اخبار اخبار سیاسی

خانه نتانیاهو در قدس سرقتی و متعلق به یک پزشک فلسطینی است

تبلیغات بنری


به گزارش سایت «توژال»، روزنامه عبری «هاآرتص» در گزارشی با عنوان «سه خانواده و محله شیخ جراح» نوشت یک خانواده یهودی در سال 1949 بدون جایی برای زندگی و در آن زمان از آمریکا به اسرائیل آمدند. اورشلیم اشغال شد (پر بود). از اموال مسروقه به این دلیل که فلسطینی ها یا از غرب آن رانده شدند یا از آنجا گریختند.

مسئول اموال مسروقه یکی از این خانه های خالی را به این خانواده یهودی داد و در پایان سال 1959 خانواده یهودی مذکور آن خانه را به مبلغ 16500 لیره خریداری کردند.

مالک قانونی این خانه کیست؟

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، پس از مرگ این مرد یهودی و همسرش، دو پسرشان این خانه را به ارث بردند و یکی از آنها سهم خود را به مبلغ 4.24 میلیون مثقال فروخت، اما پسر دیگر بنیامین نتانیاهو، سهم خود را حفظ کرد. نتانیاهو اخیراً از این خانه که اموال مسروقه فلسطینی ها محسوب می شود، مجدداً استفاده کرده و گمان می رود مالک واقعی آن شخصی به نام دکتر توفیق کنعان و وارثان وی باشد.

نویسنده این گزارش خاطرنشان کرد: برای حل این مشکل باید خانه خانواده دکتر توفیق کنعان به خانواده «سالم» ساکن در محله شیخ جراح واگذار شود و در مقابل خانواده «سالم» باید خانه خود را به خانواده نتانیاهو تحویل دهید و این اقدام مفیدی در هر دو سطح انسانی و حقوقی است.

هاآرتص: خانه نتانیاهو در اورشلیم به سرقت رفته و متعلق به یک پزشک فلسطینی است.موفقیت کنعان

دکتر توفیق کنعان پزشک و محققی معروف و با سابقه طولانی فعالیت در زمینه پزشکی بود. با استقرار رژیم جعلی صهیونیستی در فلسطین در سال 1948 که منجر به آوارگی یکباره 700 هزار فلسطینی شد، خانواده دکتر کنعان نیز مانند سایر فلسطینیان در آن سال با غارت و ویرانی مواجه شدند و هرگز نتوانستند به خانه خود بازگردند.

خانواده سالم 70 سال است که در محله شیخ جراح زندگی می کنند، اما در اثر تصویب قوانین نژادپرستانه و دستکاری های قانونی در سرزمین های اشغالی، از خانه اخراج و خانه شان به نفع خانواده مصادره شد. شهرک نشینان صهیونیست

یکی از کاربران پلتفرم ایکس با انتشار تصویری از این خانه به سرقت رفته نوشت: پس از اینکه مقاومت لبنان محل اقامت وی ​​را با پهپاد هدف قرار داد، نتانیاهو خانه ای متعلق به خانواده کنعان را سرقت کرد.

هاآرتص: خانه نتانیاهو در اورشلیم به سرقت رفته و متعلق به یک پزشک فلسطینی است.بنیامین نتانیاهو و سارا نتانیاهو در خانه دکتر فلسطینی دزدیده شده

روزنامه یدیعوت آحارونوت مقاله ای منتشر کرد که در آن اعلام کرد نتانیاهو در خانه سرقتی متعلق به پزشک فلسطینی توفیق کنعان زندگی می کند که در جریان نکبت فلسطین در سال 1948 مجبور به ترک خانه خود شد.

طبق این مقاله، خانه کنعان در سال 1948 مصادره عمومی شد و در سال 1949 به خانواده نتانیاهو که به تازگی از آمریکا برای اقامت در اورشلیم اشغالی آمده بودند، اهدا شد.

نتانیاهو و برادرش این خانه را از والدین خود به ارث بردند و برادرش سهم خود را به مبلغ 1.3 میلیون دلار به نتانیاهو فروخت و مالکیت به طور کامل به نتانیاهو واگذار شد.

حمله روز شنبه حزب الله به اقامتگاه نتانیاهو در قیصریه، در شمال تل آویو، با استفاده از یک پهپاد انتحاری، توجه را به محل سکونت نتانیاهو و خانه هایی که او بین آنها رفت و آمد می کند، معطوف کرد. این اولین بار از آغاز درگیری های حدود ده سال پیش است که جنبش های مقاومت نخست وزیر رژیم اشغالگر را هدف قرار می دهند.

تبلیغات بنری