اخبار اخبار تکنولوژی

دانشگاهیان در مسیر صندوق‌های رأی

تبلیغات بنری


به گزارش خبرنگار وزارت علوم و آموزش و پرورش نقش آفرینی مردمی توژال نیز یکی از موارد مهم و تاثیرگذار در پیدایش حماسه سیاسی و افزایش مشارکت مردمی است. درک این نکته بسیار مهم است که انتخابات منظم و دوره ای یکی از نشانه های دموکراسی است که از طریق آن سیستم سیاسی مردم بهبود می یابد. از سوی دیگر موضوعاتی مانند تنظیم انتقال قدرت سیاسی، تغییر قدرت، تقویت فرهنگ سیاسی، گسترش رقابت سیاسی، تشویق به خودباوری و منطقی کردن رفتار جمعی شهروندان از کارکردهای انتخابات است.

سیزده دوره انتخابات ریاست جمهوری تا کنون در جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است و چهاردهمین دوره انتخابات با حضور مردم در پای صندوق های رای هرچه مشارکت سیاسی مردم بیشتر باشد، برگزار می شود قدرت ملی کشور بیشتر خواهد شد. آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در آخرین سخنان خود حداکثر مشارکت مردم و انتخاب درست وی تاکید کرد و این امر را مایه افتخار جمهوری اسلامی و حمایت از نظام دانست. در عین حال نقش دانشگاهیان در اطلاع رسانی جامعه از انتخابات حائز اهمیت است، زیرا هر رویه انتخاباتی که در دانشگاه رخ می دهد تأثیر مستقیم و غیرمستقیم بر جامعه دارد.

جامعه دانشگاهی که همواره نسبت به رویدادها و مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه و در بسیاری از موارد روایت تاریخ دانشگاه در کشور در سال های پس از انقلاب حساس بوده است، نشان داده است که مردم برای دانشگاه ارزش خاصی قائل هستند و مرجع را می شناسند. در واقع هسته اصلی بسیاری از رویدادهای سیاسی و اجتماعی در دوران انقلاب اسلامی توسط دانشگاهیان آغاز شد. اساتید یا دانشجویان و در دانشگاه اتفاق افتاد. این نشان دهنده علاقه خاص ما به علما، فراگیران و دانش پژوهان است.

دانشگاهیان مثل همیشه پای صندوق های رای ثابت هستند. از وزیر علوم گرفته تا روسای دانشگاه ها و اساتید. در این مدت چهره های علمی و دانشگاهی از سراسر کشور برای انتخابات صف آرایی کردند و هر یک از چهره ها همگان را به حضور در محافل رسمی و غیر رسمی دعوت کردند.

ادامه مطلب

دانشگاهیان در راه پای صندوق های رای هستند

زمینه حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری مهیا است

محمدعلی ذو الفجول وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری توصیه کرد با توجه به مهیا بودن زمینه حضور حداکثری در این دوره از انتخابات، سبک و سیاق و شخصیت رئیس جمهور شهید را در برنامه های خود رعایت کنند.

مردم هر انتخابی را که انتخاب کنند، همه باید به آن انتخاب احترام بگذارند و ما فقط باید تلاش کنیم تا حداکثر مشارکت و انتخاب درست را داشته باشیم که هر دو قابل آشتی هستند. همچنین مشارکت حداکثری وظیفه و مسئولیت دانشگاه ها است و انتظار می رود مسئولان دانشگاه از هیچ داوطلبی حمایت خاصی نکنند و عدالت و قانون زیر پا نرود.

مردم در صحنه هستند و با رای دادن به خواسته های خود عمل می کنند

علی اکبر صالحی عالی ترین عالم، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی و دیپلمات باسابقه ضمن دعوت مردم به حضور در انتخابات و تعیین سرنوشت سیاسی کشور گفت: اکنون در جایگاهی قرار داریم که باید درست داشته باشیم. تصویر و روایت کشور

پیروزی انقلاب یک دستاورد بزرگ و موهبت الهی بود و حضور مردم در صحنه های مختلف نشان داد که مردم ایران پاسدار خون شهدایی هستند که زیر پای این انقلاب برای رساندن آن به میدان رفت. ثروتمند شدن. مردم بدانند که بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی استقلال سیاسی بود. این دوره از انتخابات نیز فرصتی است برای حضور مجدد مردم در صحنه. مردم در صحنه هستند و با رای دادن به خواسته های خود عمل می کنند. اکنون 6 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری داریم که هر کدام می توانند نماینده گروهی باشند و مردم به تشخیص خود هر فرد را انتخاب کنند. بنابراین باید به میدان آمد.

وقتی حضور ما در انتخابات حضوری پرشور باشد، بدون شک مخالفان ما حساب دیگری برای ما باز خواهند کرد. حال اگر این حضور احساسی نباشد می تواند این تصویر را به همراه داشته باشد که بین دولت و ملت فاصله است. اگر پای صندوق های رای نیاییم و به سرنوشت خود اهمیت ندهیم، دشمنان ما را خواهند شکست. ما اکنون در موقعیتی هستیم که باید تصویر و روایت مناسبی از کشور داشته باشیم.

انتخابات و مشارکت سیاسی ودیعه انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام عبدالحسین خسروبنا دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیامی از آحاد ملت بزرگ و حماسی ایران خواست با حضور فعال و آگاهانه در انتخابات ریاست جمهوری و خنثی کردن نقشه‌های شیطانی اقتدار نظام اسلامی را به نمایش بگذارند. دشمنان و سوء استفاده کنندگان از ایران اسلامی در تعیین سرنوشت کشور مشارکت دارند.

وی در این نامه نوشت: انتخابات و مشارکت سیاسی نیز از دیگر پسماندهای انقلاب اسلامی است که پس از پیروزی انقلاب; ملت بزرگ ایران با تسلط بر سرنوشت خود، نقش اساسی در تعیین مسیر توسعه کشور داشته اند و انتخابات یکی از مصادیق بارز جامعه پذیری در مسیر تمدن نوین اسلامی است.

خسروبنا افزود: انتخابات مظهر سربلندی و اقتدار ایران اسلامی و فرصتی بی بدیل برای تعیین سرنوشت کشور در دستان مردم است حضور، مشارکت بالا و آگاهی در این زمینه ضروری است رای دادن در انتخابات به نامزد پیروز به منزله حمایت جدی از دولت است و آینده در اجرای سیاست ها و برنامه های انتخاباتی دشوار است.

آحاد ملت بزرگ ایران از حماسه ساز خواستند با حضور فعال و آگاهانه در انتخابات ریاست جمهوری و در عین حال خنثی سازی و مشارکت در نقشه های شوم دشمنان ایران اسلامی، اقتدار نظام اسلامی را به نمایش بگذارد. و مسئولین آن در تعیین سرنوشت کشور.

دانشگاهیان در راه پای صندوق های رای هستند

اساتید و دستیاران علمی و نقش تفسیری تاریخی آنها

حسن زمانیان رئیس سازمان تحقیقات علمی و صنعتی ایران با فراخوان مردم به حضور پرشور در انتخابات گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات موجب افزایش سرمایه اجتماعی، تسهیل در حل مشکلات و فراهم آوردن زمینه می شود. راه حل بهینه اساس پیشرفت علمی کشور است.

بدون شک مشارکت حداکثری مردم در انتخابات موجب افزایش سرمایه اجتماعی، تسهیل حل مشکلات، زمینه ساز پیشرفت کشور و خنثی کردن توطئه های استکبار جهانی و صهیونیسم بین المللی می شود.

مردم به دنبال ایجاد فضاهای جدید هستند
محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این روزها مردم حوزه اجرایی کشور را انتخاب می کنند. انتخابی که برای دانش، توانایی و رفاه برنامه دارد. مسیر پیشرفت را نمی توان معکوس کرد و نباید مردم را به خاطر انتخاب های گذشته شان سرزنش کرد. گذشتند اما برنمی گردند. زیرا به دنبال ایجاد فضاهای جدید هستند. جامعه علمی ما مفتخر است که با تلاش علمی خود باعث افتخار کشور شده است.

مردم دوست دارند راهی که شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی آغاز کرده است ادامه یابد و ما معلمان باید بتوانیم رسالت خود را به خوبی انجام دهیم.

انتخابات در جمهوری اسلامی ایران عرصه ای برای مشارکت موثر مردمی و فرصتی برای حضور در آینده سیاسی کشور و ساختن ایرانی قدرتمند است. حضور پرشور و حماسی مردم در پای صندوق های رای، علاوه بر ایجاد پشتوانه قوی برای دولت آینده، نشان دهنده قدرت ایران در صحنه جهانی و بین المللی است. انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در حالی برگزار می شود که نظم جهانی تک قطبی در حال تغییر است و نظام سلطه بیش از هر زمان دیگری رو به افول است. مشارکت ملی و همه جانبه اقتدار ایران اسلامی را دو چندان خواهد کرد و نگرانی دشمنان این مرز و بوم را افزایش خواهد داد.

تبیین نتایج مهم انتخابات برای نخبگان جامعه

عبدالرسول بور عباس رئیس سازمان سنجش و ارزشیابی نظام آموزش و پرورش کشور با دعوت از عموم مردم بویژه دانشگاهیان و نخبگان بر لزوم پاسخگویی نخبگان جامعه به فراخوان عمومی برای نقش آفرینی در این رویداد تاریخی با تشریح آن تاکید کرد. اهمیت. تأثیرات انتخابات و نقش تعیین کننده آن در شکل گیری آینده انقلاب اسلامی

حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری موجب اقتدار و نشاط ملی و بیانگر حمایت مردمی از نظام جمهوری مقدس اسلامی در عرصه بین المللی است و این مشارکت شگفت انگیز مردم زمینه را برای حل مشکلات و پیشرفت جامعه فراهم می کند. کشور. خدمات 13 گانه دولت با حمایت های مقام معظم رهبری و رهنمودهای شهید کلیدی عزیز تداوم پیشرفت و حل مشکلات کشور با نظر مردم، رئیس جمهور و نخبگان مردم امکان پذیر است. جامعه باید پیامدهای مهم انتخابات و نقش تعیین کننده آن در شکل دادن به آینده انقلاب اسلامی را تبیین کند تا در این رویداد تاریخی نقش آفرینی کند.

دانشگاهیان در راه پای صندوق های رای هستند

جامعه دانشگاهی همواره به دنبال جلب مشارکت حداکثری در نظام جمهوری اسلامی است

جلال رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم در خصوص نقش دانشگاه در انتخابات گفت: نقش دانشگاه از گذشته تا به امروز در همه انقلاب ها و تحولات و در کشور ما به ویژه نقش دانشگاه برجسته بوده است. دانشگاه و دانشگاه در شکل‌گیری انقلاب و توسعه و پیشرفت آن برجسته بودند.

ما همواره به دنبال جلب مشارکت حداکثری در جمهوری اسلامی ایران بوده‌ایم و بر این موضوع تأکید کرده‌ایم که آحاد جامعه باید در کشور تأثیرگذار باشند و بتوانند با انتخاب خود سرنوشت خود را رقم بزنند. ما که مسئول این دغدغه هستیم پیگیری می کنیم و سعی می کنیم وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.

دانشگاهیان باید با جدیت و اشتیاق تمام در انتخابات شرکت کنند

صفر نصرزاده رئیس دانشگاه تبریز خواستار حضور حداکثری در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

انتخابات از برکات انقلاب اسلامی و از شاخص های مهم مردم سالاری دینی است برای رسیدن به مردم سالاری دینی، حضور جدی در انتخابات ضروری است و همانطور که ائمه انقلاب نیز تاکید کردند، شرکت در انتخابات است. انتخابات یک وظیفه شرعی است و از نظر مسئولیت فردی و شرکت در انتخابات نیز از اهمیت اجتماعی بالایی برخوردار است.

شرکت در انتخابات می تواند نقش مهمی در تامین عزت، اقتدار و استقلال کشور ما داشته باشد و در برابر دشمنانی که به دنبال تضعیف مردم عزیز و کشور ما هستند بسیار موثر باشد. بنابراین شرکت در انتخابات از اهمیت و اهمیت بالایی برخوردار است.

دانشگاهیان پتانسیل مشارکت حداکثری را دارند

رشید جعفرپور دبیر ستاد انتخابات دانشگاهیان کشور همچنین گفت: جامعه دانشگاهی کشور اعم از دانشجویان، اساتید، معاونان علمی و خانواده های آنان ظرفیت بسیار مناسبی برای حضور حداکثری در انتخابات دارند. دانشگاهیان به واسطه اقتدار فکری و سیاسی خود بر سایر طبقات، قدرت تبیین ایجاد فضای عقلانیت و نشاط سیاسی در کشور را دارند.

ابلاغیه های ارسالی ستاد انتخابات دانشگاهیان به دانشگاه ها زمینه مناسبی برای اقدام دانشگاهیان و مردم فراهم می کند.

دانشگاهیان در راه پای صندوق های رای هستند

جامعه دانشگاهی کشور به رسالت خود در عرصه انتخابات واقف است

غلامرضا رضایی قائم مقام دانشگاه سیستان و بلوچستان با صدور بیانیه ای مردم شهیدپرور استان را به حضور پرشور در انتخابات فراخواند و نوشت: ما دانشگاهیان بزرگ سیستان و بلوچستان بخشی از پیکره عظیم مردم هستیم. شجاع و وفادار ملت آزاده ایران و با جامعه دانشگاهی کشور پیام ماست، ما به اهداف این انقلاب الهی پی برده و پرشور به سوی آن حرکت می کنیم و سخنان رهبر انقلاب را می شنویم که: حفظ این جمهوری اسلامی از بزرگترین وظایف است. حفظ نظام از وظایف شرعی و فکری است.

پرورش عزت و آبروی ملی با شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

جهاد دانشگاهی وی در بیانیه ای شهروندان را به حضور در صندوق های رای دعوت کرد و نوشت: در واقع امروز و در شرایط حساس کنونی، اهتمام به عزت و آبروی ملی در مشارکت بالای مردم عزیز ایران اسلامی در انتخابات مشهود است. انتخابات انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم و این حضور پرشور در معادلات پیچیده بین المللی می تواند پیام روشنی را به جهانیان برساند و باعث سربلندی جمهوری اسلامی شود.

جهاد دانشگاهی که همواره در کنار مردم و پشتیبان نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است، از اقشار مختلف مردم شریف ایران به ویژه جوانان، دانشجویان و دانشگاهیان می خواهد که گام بلندی در راه نظام جمهوری اسلامی بردارند. رشد و توسعه کشور با انتخاب آگاهانه و هوشمندانه.
اعضای این نهاد انقلابی نیز با سربلندی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در 17 تیر شرکت خواهند کرد و خداوند متعال بهترین را برای این کشور و ملت رقم خواهد زد.

کمپین حضور حداکثری دانشگاه خلیج فارس در انتخابات، کمپین حضور حداکثری دانشگاه خلیج فارس در انتخابات، ستاد انتخاباتی دانشجویان دانشگاه سمنان، ستاد دعوت از جامعه دانشگاهی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول و کمپین جامعه دانشگاهی دانشگاه خلیج فارس برای حضور حداکثری در انتخابات نمونه ای از تریبون است که علم در راه رای گیری است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال