اخبار اخبار جهان

دانلود عکس/ در این کشور سمت پنهان ماه آشکارمیشود؛ پای هوش مصنوعی به ماه کشیده شد!

تبلیغات بنری


گزارش تصویری: چین سمت پنهان ماه را فاش کرد.  هوش مصنوعی به ماه منتقل شد!

به گزارش مجله توژال؛ عکاس پشت این تصویر مریخ نورد کوچک 5 کیلوگرمی Chang'e-6 است که با استفاده از نرم افزار هوش مصنوعی این تصویر را ثبت کرده است. به گفته روزنامه دولتی چاینا اسپیس دیلی، مریخ نورد چهار چرخ پس از تکمیل نمونه برداری در روز دوشنبه از فرودگر جدا شد و به طور مستقل روی سطح ماه حرکت کرد تا بهترین زاویه را برای فیلمبرداری پیدا کند.

رد پای این مریخ نورد که توسط آکادمی فناوری هوافضای چین (CAST) ساخته شده است، در تصویر منتشر شده در زیر نور خورشید صبحگاهی به همراه فرودگر، پنل های خورشیدی، بازوی رباتیک آن و وسیله نقلیه صعود در بالا قابل مشاهده است.

این ربات بسیار کوچکتر از پیشینیان خود است. هر دو مدل قبلی آن، Yutu-1 و Yutu-2، به اندازه دو بزرگسال وزن داشتند. با این حال، این ربات کوچک دارای قابلیت های اتوماسیون پیشرفته و سخت افزار بسیار یکپارچه و سبک وزن است که نشان از پیشرفت این تیم در زمینه هوش مصنوعی است.

کوئنتین پارکر، اخترفیزیکدان از دانشگاه هنگ کنگ، می گوید: «اگر مریخ نورد بتواند به طور مستقل عمل کند و تصمیم بگیرد بر اساس داده های ورودی دوربین ها عکس بگیرد، چین اولین استفاده از هوش مصنوعی را در ماه ثبت خواهد کرد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال