اخبار اخبار فرهنگی

خبرهایی از بهرام رادان، فرهاد آییش و ماجرای ساخت پایتخت ۷

تبلیغات بنری


به گزارش مجله توژال، بیزار شیرازی با اشاره به وقایع بعد از غدیر و تشکیل سقیفه گفت: علی (علیه السلام) بعد از رحلت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) نیامد. بگویم خلافت از آن من بود. حقیقت این است که من پیامبر (ص) و نزدیکترم و علم و شجاعت و درایت من از همه چیز بیشتر و بهتر است، پس خلافت حق من است و بگذار بجنگند و بجنگند! بین او و او قرار شد که برویم و این امامت و خلافت ظاهری را بر عهده بگیریم یا حفظ اسلام و وحدت را خداوند بپذیریم و در نهایت امیرالمؤمنین علیه السلام خدا و وحدت و اسلام را ترجیح داد. به خلافت

ما نمی خواهیم شورا را دولتی کنیم

رئیس سازمان هیئات و هیئات مذهبی گفت: ما نمی‌خواهیم شورا را دولتی کنیم، اما اگر تعداد شوراهایی را که به صورت مستمر داریم بدانیم، برنامه‌ریزی ما را متفاوت می‌کند و به این ترتیب ما می توانیم ظرفیت شوراها و برنامه ریزی ها را بشناسیم.»

اخبار حج

رئیس مرکز پزشکی حج و حج هلال احمر امروز دوشنبه 13 تیرماه از رسیدن تعداد جان باختگان ایرانی در ایام حج به 19 نفر خبر داد، همچنین طبق اعلام وزارت بهداشت عربستان، تعداد کل حجاج مرگ و میر تا این تاریخ در سال 1301 تخمین زده شده است که بیشتر آنها به دلیل گرمای شدید و بالای 51 درجه سانتیگراد بوده است.

درگذشت سایه روشن زائران ایرانی در حج + جدول مقایسه ای

برخی از زائران هنگام انجام مناسک یا سفر به مسجد اعظم و هتل ها مال و اموال خود را گم می کنند و می گویند کارت شناسایی رایج ترین چیزی است که زائران از دست می دهند.

تعداد زیاد مردان و آسیایی ها در حج امسال

«پایتخت 7» و چالش های یک فصل بالقوه طولانی

فصل هفتم سریال کمدی پرطرفدار شبکه یک که پس از چهار سال شاهد بازگشت بازیگرانش به تلویزیون خواهد بود، با چالش هایی برای آنها همراه خواهد بود.

این انتخابات توسط 500 خبرنگار از 150 رسانه خارجی پوشش داده می شود

به گفته مدیرکل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیش از 500 خبرنگار از 150 رسانه خارجی مقیم و غیرمقیم وابسته به 31 کشور در کشور حضور دارند و چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران را پوشش می دهند.

توجه به لباس های مذهبی غیر فانتزی

نمایشگاه های فروش پوشاک چند سالی است که با اهداف مختلفی از جمله معرفی تولیدکنندگان تخصصی پوشاک، طراحی علمی و اصولی لباس، کمک به اشتغال و … در کشور برگزار می شود. اما مهم‌ترین بخش نمایشگاه از دید مردمی که مخاطبان اصلی چنین رویدادی هستند، تهیه پوشاک مناسب با قیمت‌های مناسب است. موضوعی که باعث شد نهادهای دولتی یا ادارات وابسته به آنها برای برگزاری نمایشگاه لباس وارد شوند. اما این کار چقدر موفق است؟

با پوشیدن کفش حج آرزوی خود را برآورده کنید!

رفتن به حج سختی های خاص خود را دارد، چه در گذشته که علاوه بر توان مالی، تحمل سختی های سفر حدود یک سال را ایجاب می کرد و یا در این ایام که کسانی که می خواهند به حج بپردازند، باید منتظر بمانند. برای نوبت آنها صف بکشید. چالش هایی که در نهایت علاوه بر تشریفات این سفر معنوی، به شکل گیری عادات خاص مرتبط با آن منجر شده است، به گونه ای که هیجان برگزاری آن ها از سختی سفر می کاهد.

شهید احمدلو: «راننده شخصی» ادای احترام من به سینماست

شهید احمدلو که خود را برای کارگردانی فیلم جدید آماده می کند، گفت: بعد از سال ها زندگی در سینما می خواهم فیلمی بسازم که ادای احترامی به سینما و برخی کارگردانان کمتر شناخته شده باشد.

بغض و خاطرات ناشنیده اثر مجید قند

مجید قند که به تازگی از بیماری بهبود یافته بود، در مراسم بزرگداشت با گلو درد و فلاش بک سخنرانی کرد.

سارا حاتمی: چالش ها باعث خوشحالی من می شود

سارا حاتمی بازیگر فیلم آبی روشن می گوید که تماشاگران از دیدن این فیلم راضی هستند و از چالش هایی که برایش در بازیگری ایجاد می کند احساس رضایت می کند.

نوید محمدزاده، بهرام رادان و بهرام افشاری به سیساد پیوستند.

سهراب پورنزاری که پیش از این به عنوان مجری کنسرت با پروژه «سیساد» همکاری می کرد، اکنون قصد دارد پروژه دیگری با همین نام ارائه کند.

اما اگر طرح فیلم جنجالی وجود داشته باشد

چند روز پیش با اعلام اسامی پنج فیلم سینمایی برای حمایت ویژه در اکران، مشخصات تیم سینمایی فرحنک منتشر شد، اما به نظر می رسد در جزئیات و اجرای این طرح تردیدهایی وجود دارد.

وقتی خواننده ها صحنه را خراب می کنند!

بهزاد عبدی درباره تب و تاب برگزاری کنسرت ها و اجراها می گوید: «هر کاری فقط به این دلیل که آهنگی در آن خوانده می شود، موسیقایی نیست، اما دعوت مردم به کنسرت، کار کارگردان اثر را سخت تر می کند این که نمایش فدای موسیقی نمی‌شود و موسیقی فدای نمایش نمی‌شود، من کارهایی را دیده‌ام که به دلیل داشتن یک خواننده مشهور بسیار ضعیف بودند و برعکس.

چرا اجرای لیانا شریفیان از «ساداتو» حذف شد؟

طی روزهای اخیر کلیپی از نی نوازی لیانا شریفیان در مسابقه «ساداتو» در فضای مجازی منتشر شد که به حسابرسی دستگاه نظارت نسبت داده شد. با این حال، سازمان تنظیم مقررات بین المللی رسانه های سمعی و بصری (SITRA) مسئولیت حذف این توالی در تصویر را بر عهده نگرفت.

باستان شناسان به گورستان 2800 ساله قلاییشی رفتند

باستان شناسان کاوش در مقبره 2800 ساله قلایشی بوکان را آغاز کرده اند. این گورستان متعلق به پادشاهی ماناها است و هنوز مورد کاوش قرار نگرفته است.

برادری مسکو و تهران کافی نیست!

رئیس کمیته گردشگری مسکو گفت: برادری تهران و مسکو کافی نیست. ما می‌توانیم با روابط نزدیک‌تر همدیگر را تکمیل کنیم و لازم است مشارکت جدی‌تری برای ترویج گردشگری داشته باشیم.

نقشه جدید BRICS; همکاری 3 ساله ایران و 8 شریک دیگر

33 مقبره باستانی در مصر کشف شد

باستان شناسان ده ها مقبره خانوادگی از جمله مومیایی ها و آثار تاریخی را در نزدیکی شهر اسوان در مصر کشف کرده اند.

ردینگ پیشنهاد کرد:

تابستانی تئاتری با بازیگران بیسیانی امیرحسین فتحی و فرهاد آئیش

مختصری از زندگی مهدی خسیرت

در روز عید غدیر که نوید خوبی ندارد چه کنیم؟

فصل دوم سریال جوکر; خنده دار اما 16+

دو سال زندان برای دزد نقاشی بنکسی

مخاطب عزیز! می توانید بلیط بخرید تا ما کارگردان را معرفی کنیم!

نقطه عطف معمولی برای عملیات نصر 4.

کورش استاد طنز بود

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال