اخبار اخبار سیاسی

دادستان:مغازه‌داران به فروش مال مسروقه متهم نشوند

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، کرمان یکی از استان های مهم کشور در زمینه تولید محصولات کشاورزی محسوب می شود، چرا که یک سوم باغ های کشور در این استان قرار دارد و در این میان گردو یکی از باغ های کشور به شمار می رود. مهمترین محصولات در استان کرمان تولید می شود و دومین تولید کننده گردو در ایران است.

بیشترین میزان گردو نیز در شهرستان های بافت و رابور در استان کرمان تولید می شود که آب و هوای متفاوتی با سایر مناطق استان دارند.

همانطور که رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان تیرماه امسال در گفت و گو با اصحاب رسانه اعلام کرد، استان کرمان رتبه نخست سطح زیر کشت و رتبه دوم تولید گردو را در کشور دارد.

به گفته علی باقری، کرمان یکی از استان های مطرح در تولید گردو است، چرا که با وجود 17 هزار هکتار سطح زیر کشت و تولید سالانه، بیش از 16 هزار تن محصول در استان کرمان تولید می شود.

این مقدار محصول علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی استان نیز صادر می شود.

در سال های اخیر دزدی باغات گردو به دغدغه باغداران تبدیل شده است که باعث از بین رفتن علاقه کشاورزان می شود. در همین زمینه و برای برخورد با سرقت این محصول و پیش از آغاز فصل برداشت، دادسرای عمومی شهرستان بافت به وجدان های بی احتیاط و سارقان هشدار داد تا مزاحم مردم شوند.

روابط عمومی دادگستری استان کرمان نیز اعلام کرد: حامد حسنیه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافت روز شنبه در این زمینه گفت: فصل برداشت گردو در شهرستان بافت نزدیک است و همه ساله مشاهده می شود که مردم به صورت غیرمجاز اقدام به برداشت و سرقت بادام هندی کشاورزان می کنند.

وی ادامه داد: هشدارهای لازم در خصوص خرید گردو به مقدار کم قبل از تاریخ برداشت از افراد مشکوک و معتادان به کلیه مغازه داران شهرستان ارسال شد.

دادستان بافت و دادستان منطقه گفت: اگر هشدارها نادیده گرفته شود، این صاحبان فروشگاه ها به عنوان خریداران کالاهای مسروقه شناسایی می شوند و تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی در فصل چیدن باغات گردو گشت های پلیسی را تشدید خواهد کرد. وی گفت: به همه شهروندان توصیه می کنیم در صورت مشاهده هرگونه سرقت از باغات گردو و خرید و فروش ضایعات باغداران توسط سارقان سریعاً به مراجع امنیتی اطلاع دهند.

مرکز شهرستان بافت در 156 کیلومتری جنوب غربی کرمان قرار دارد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال