اخبار اخبار فرهنگی

خبرهایی از مهران مدیری، فرزاد حسنی، احسان علیخانی و ماجرای مافیای سینما و تلویزیون

تبلیغات بنری


به گزارش سایت «توژال»، گفته می شود شایعه کشته شدن مرحوم غلامرضا تختی به دست ساواک توسط جلال آل احمد ساخته و در بین مردم پخش شده است، اما خواهرزاده جلال این موضوع را اتهام نادرست بر اساس دست نوشته های منتشر نشده او.

گفتگوی غیررسمی با ویت کنگ از مجله فردوسی درباره جلال، سعید راد، پرسپولیس و خودش!

غلامحسین سلمی خود را خرمشهری می خواند و نمی خواهد به زادگاهش بازگردد. اولین اشعار او در مجله فردوسی عباس پهلوان منتشر شد و پهلوان بعدها به دلیل برهم زدن جلسات شعر سنتی به او و بسیاری دیگر لقب «مجله ویت کنگ فردوسی» داد.

گفتن درباره مرادی کرمانی سخت و آسان است!

امزاده خلیلی می گوید: نوشتن درباره مرادی کرمانی سخت و در عین حال آسان است. آسان است زیرا شما شخصیتی متواضع و صادق دارید و دشوار است زیرا در اعماق این ظاهر ساده دریای عمیقی از فرهنگ و ادبیات نهفته است.

چرا در ایران از تروریست ها عکس نمی گیرند؟

سیزده سال پس از حادثه 11 سپتامبر در آمریکا، بیش از 50 فیلم و سریال درباره آن ساخته شد. این در حالی است که طی چهار دهه گذشته ده ها حمله تروریستی در ایران رخ داده است، اما تعداد اجراهای تئاتری در این زمینه کم است و به نظر می رسد مدیران فرهنگی به چنین آثاری اهمیتی نمی دهند.

رسول صدر العاملی: برگزاری جشن سینما عادلانه نیست

سخنگوی رسمی خانه سینما در تشریح دلایل عدم برگزاری جشنواره فیلم خنا گفت: با غیبت اجتناب ناپذیر برخی از سینماگران، شرایط عادلانه ای برای برگزاری جشن و رقابت وجود ندارد، به ویژه اینکه فیلمسازان همچنان پرونده های باز دارند.

هشدار جدی برای آینده سینمای ایران

یک کارشناس بین المللی سینما که نسبت به حذف سینمای ایران از جشنواره های خارجی هشدار و ابراز نگرانی می کرد، گفت: کنترل سینما به ویژه در سال های اخیر نتیجه معکوس داشته و باعث رشد فیلم های زیرزمینی شده است. اگر این روند بدون درک ویژگی های نسل جدید فیلمسازان ادامه پیدا کند، به ناچار با شکست مواجه خواهد شد.

فیلمبرداران هر 18 ماه برای چهار ماه استخدام می شوند

بر اساس آمارهای موجود، نتیجه کلی بکارگیری یک سینماگر هر 18 ماه یک بار در بهترین شرایط برای صدور پروانه ساختمانی از سوی دولت است، از سوی دیگر سبک زندگی مورد انتظار جامعه سینما با آن همخوانی ندارد متوسط ​​درآمد سالیانه آنها و اجتناب ناپذیر است که فیلمبرداران روزهای خود را با صورت سرخ از سیلی سپری کنند و بر این اساس تامین امنیت شغلی سینماگران در این سالها به اولویت همیشگی سینماها تبدیل شده است.

احیای عروسک “دارا و سارا” برای کودکان نسل Z

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از احیای عروسک های دارا و سارا خبر داد و گفت: اواخر شهریور ماه آینده شخصیت نمایشی این عروسک ها مشخص می شود و پس از آن پیگیر خواهیم شد. فرآیند بازاریابی این عروسک ها این عروسک ها

80 صفحه از حسن یزدانی; 35 هزار تومان!

دهمین دوره نمایشگاه «ایراننوشتی» امسال افتتاح شد تا در روزهای مانده به آغاز سال تحصیلی، محلی برای ارائه لوازم التحریر ایرانی به دانش آموزانی باشد که یا به دنبال طرح های متفاوت و جذاب تصاویر هستند. شهدا بر روی لوازم التحریر یا شیفته دفترهایی که شخصیت حسن را در خود دارد، یزدانی و «ابن دلفینی» می شوند.

دوخت لباس فرم مدرسه با استفاده از پارچه کاغذی

شریعتی، عضو هیأت علمی فنی و طراح لباس، در تشریح چالش های موجود در طراحی و دوخت لباس فرم مدارس، گفت: معمولا تولیدکنندگان برای افزایش حاشیه سود، کالاهای بی کیفیت را انتخاب می کنند. مثلا برای دوخت بخشی از لباس دانش آموزان به ورق تترون روی می آورند که جنس محکم تری دارد و عرض آن 3 متر است که از نظر اقتصادی هزینه کمتری دارد.

وزیر فرهنگ بر ظهور انزوای جهانی تاکید کرد

مراسم تودیع و معارفه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور محمدرضا عارف (معاون اول رئیس جمهور) در تالار وحدت برگزار شد و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه «در این حوزه معنایی برای تودیع وجود ندارد»، در تالار وحدت برگزار شد. آقای عباس صالحی وزیر جدید دولت چهاردهم نیز در این مراسم ماموریت بزرگی را بر عهده گرفت و تاکید کرد: «یکی از بزرگترین اولویت های این دولت تلاش برای بیرون کشیدن ایران از انزوا در جهان است».

من نمی توانم منتظر باشم تا دولت کاری برای موسیقی انجام دهد!

احسان ذبیح فر درباره فراهم شدن امکان اجرا برای برگزیدگان جشنواره موسیقی جوانان می گوید که باید از فرصت ها استفاده کرد و حتی با حداقل امکانات کنسرتی برای این استعدادها در تهران و شهرستان ها برگزار کرد. چون به هر حال نمی توان منتظر ماند تا سالن های خوب و مناسبی در شهرها ساخته شود و بعد به این افراد فرصت ظهور داد.

انتشار آلبوم عاشقانه برای تولیدکنندگان محتوا

نوازنده ارکستر سمفونیک تهران از راه اندازی آلبوم «من اینجا هستم» به عنوان اولین آلبوم اختصاص یافته به تولید محتوای شبکه های اجتماعی خبر داد.

آیا فقط تقصیر مردم است؟

تعطیلات طولانی نیمه تابستان به پایان رسید، ترافیک طولانی در جاده های شمالی، انبوه زباله ها، جامعه میزبان عصبی، خستگی مسافران بدون جایی برای خواب و رها شدن در جاده، مثل همیشه سوغات این سفرها شده است. انگشت اول سرزنش به سمت افرادی است که چالش ها را به وجود آورده اند، اما مهم ترین موضوعی که نباید از آن غافل شد مدیریت… سفر و نقش مدیران سفر، نیازمند پاسخگویی و فعالیت بیشتر آنها در این زمینه است. منطقه .

آمار نهایی استان های پر تردد/ سفر 21 میلیون نفری به مازندران رد شد

ثبت نام عمره در تهران و 15 استان دیگر آغاز شد

ثبت نام عمره پاییزی در تهران و 15 استان دیگر از نخستین روزهای هفته آغاز شد. متقاضیان ثبت نام در این دوره از 7 شهریور ماه و تا پایان دی ماه 1403 هجری شمسی ادامه خواهند داشت.

تایید و مستندسازی تخریب لاله زار «سینما نادر».

کمیته پیگیری حفاظت از خانه های تاریخی با موافقت اداره کل میراث فرهنگی استان تهران و تصویب کمیته ماده پنج، کلنگ زنی سینما «نادر» در خیابان للهزار تهران را تصویب کرد.

کاوش یکی از برجسته ترین تپه های دستی شمال ایران

کار کاوشی که توسط باستان شناسان در تنه های دستی کفرکلی در دره هراز در استان مازندران انجام شد، با پاکسازی کتیبه های کنده کاری شده و خوانایی آن ها آغاز شد. این گروه مهم ترین معماری دستکند شناسایی شده از دیدگاه وجود نقاشی های دیواری (نقاشی مینیاتوری) در شمال ایران به شمار می رود.

گفتگوی احسان علیخانی با ساترا برای حل مشکل جوکر 2

دبیر شورای انتشارات سیترا درباره صدور پروانه اکران دو اثر نمایشی گفت: خوشبختانه تعامل خوبی بین سیترا و فیلمو برای برنامه «جوکر 2» به تهیه کنندگی و کارگردانی احسان علیخانی و سایر عوامل تولید فراهم شد. که امکان بررسی این برنامه وجود داشته باشد.

مافیای سینما و تلویزیون از مافیای جهان بدتر است!

علی رضا علیا معتقد است که بازنمایی چه در سینما و چه در تلویزیون محدود به حضور تعدادی از بازیگران برجسته است که مدام خود را تکرار می کنند. در حالی که این درست نیست و خیلی از بازیگران خوب در خانه بیکار نشسته اند.

باور استنباطی: ادامه «عصر جدید» یک تصمیم مدیریتی است

ایمان العقیسی در خصوص ادامه «دوران جدید» و همکاری با احسان علیخانی که به این برنامه بازگشت و سپس فصل اول «جوکر» را بازگرداند، گفت: دوستی من با آقای علیخانی وجود دارد و ادامه این برنامه است. یک تصمیم اداری که به تلویزیون بستگی دارد و خود آقای علیخانی برمی گردد.

قرارداد تلویزیونی با مهران مدری و فرزاد حسنی

مدیر شبکه النصیم ضمن اعلام برنامه های جدید شبکه النصیم بر سیاست سید وسیما در همکاری با هنرمندان سرشناس تاکید و از توافق با آنها خبر داد و در عین حال توافق تلویزیونی با مهران مدیری که در حال ساخت است را تایید کرد. یک سریال تلویزیونی

یک بحث صریح در مورد کارکنان و افراد مشهور مشهور

رئیس تشکل های دینی و هیئات مذهبی کشور در پی موضوعاتی همچون تشکل های مذهبی و نقش آن ها در کاهش آسیب های اجتماعی جامعه و تعامل تشکل های مذهبی با رسانه ها برای رساندن پیام در خبرگزاری توژال حضور یافت. مفاهیم صحیح هیئات مذهبی، محوریت برخی هیئات مذهبی، عملکرد برخی از تشکل های بزرگ، نکات مثبت و منفی و آغاز عصر سرودها و نماهنگ های مذهبی از سوی برخی مفسران و چالش های پیش رو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تا امام داریم چرا باید بگذاریم یکی دیگر مشکلات را حل کند؟

معاون فرهنگی و دعاوی سازمان دعوت اسلامی گفت: اگر امام جماعت مسجد در جایگاه رهبری محیط اطراف قرار گیرد، مردم دور او جمع می شوند و دست به دست هم می دهند و سپس می توانند مشکلات خود را حل کنند.

مطالعه پیشنهادی:

درباره «لالازار» و «سینمای کمیاب» و خاطراتش

در روزهای قبل از جنگ تحمیلی چه گذشت؟

با توجه به سبکی نماز و عذاب هایی که در انتظار انسان است

سبک شعری علی رضا طبایی بین اخوان ثالث و سیاوش کسرایی بود.

در دو هفته گذشته قبل از جنگ در ایران چه گذشت؟

به مردی که به تار هویت ایرانی بخشید

سوغاتی از حسن باقری برای همرزمانش

جادوی پاریس و رویای آمریکایی او را از وطن دور نکرد!

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال