اخبار اخبار اقتصادی

خوشحال‌کردن مشتریان به سبک انگلیسی

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، بر اساس گزارش کنسرسیوم خرده فروشی بریتانیا، کاهش سالانه قیمت مغازه ها به 0.6 درصد در 12 ماه منتهی به سپتامبر کاهش یافت که ضعیف ترین کاهش از آگوست 2021 و کندتر از کاهش 0.3 درصدی در ماه قبل است. این هفتمین بار در 9 ماه گذشته بود که نرخ رشد قیمت کاهش یافت.

تورم غیر مواد غذایی به 2.1 درصد کاهش یافت که کمتر از کاهش 1.5 درصدی در ماه اوت بود.

هلن دیکینسون، رئیس کنسرسیوم خرده‌فروشی بریتانیا، گفت که رکود مطمئناً مورد استقبال مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت، اما تنش‌های ژئوپلیتیکی، تغییرات آب و هوایی و هزینه‌های نظارتی تحمیلی توسط دولت می‌توانند این روند را معکوس کنند.

تورم مواد غذایی از 2 درصد به 2.3 درصد افزایش یافت، افزایشی که دیکنسون تا حدی آن را به برداشت ضعیف در مناطق کلیدی کشاورزی نسبت داد که منجر به افزایش قیمت روغن پخت و پز و شکر شد.

ارقام رسمی نشان می دهد که تورم قیمت مصرف کننده برای دومین ماه متوالی در ماه آگوست در سطح 2.2 درصد باقی مانده است، که بسیار کمتر از بالاترین رقم 41 ساله 11.1 درصدی در اکتبر 2022 است، اما تورم خدمات افزایش یافته است.

به گزارش بلومبرگ، انتظار می رود بانک مرکزی پس از حفظ نرخ بهره اصلی خود در ماه سپتامبر در سطح 5 درصد، در ماه نوامبر هزینه های استقراض را کاهش دهد. بررسی های مصرف کنندگان نشان داد که بسیاری از خانوارها نگران افزایش احتمالی مالیات در اولین بودجه سالانه اواخر این ماه هستند.

تبلیغات بنری