اخبار اخبار جهان

دانلود عکس/ جهان با کدام شهرها زیباست

تبلیغات بنری


به گزارش مجله توژال؛ نقش معماری در توسعه و گسترش صنعت گردشگری غیرقابل انکار است، زیرا چشم انداز معماری هر شهر، از مکان های معروف گرفته تا شگفتی های مدرن، این قابلیت را دارد که بازدیدکنندگان را از سراسر جهان دعوت کند. در واقع معماری بازتابی از هویت فرهنگی یک منطقه است که تاریخ، سنت ها و ارزش های آن را به نمایش می گذارد و به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا درک عمیق تری از فرهنگ محلی مقصد مورد نظر به دست آورند.

بسیاری از شهرها به لطف معماری باشکوه و ارزشمند خود در سراسر جهان مشهور شده اند و از آنها به عنوان موتور محرکه ای برای رونق گردشگری خود استفاده می کنند. برای مثال می توان به پاریس که به برج ایفل معروف است و یا هندوستان که با معماری تاج محل مسافران زیادی را از کشورهای دور و نزدیک به خود جذب می کند، اشاره کرد. در زیر لیستی از بهترین ساختمان های معماری جهان که در لیست مقاصد گردشگری بسیاری از دوستداران معماری قرار دارند را مشاهده می کنید.

مونترال، کبک

مونترال شهری است مانند پاریس مینیاتوری، زیرا پر از شگفتی های معماری، غذاها و مناظری است که می توان در پاریس دید. این شهر فرانسوی-کانادایی با سنگفرش‌های قدیمی مونترال، علاقه‌مندان به معماری را با سبکی از معماری تاریخی که در ساختمان‌های مجلل مدرن حفظ شده است، خیره می‌کند.

بسیاری از سبک های معماری از گوتیک گرفته تا صنعتی و آرت دکو در ساختمان های این شهر به چشم می خورد. گردشگران با دیدن معماری نئوگوتیک کلیسای نوتردام و ساختمان Sun Life با خطوط ظریف ستون‌های عظیم خود، از زیبایی و ظرافتی که معماران در ساخت این ساختمان‌ها استفاده کرده‌اند شگفت زده می‌شوند. زیبایی معماری کبک را می توان حتی در ساختمان ها و خانه های کوچک واقع در خیابان های شهر مشاهده کرد که همان عظمت را به نمایش می گذارند.

زیباترین شهرهای جهان برای عاشقان معماری

شیکاگو، ایلینوی

شیکاگو به دلیل شاهکارهای مهندسی، طراحی و معماری به عنوان شهر پیشرو آمریکا شناخته می شود. این شهر خانه ساختمان های پیشگام است. اولین آسمان خراش با اسکلت فلزی توسط گروهی از معماران در این شهر ساخته شد و پس از آن به عنوان زادگاه آسمان خراش شناخته شد. بسیاری از شاهکارهای اولیه توسط پیشگامان سبک های معماری مانند ژن یونگ، فرانک لوید رایت، لوئیس سالیوان، ویلیام لو و بارون جنی نیز در این شهر ساخته شد و بر جذابیت صحنه معماری شیکاگو افزود.

ساختمان روکری که در فهرست ملی اماکن تاریخی ثبت شده است، مرکز فرهنگی شیکاگو، اولین کتابخانه دائمی شیکاگو، برج ویلیس، اسکله نیروی دریایی، ساختمان ریگلی، برج تریبون و پارک هزاره، برخی از بناهای دیدنی شهر هستند.

زیباترین شهرهای جهان برای عاشقان معماری

دبی، امارات متحده عربی

دبی، بزرگترین شهر امارات متحده عربی، به خاطر تجربیات لوکس و زندگی شبانه خود شناخته شده است و این شهرت در دهه گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است. معماران برجسته ای مانند رم کولهاس و زاها حدید برای ساختن برج خلیفه، بلندترین ساختمان روی کره زمین با ارتفاع 2717 فوت سخت تلاش کردند. برج کایان و مجمع الجزایر مصنوعی معروف به جزایر جهان که در سواحل دبی ساخته شده و تا سال 2026 تکمیل می شود، از دیگر جاذبه های معماران این شهر است.

زیباترین شهرهای جهان برای عاشقان معماری

کپنهاگ، دانمارک

معماری دانمارکی به گونه ای شکل گرفته است که هنوز در دوران مدرن خیره کننده است. کپنهاگ به عنوان پایتخت سهم زیادی از این جاذبه را به خود اختصاص داده است و با حضور معماران بین المللی مانند هنینگ لارسن و گروه معروف Bjarke Ingels جذابیت آن رو به افزایش است.

کپنهاگ در خط مقدم پایداری قرار دارد و ساختمان هایی می سازد که نه تنها زیبا، بلکه دوستدار محیط زیست نیز هستند. کنار هم قرار گرفتن معماری جدید و قدیمی فضایی منحصر به فرد ایجاد کرده و تجربه خاصی را برای بازدیدکنندگان ایجاد می کند. خانه اپرای کپنهاگ، کاخ سلطنتی در کریستینسبرگ، بورس بورس بورسن و خانه تای از جمله مقاصد دیدنی این شهر هستند.

زیباترین شهرهای جهان برای عاشقان معماری

بارسلونا، اسپانیا

بارسلونا، پایتخت منطقه کاتالونیای اسپانیا، تنها یک استراحتگاه ساحلی نیست، بلکه با رنگ‌ها و ویژگی‌های معماری گوتیک و مدرن، از جمله موزاییک‌های سرامیکی و شیشه‌های رنگی، و همچنین سنگ‌کاری‌های مواج پوشیده شده است. در این شهر معروف‌ترین آثار معمار قرن نوزدهم آنتونی گائودی قرار دارد که فضاهای ارگانیک و شهری را با استفاده از نئوتکنیک‌های گوتیک و شرقی خلق کرد که بسیاری از آن‌ها دست نخورده باقی مانده‌اند و کمتر زیبا نیستند. از گنبدهای شاهکار ناتمام لاساگرادا فامیلیا تا اقامتگاه شخصی و پارک گوئل، یادگاری های گائودی در همه جا در بارسلونا وجود دارد.

زیباترین شهرهای جهان برای عاشقان معماری

سن پترزبورگ، روسیه

تاریخ معماری سنت پترزبورگ یکی از جالب ترین موضوعات برای دوستداران آن است. شهر رنگارنگ سن پترزبورگ با سبک های باروک و نئوکلاسیک مشخص می شود که در خط مقدم تاثیرگذارترین ساختمان های شهر قرار گرفته است. معماران برجسته ای مانند کارلو روسی و دومنیکو ترزینی برخی از ساختمان های قابل توجه شهر مانند ساختمان ستاد کل، کاخ برج، کلیسای سنت پیتر و کاخ کاترین را ساختند. ترزینی سبک معماری باروک پترین را پایه گذاری کرد که پیتر کبیر را تحسین می کرد.

زیباترین شهرهای جهان برای عاشقان معماری

جیپور، هند

شهر جیپور در هند که به شهر صورتی معروف است به دلیل معماری رنگارنگ و ساختمان های صورتی رنگ شهرت دارد. مهاراجا ساوای رام سینگ برای استقبال از آلبرت ادوارد (شاهزاده ولز)، پسر ملکه ویکتوریا، کل شهر را صورتی رنگ کرد، زیرا صورتی در هند نماد مهمان نوازی محسوب می شود. در همین حال شاهزاده آلبرت جیپور را شهر صورتی نامید و از آن زمان به این نام شناخته شده است.

سازه های مرجانی و درخشان جیپور نه تنها از نظر زیبایی چشمگیر هستند، بلکه تاریخچه ای غنی نیز در این بناها وجود دارد. جیپور اولین شهر برنامه ریزی شده هند است و تقاطع ها و خیابان های اصلی آن به راحتی قابل دسترسی هستند. سازه هایی مانند هوا محل، جل محل، کاخ عنبر و شیش محل (تالار آینه) از جمله بناهای معماری منحصر به فرد این شهر هستند.

زیباترین شهرهای جهان برای عاشقان معماری

ریودوژانیرو، برزیل

ریودوژانیرو در سال 2020 از سوی یونسکو به عنوان اولین پایتخت معماری جهانی انتخاب شد که نشان دهنده توانایی پایتخت برزیل در آمیختن صدها سال تاریخ با پیشرفت در سبک های معماری مدرن است. مجموعه ای غنی از ساختمان های معماری باستانی مانند کلیساهای چند صد ساله، لارگو دو بوتیکاریو، پارک لژ و باغ های استوایی نمادین، همراه با ساختمان های جدید مانند موزه آینده سانتیاگو کالاتراوا و آثار بتنی زیبای Cidade das. Artes گردشگران زیادی را برای بازدید دعوت می کند.

زیباترین شهرهای جهان برای عاشقان معماری

نیواورلئان، لوئیزیانا

ترکیبی از تأثیرات معماری فرانسوی، اسپانیایی و کارائیب همراه با الزامات آب و هوای گرم و مرطوب، معماری شهری نیواورلئان را تحت تأثیر قرار داد. قرار گرفتن در کنار رودخانه می سی سی پی و نزدیک به ساحل خلیج مکزیک، ساخت بندر، تاریخچه تجارت NOLA و پدیده های طبیعی مانند طوفان کاترینا را می توان در آثار معماری این شهر مشاهده کرد.

محله‌های بی‌شماری شهر بازدیدکنندگان را به خود جذب می‌کنند، از جمله محله فرانسوی با سبک کلاسیک و بالکن‌هایش، محله الجزیره، ماریگنی و ترمه، هر محله یک موزه معماری زنده با خانه‌ها و ساختمان‌هایی که سبک کلاسیک و نیواورلئان را ترکیب می‌کنند.

زیباترین شهرهای جهان برای عاشقان معماری

شانگهای، چین

در معماری معاصر، هیچ شهری نمی تواند با آسمان خراش های شانگهای که هوشمندانه طراحی شده اند مقایسه کند و برج جین مائو و مرکز مالی جهانی شانگهای از بلندترین آسمان خراش های جهان هستند. معماری مدرن شانگهای مظهر توسعه اقتصادی چین است که با سرمایه گذاری هنگفت دولت تقویت شده است.

مرکز فرهنگی هنری هیترویک، برج شانگهای، فروشگاه اپل شانگهای، سرزمین عجایب سیسی، باغ گیاه شناسی یو و معبد جید بودا از جمله شگفتی های شانگهای هستند که علاقه مندان زیادی را از سراسر جهان برای بازدید به سوی خود جذب می کنند.

زیباترین شهرهای جهان برای عاشقان معماری

تبلیغات بنری