به عنوان عبادتگاه و عبادتگاه در این ایالت شناخته می شود. این معبد که توسط جامعه مسیحی ساخته شده است، شبیه طرح صدف حلزونی مارپیچی است که با برج فولادی ضد زنگ تا ارتفاع 300 فوتی بالا می رود.

ساختمان هایی که معماری را به چالش کشیدند (+عکس)

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال