اخبار اخبار تکنولوژی

حمایت مالی کارمندان شرکت‌های فناوری آمریکا از کامالا هریس

تبلیغات بنری


به گزارش وب سایت توژال، داده های جمع آوری شده توسط سازمان سیاسی Open Secrets نشان می دهد که کارکنان آلفابت، آمازون و مایکروسافت میلیون ها دلار به کمپین هریس کمک کرده اند که بسیار بیشتر از مشارکت کارکنان طرفدار این کمپین است. کمپین انتخاباتی رئیس جمهور سابق ایالات متحده برای ارسال کمک های مالی. این داده ها شامل کمک های مالی کارمندان، مالکان، اعضای خانواده نزدیک کارگران و صاحبان مشاغل است.

با این حال، میلیاردرهای فناوری مانند ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و بنیانگذاران خدمات مالی، اندرسن هوروویتز، مارک اندرسن و بن هوروویتز، با استناد به مواضع نامزد جمهوری خواه در مورد اقتصاد، مالیات و تجارت بزرگ، از ترامپ حمایت کردند.

انتخابات ریاست جمهوری 5 نوامبر شکافی را در سیلیکون ولی ایجاد کرد که زمانی سنگر حمایت دموکرات ها و لیبرال ها بود. رید هافمن، سرمایه‌دار ریسک‌پذیر Greylock و تاجر مارک کوبان، متعهد شده‌اند که از نامزدی هریس حمایت کنند و امیدوارند سیاست‌های طرفدار فناوری را ببینند.

اما در سال‌های اخیر، چندین مدیر بیگ تک از سیاست‌های تجاری جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات، حمله به ادغام‌ها و اکتساب‌ها و مدیریت او با حریم خصوصی داده‌ها انتقاد کرده‌اند.

بر اساس قوانین مالی مبارزات انتخاباتی، خود شرکت‌ها نمی‌توانند مستقیماً در کمپین‌های فدرال، از جمله کمپین‌های ریاست جمهوری مشارکت داشته باشند. شرکت ها اغلب از طریق کمیته های اقدام سیاسی به کمپین های ایالتی و کنگره کمک می کنند. بودجه کمیته ها از طریق کمک های مالی کارکنان تامین می شود و محدودیت هایی برای مقدار پولی که می توان به نامزدها اهدا کرد وجود دارد.

بر اساس تحقیقات Open Secrets، کارمندان و اعضای خانواده آلفابت و شرکت‌های تابعه آن، از جمله گوگل، تاکنون 2.16 میلیون دلار به کمپین هریس کمک کرده‌اند که تقریباً 40 برابر مبلغ دریافتی ترامپ است.

کارمندان و اعضای خانواده آمازون و مایکروسافت به ترتیب 1 و 1.1 میلیون دلار کمک مالی کردند. کمپین ترامپ ۱۱۶ هزار دلار از کارمندان آمازون و ۸۸ هزار دلار از کارمندان مایکروسافت و خانواده هایشان دریافت کرد.

کارمندان آمازون، همچنین بزرگترین خرده فروش و دومین کارفرمای بزرگ در آمریکا، بیش از هر شرکت دیگری مشارکت داشته اند. به عنوان مثال، کارمندان والمارت در مجموع 275000 دلار به هریس و ترامپ کمک کردند که هر دو نامزد ریاست جمهوری تقریباً به همان میزان دریافت کردند. کمپین ترامپ 144000 دلار از کارمندان Walmart دریافت کرد که حدود 14000 دلار بیشتر از کمک مالی به کمپین هریس است.

به گفته سارا برنر، مدیر تحقیقات و استراتژی در Open Secrets، کارمندان شرکتی که بیشتر از میانگین کارگران انبار یا صندوقدار درآمد دارند، بیشتر به کمپین های انتخاباتی کمک مالی می کنند. کارمندان آمازون و سایر شرکت های فناوری اغلب بیشتر از کارمندان والمارت درآمد دارند و به آنها آزادی عمل بیشتری برای مشارکت در کمپین های سیاسی می دهد.

بر اساس داده های بازار کار ZipRecruiter، کارکنان آمازون در ایالات متحده سالانه به طور متوسط ​​133000 دلار درآمد دارند در حالی که این رقم برای کارمندان Walmart 85000 دلار است.

کارمندان و اعضای خانواده‌شان در متا و اپل هنوز به مرز یک میلیون دلار کمک‌های مالی به هریس نرسیده‌اند، اما همچنان بیشتر از حامیان ترامپ کمک می‌کنند. کارمندان متا 25000 دلار به ترامپ در مقابل 835000 دلار به هریس دادند، در حالی که کارمندان اپل 44000 دلار به ترامپ و 861000 دلار به هریس دادند.

بر اساس گزارش رویترز، سیلیکون ولی در آمریکا به طور سنتی بیشتر به سمت چپ متمایل شده است. در ماه آگوست، بیش از 100 سرمایه گذار خطرپذیر در نامه ای اعلام کردند که از هریس، که از نوآوری در تجارت و فناوری دفاع می کند، حمایت خواهند کرد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال