اخبار اخبار سیاسی

حمایت چین از تقویت روابط راهبردی میان اعضای بریکس

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز در نشست خبری خود گفت: چین امیدوار است با تقویت مشارکت راهبردی با شرکای خود در بلوک برجام، همکاری ها را در این چارچوب غنی کند. در زمینه های سیاسی و امنیتی بلاک می شود و به همکاری در چارچوب برجام قدرت جدیدی می بخشد.

این سخنان سخنگوی وزارت خارجه چین در حالی بیان می شود که وانگ یی وزیر امور خارجه در چهاردهمین نشست مقامات مسئول امور امنیتی اعضای بریکس که 11 تا 12 سپتامبر در سن پترزبورگ برگزار می شود، شرکت می کند. پترزبورگ، روسیه.

مائو نینگ گفت که چنین نشستی برای اولین بار از زمان افزایش عضویت و گسترش تاریخی بریکس برگزار می شود.

در اول ژانویه سال جاری تعداد اعضای بریکس مجددا افزایش یافت و مصر، اتیوپی، ایران و امارات متحده عربی اعضای جدید این سازمان شدند. عربستان سعودی اگرچه در نشست های بریکس شرکت می کند، اما هنوز عضویت خود را در این سازمان رسمی نکرده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین تایید کرد: جهان در هرج و مرج است. چالش های امنیتی بسیار جدی و پیچیده ای وجود دارد. بریکس که بستر مهمی برای همکاری بین کشورهای در حال توسعه و بازارها ایجاد کرده است، همواره متعهد به حفظ صلح جهانی و ارتقای توسعه مشترک، چندجانبه گرایی و پیشرفت است.

روسیه ریاست دوره ای سازمان بریکس را برای سال 2024 بر عهده دارد. روسیه قرار است میزبان نشست بعدی سران بریکس در 23 تا 24 اکتبر در کازان باشد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال