اخبار اخبار سیاسی

حمایت ایران از هرگونه طرح صلح روسیه و اوکراین از جمله ابتکار چین و برزیل

تبلیغات بنری


به گزارش مجله ایرانیان اکونومیست، علی اکبر احمدیان به بریکس پیشنهاد داد تا گروهی را برای پیگیری دستیابی به این صلح تعیین کند.

امروز چهارشنبه با حضور نماینده ولی فقیه و دبیر شورای عالی امنیت ملی دکتر علی اکبر احمدیان در شهر سن پترزبورگ روسیه دست دادن مقامات ارشد امنیتی کشورهای بریکس برگزار شد. برای جمهوری اسلامی ایران

عکس یادگاری روسای هیئت های عالی رتبه کشورهای عضو بریکس آغاز رسمی این نشست بود.

جمهوری اسلامی ایران که از ابتدای سال 2024 (دی ماه 1402) به برجام پیوسته است، برای اولین بار به عنوان عضو در این نشست شرکت می کند.

در این نشست علاوه بر ایران، مقاماتی از برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی و اتیوپی به عنوان اعضای گروه بریکس حضور داشتند.

علاوه بر نشست اعضای بریکس، نشست مشترکی نیز با حضور نمایندگان بلندپایه امنیتی برخی کشورهای جنوبی از جمله اندونزی، ترکیه، قزاقستان، صربستان، تایلند، بلاروس، ویتنام، ونزوئلا، ازبکستان، نیکاراگوئه و … برگزار شد. و کوبا، جمهوری آذربایجان، بحرین، بنگلادش و سریلانکا و لائوس.

ادامه مطلب

در حاشیه این دو نشست، دکتر احمدیان با برخی از مسئولان ارشد شرکت کننده دیدارهای جداگانه ای داشت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی روز سه شنبه در اولین روز سفر خود با دبیر شورای امنیت ملی روسیه، دستیار ویژه پوتین در امور همکاری های بین المللی، معاون نخست وزیر و وزیر ریاست جمهوری صربستان گفتگو کرد. آفریقای جنوبی در مورد تقویت همکاری های دوجانبه و چندجانبه در سطح بین المللی.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال