اخبار اخبار تکنولوژی

دانشگاه علامه برای حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی برنامه ارائه کند

تبلیغات بنری


برای گزارش دادن گروه علمی توژال از وزارت علوم سید احمد رضا خضری در آیین افتخار عبدالله معتمدی، رئیس جمهور سابق دبلیو شوگا احمدوندرئیس جدید دانشگاه علامه طباطبایی گفت: دانشگاه های دولتی بسیاری در کشور داریم که وظایف متعددی دارند، اما دانشگاه علامه طباطبایی یک دانشگاه خصوصی با وظایف، کارکرد و اثربخشی ویژه است. این دانشگاه برای علوم انسانی است. اینها همان علومی هستند که مبنای اصلی کشورهای پیشرو در سراسر جهان به حساب می آیند.

ادامه مطلب

وی ادامه داد: دانشگاه علامه طباطبایی به برکت تربیت دانشجویان برجسته و شایسته و اساتید صاحب نام و برجسته ای که در اداره کشور نقش پرافتخاری داشتند، سابقه درخشانی دارد. شیوخی که چه در مقام وزرا و چه مدیران ارشد و چه به عنوان نماینده مجلس و چه به عنوان مسئول در وزارتخانه های مختلف به ویژه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نقش آفرینی کردند و در تاریخ تجلیل به ثبت رسیده اند. این دانشگاه و این دانشگاه آن را در بین بهترین دانشگاه های کشور قرار داده است.

مشاور وزیر علوم گفت: دانشگاه علامه طباطبایی دانشگاهی است ماموریتی و با این دانشگاه با ماموریت در طول تاریخ گذشته خود به افتخاراتی دست یافته است. این دانشگاه در زمینه تربیت مدیران در سطوح ملی و تربیت سیاستمداران و سیاستمداران کشور، تبیین جایگاه مردم و برقراری ارتباط سالم بین دانشگاه و جامعه، ارتقای جایگاه علوم انسانی و ایجاد درک صحیح نقش دارد. این موضوع، ارتقای گفتمان مسئولیت اجتماعی و ارتقای گفتمان هویت ملی نقش داشته و انتظار می رود این نقش ها در آینده بهتر از گذشته ایفا شود.

الخضری به ظرفیت علمی دانشگاه علامه طباطبایی اشاره کرد و گفت: انتظار می رود این دانشگاه برخی از مسائل مهم و مشکلات ملی را انتخاب و راهکار عملی را به دولت پیشنهاد دهد.

مشاور وزیر علوم گفت: در جامعه امروز در حوزه های اداری، اقتصادی، حقوق عمومی، ادبیات فارسی، روانشناسی، علوم تربیتی و سایر مسائل علوم انسانی مشکل وجود دارد. جامعه ما در زمینه های مالی، اقتصادی، اجتماعی، مسکن و هویت با مشکلاتی مواجه بوده است. امیدوارم رئیس دانشگاه علامه به عنوان سرآمد توانمندی های علمی و پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی بتواند به دولت کمک کند و برخی مشکلات را به صورت مشخص حل کند.

دانشگاه برند باید برنامه ای برای حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی ارائه دهد

دانشگاه علامه باید برنامه آشتی ملی را به دولت ارائه دهد

وی به شعار دولت چهاردهم اشاره کرد و افزود: شعار مهم دولت چهاردهم است سخنرانی وحدت ملی برای رسیدن به هویت ملی بیش از هر زمان دیگری به وحدت ملی نیاز داریم. کشور ما در قلب تهدیدات داخلی و خارجی قرار دارد و گفتمان آشتی به ما کمک می کند تا حقوق و سهم شهروندان و کسانی که در این کشور زندگی می کنند رعایت کنیم و به آنها اعتبار بدهیم و این موضوع دانشگاه علامه طباطبایی است. او می تواند آن را به خوبی برنامه ریزی و ارائه کند.

مدیرکل حوزه وزارتی تاکید کرد: باید از ظرفیت های کشور به درستی بهره برداری کنیم. از توانمندی های معلمان، دانش آموزان، بستگان و بانوان به درستی استفاده کنیم. محل مناسب برای نوشتن برنامه برای این توانمندی ها همین دانشگاه و ارائه آن به دولت کشور است تا خود را شناخته و بر افتخارات گذشته خود بیفزاید.

وی ادامه داد: باید حرکت جدیدی را آغاز کنیم، باید در مسیر جدیدی حرکت کنیم. جامعه از ما ایده ها و طرح های جدید می خواهد. جامعه از ما انتظار دارد برای به کارگیری جوانان تحصیلکرده برنامه ارائه دهیم. ما باید برنامه هایی ارائه دهیم و این برنامه ها راه را برای حرکت بهتر کشور در این مسیر هموار می کند. باید دست به دست هم دهیم و ارزش و جایگاه اساتید و دانشجویان را به عنوان سرمایه های ارزشمند و آینده سازان کشور بشناسیم.

وی با توجه به استراتژی وزارت علوم گفت: برای ارج نهادن به این جایگاه در حکومت وحدت ملی از جناب دکتر احمدوند خواهشمندم که آیا استادان به دلیل مسایل مختلف و یا اظهار نظر به نحو و شیوه ای عزل می شوند. از سلیقه به هر طریق دیگری زمینه بازگشت آنان به دانشگاه را در چارچوب قوانین و مقررات فراهم کنیم و از این طریق اعتماد بیشتری را به جامعه بازگردانیم.

سخنگوی وزارت علوم تاکید کرد: باید فضا را در دانشگاه باز کنیم تا مردم حرف های خود را بیان کنند. دانشگاه بهترین و مناسب ترین مکان برای گفتگوی صحیح و اخلاقی است.

این استاد دانشگاه تهران گفت: اگر دانشجویی با مشکلی مانند تعلیق مواجه شد و اگر این تعلیق باعث بالا رفتن ارشدیت و ارشدیت دانشجو شود، باید مورد رسیدگی و پیگرد قانونی قرار گیرد و دانشجویان نیز باید با مشکل مواجه شوند. رعایت استانداردها و مقررات مربوط به کلاس درس

وی در پایان با قدردانی از زحمات و زحمات رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی، از اخلاق دکتر معتمدی و زحمات دکتر معتمدی برای سربلندی دانشگاه علامه طباطبایی قدردانی کرد.

تبلیغات بنری